Αντιπαράθεση Ν. Κεραμέως – Ν. Φίλη στη Βουλή για την εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση

Αντιπαράθεση Ν. Κεραμέως – Ν. Φίλη στη Βουλή για την εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση

Ανέβηκαν οι τόνοι στη Βουλή ανάμεσα στην υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως και τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Νικο Φιλη, ο οποιος κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «έφερε την πανδημία στην εκπαίδευση» και την Νίκη Κεραμέως να απαντά ότι «κάναμε τα καλύτερα για τα παιδιά μας».

«Αφήσατε το δημόσιο σχολείο «γυμνό» με ένα πανελλήνιο σχολικό δίκτυο που μπορούσε να φιλοξενήσει ταυτόχρονα 500 χρήστες όταν στην Ελλάδα έχουμε 1,4 εκατ. μαθητές», είπε η κυρία Κεραμέως, με τον κ. Φίλη να ζητά διαβεβαίωση ότι δεν σημειώθηκε «διαρροή-παραβίαση προσωπικών δεδομένων μαθητών ή εκπαιδευτικών» κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

«Στραφήκαμε στην εταιρεία ΣΙΣΚΟ για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αλλά ταυτόχρονα ενδυναμώνουμε το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο που υποχρηματοδότησε ο ΣΥΡΙΖΑ«, περνώντας από τον έναν server που βρήκαμε, σε δέκα δημόσια δίκτυα. Παράλληλα, υποβάλαμε αίτημα για ένα κεντρικό σύστημα που θα καλύψει όλες τις ανάγκες» υπογράμμισε η κυρία Κεραμέως. Όσο για τα θέμα ασφάλειας, σημείωσε ότι η πλατφόρμα της ΣΙΣΚΟ παρέχει την υπηρεσία δωρεάν, δεν απαιτεί για τη σύνδεση ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή όνομα -παρά ένα ψευδώνυμο- , δεν κάνει καμία χρήση προσωπικών δεδομένων ενώ τηρείται η νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα.

Διαρροή προσωπικών δεδομένων κατήγγειλε ο Ν. Φίλης

Ο κ. Φίλης κατέθεσε στα πρακτικά μια αποσπώμενη μνήμη (USB) με στοιχεία, που συνέλεξε μέσω αναζήτησης στην Google και στη διεύθυνση – όπως είπε – «στατιστικά σύγχρονης και ασύγχρονης εκ αποστάσεως εκπαίδευσης». Σύμφωνα με τον πρώην υπουργό Παιδείας η έρευνα «μας έστειλε στο αρχείο, από το οποίο προκύπτει διαρροή προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών [..] Συγκεκριμένα, 2.024 εγγραφές εκατοντάδων εκπαιδευτικών με στοιχεία, όπως ονοματεπώνυμο, σχολείο, τάξη, τμήμα, μάθημα, αριθμός μαθητών που συμμετείχαν, διάρκεια μαθήματος, ημερομηνία, ώρα παραμονής στο τηλεμάθημα, και προσωπικές σημειώσεις ή παρατηρήσεις των εκπαιδευτικών» ανέφερε.

Ν. Κεραμέως: «Πρωτοφανές φιάσκο – Άνευ προηγουμένου κοροϊδία της Εθνικής Αντιπροσωπείας» 

Απαντώντας, η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι «το περίφημο «στικάκι» του κ. Φίλη, περιείχε ένα αρχείο εις διπλούν, σε μορφή excel και pdf, με καταγραφή στατιστικών στοιχείων από τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τα οποία εντοπίζονται στο διαδίκτυο και συγκεκριμένα σε blog Υπεύθυνου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».

Όπως είπε η υπ. Παιδείας, «παρά τη δημόσια τοποθέτηση του κ. Φίλη για την οποία κρίνεται και ο ίδιος και το κόμμα του από τους Έλληνες πολίτες, σημειώνεται ότι:

-Πρώτον, δεν πρόκειται για καμία διαρροή δεδομένων. Τα στοιχεία έχουν καταχωριστεί οικειοθελώς από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και χρησιμεύουν, εν γνώσει τους, ως οδηγός για την καταχώριση στοιχείων από τους συναδέλφους τους.

– Δεύτερον, τα αρχεία δεν περιλαμβάνουν κανένα προσωπικό δεδομένο μαθητών.

– Τρίτον, καταγράφονται μόνο αριθμητικά, μη προσωπικά, αποτελέσματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, δηλαδή αποκλειστικά και μόνο συνολικοί αριθμοί μαθητών που συμμετείχαν σε συνεδρίες, ποσοστό συμμετοχής, διάρκεια σε λεπτά κτλ.

Καταρρέουν, συνεπώς, με τον πλέον εκκωφαντικό τρόπο οι ισχυρισμοί του κ. Φίλη περί διαρροής και περί δημοσίευσης προσωπικών δεδομένων μαθητών».

Ωστόσο, η υπουργός Παιδείας επέκρινε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι εξαρχής δεν ήθελε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ότι ακόμα και τώρα που κατατέθηκε το νομοσχέδιο για τη συνολική αναβάθμιση του σχολείου από κάτω προς τα πάνω, «εσείς καλείτε σε συλλαλητήριο τους εκπαιδευτικούς, που (όμως) δεν σας ακολουθούν». «Πού να πείτε ότι είστε αντίθετοι με εργαστήρια δεξιοτήτων σε σχολείο, ότι είστε αντίθετοι στην ενίσχυση της πληροφορικής, των ξένων γλωσσών, στην αξιολόγηση», πρόσθεσε η κυρία Κεραμέως.

Για τη μετάδοση του μαθήματος μέσα από την τάξη, η κυρία Κεραμέως είπε: «Ήμουν εξαρχής ξεκάθαρη στο θέμα της μετάδοσης μαθημάτων. Όταν η Πολιτεία προβλέπει τη δυνατότητα για ορισμένους μαθητές να μείνουν εκτός σχολείου για προληπτικούς λόγους προστασίας της ατομικής και δημόσιας υγείας, είναι και αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας να προβλέψει τη δυνατότητα για την πρόσβαση των μαθητών αυτών στην εκπαιδευτική διαδικασία εξ αποστάσεως.»

Και ξεκαθάρισε ότι έγιναν όλα τα αναγκαία βήματα: συγκεκριμένη ρύθμιση στη Βουλή, Υπουργική Απόφαση κατ’ εφαρμογή της διάταξης, εφαρμοστική εγκύκλιος, έκθεση εκτίμησης αντικτύπου, μέριμνα για την προστασία όλων των δικαιωμάτων της εκπαιδευτικής κοινότητας, ενημέρωση όλων των μελών της.

Η Νίκη Κεραμέως έκανε ειδική αναφορά στο σημείο της επίκαιρης ερώτησης που αφορά σε άλλες χώρες. «Λέτε ότι η ρύθμιση αυτή δεν συναντάται σε κανένα εκπαιδευτικό σύστημα στον κόσμο. Έχετε εικόνα τι γίνεται στον κόσμο κ. Φίλη; Και δεν θα σας πάω σε χώρες όπως η Αμερική, όπου αυτό το σύστημα εφαρμόζεται εκτενώς στην εκπαίδευση. Ξέρετε για παράδειγμα ότι το σύστημα αυτό – της ζωντανής μετάδοσης του μαθήματος – εφαρμόζεται εδώ και χρόνια στην Ολλανδία για παιδιά με σοβαρές ασθένειες που πρέπει να απουσιάσουν; Αδιάβαστοι πάλι, κύριε Φίλη

ΠΗΓΗ: ΕΡΤ/Ρεπορτάζ: Δ. Μποτώνης

με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

www.ert.gr

Αντώνης Γαλανόπουλος
image}

Αφήστε μια απάντηση