Οι ταινίες της εβδομάδας: Παγιδευμένες ψυχές γιών, επόμενο κεφάλαιο και ο Dude

image5

Με κάθε επιφύλαξη, για πιθανότητες αλλαγής προγραμματισμού, και αυτήν την εβδομάδα αλλά και τις υπόλοιπες του παράξενου αυτού καλοκαιριού, με τις βροχές και τη σωρεία νέων κυκλοφοριών που χάνονται στη λήθη, ξεκινάμε την παρουσίαση των νέων ταινιών της εβδομάδας.

Το επόμενο κεφάλαιο από το Book Club επαναφέρει για μία από τις τελευταίες φορές στη μεγάλη οθόνη τη Τζέιν Φόντα, που πρόσφατα δήλωσε πως θα αποσυρθεί. Ανάμεσα στις νέες ταινίες είναι και το προσωπικό ερμηνευτικό επίτευγμα του Χιού Τζάκμαν στη νέα ταινία του Φλόριαν Ζέλλερ. Οι λάτρεις του τρόμου θα ανοίξουν την πορφυρά πόρτα της πέμπτης συνέχειας της παγιδευμένης ψυχής… Αυτά και άλλα πολλά, με αγιόκλημα, γιασεμιά… και ελάχιστους αριθμητικά κλειστούς κινηματογράφους που συνεχίζουν παράλληλα τις προβολές.

Ο γιός (The son)

Μετά τον «Πατέρα», ο βραβευμένος με Όσκαρ θεατρικός συγγραφέας Florian Zeller επιστρέφει για να αναδείξει ακόμα μία πολύπλοκη σχέση σε μία εξαιρετικά δύσκολή συνθήκη. Ο πατέρας πρέπει να πάρει μια σειρά από αποφάσεις σχετικά με την αλλαγή συμπεριφοράς του γιού του. Σε αντίθεση με τον «Πατέρα», ο Ζέλερ εστιάζει, λανθασμένα, στην έκπληξη του τέλους που θα κάνει την περιγραφική ιστορία, ουσιαστικό σχολιασμό. Το κάνει όμως τόσο μεθοδικά και επιτηδευμένα, που ξεχνά την πολυπλοκότητα του πατέρα που βιώνει προκαταβολικά το πένθος της αλλαγής. Ο Χιού Τζάκμαν δίνει μια ερμηνεία ισάξια του «Prisoners», των «Αθλίων», του «Bad Education», του «Υποψηφίου» και του «The Greatest Showman», δηλαδή των πιο δυνατών ερμηνειών του. Η πραγματική έκπληξη είναι όμως η Βανέσα Κί(ε)ρμπυ στην ολιγόλεπτη παρουσία της.

Παγιδευμένη ψυχή: Η πορφυρή Πόρτα (Insidious 5/ The red door)

Στην ταινία «Παγιδευμένη Ψυχή: Η Πορφυρή Πόρτα» οι πρωταγωνιστές του franchise τρόμου επιστρέφουν για το τελευταίο κεφάλαιο της τρομακτικής ιστορίας της οικογένειας Lambert, για να απαλλαγούν μια και καλή από τους δαίμονες που τους κατατρέχουν. Θα έρθουν αντιμέτωποι με το σκοτεινό παρελθόν της οικογένειάς τους καθώς και με νέους, ακόμα πιο τρομακτικούς δαίμονες που κρύβονται πίσω από την πορφυρή πόρτα. Κλιμακωτή κάθοδος στην 5η συνέχεια. Κοψοχολιάσματα που στηρίζονται στον ήχο και το μοντάζ, αποτελειώνουν την ιστορία και το franchise.

Resident Evil: Death Island

Το “Resident Evil: Death Island” είναι sequel του πρόσφατου “Resident Evil: Vendetta”, με τον Leon S. Kennedy να βρίσκεται σε μια νέα αποστολή για να σώσει τον Dr. Antonio Taylor. Σαν αδιάφορα ως προς το κινηματογραφικό μέρος παιγμένη πίστα του βιντεοπαιχνιδιού που απευθύνεται αποκλειστικά σε gamers.

Book Club: Το επόμενο κεφάλαιο

Περνάνε την καραντίνα τους δοκιμάζοντας άλλα πράγματα, αλλά και διαβάζοντας βιβλία τα οποία συζητάνε μέσω του zoom. Ο επικείμενος γάμος της Βίβιαν θα γίνει η αφορμή για ένα ταξίδι που ξεκινάει στη Ρώμη και κάνει στάση στη Βενετία ως παράκαμψη στον τελικό προορισμό τους, την Τοσκάνη. Στη διαδρομή βιώνουν best-seller-ικέ βιβλιοσοφιστικέ κλισέ του «αλχημιστή» και άλλων υπερτιμημένων βιβλίων παλιότερων δεκαετιών.   

Οι 4 ηρωίδες θα πουν πολλές εξυπνάδες ώριμης ηλικίας (που μοιάζουν να έχουν γραφτεί από το ίδιο πρόσωπο). Αρχικά μοιάζει ένα αξιοπρεπές σίκουελ με την εθνική ομάδα των 70+, που αγκαλιάζει την ενσωμάτωση της τρίτης ηλικίας στον εμπορικό χάρτη του σινεμά. Στο τέλος ξενερώνεις, όπως θα έκανες και με τη μέση χριστουγεννιάτικη τηλεταινία, καθώς οι περιπέτειες τους δεν έχουν πραγματικές αγωνίες και μονάχα σε στιγμές πετυχαίνει η χημεία τους.   

Το άλλο με τον Τοτό, το ξέρεις; (Les blagues de Toto)

Τα ανέκδοτα του Τοτού κάνουν την τάξη του να ξεκαρδίζεται. Αυτά όμως του τρώνε πολύ χρόνο από το διάβασμα. Στις αταξίες του θα προστεθεί και η καταστροφή ενός γλυπτού κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης που διοργάνωσε το αφεντικό του πατέρα του, για το οποίο θα κατηγορηθεί άδικα. Λύκος στα πρόβατα με παιδικό χιούμορ και στιγμές από situation comedy, σε μια ταινία που καταδικάζει το ψέμα μόνο όταν η αλήθεια του δεν έχει χιούμορ.

Ο τέταρτος επιβάτης (The fourth passenger)

Η Lorena (Blanca Suárez) θα συναντήσει τον Julian (Alberto San Juan) μέσω μιας εφαρμογής που μοιράζονται τα έξοδα άγνωστοι μεταξύ τους όταν συνταξιδεύουν. Εκείνος είναι περίπου 50 ετών, διαζευγμένος, και έτοιμος να της εκμυστηρευτεί τα συναισθήματά του, όμως εκείνη τη μέρα θα αναγκαστεί να συνταξιδέψει με τουλάχιστον έναν ανυπόφορο συνεπιβάτη που μάλλον κρύβει και ένα μεγάλο μυστικό. Ο Αλεξ Ντε Λα Ινγκλέσια, με το χαρακτηριστικό μαύρο χιούμορ του, μεταμορφώνει μια κωμωδία αφήγησης σε ιντερλούδιο δράσης και γέλιου.

Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη (Bringing up baby)

Δεν χρειάζονται συστάσεις για την ξεκαρδιστική κωμωδία του Χάουαρντ Χιούζ με τον Κάρυ Γκράντ και την Κάθριν Χέμπορν.

Η Σούζαν θα συναντήσει τον Ντέιβιντ όταν εκείνος θα προσπαθήσει να εξασφαλίσει μια γενναία δωρεά από τη θεία της για την ολοκλήρωση του έργου του στο μουσείο. Του λείπει μόνο ένα κόκκαλο για να ορθώσει τον σκελετό ενός προϊστορικού ζώου. Ακόμα και αν εκείνος είχε την πρόθεση να μην την κοιτάξει (καθώς είναι αρραβωνιασμένος), το εκκεντρικό της κατοικίδιο, μια εξημερωμένη λεοπάρδαλη, θα του τραβήξει την προσοχή. Η άγρια φύση του παλαιοντολόγου, το μη εξημερωμένο ζώο που κρύβει μέσα της εκείνη και η ζούγκλα ανάμεσα τους, θα κάνουν αυτή τη μοιραία συνάντηση, ιστορική καταγραφή μελέτης φύλου. Φαρσική κωμωδία που θα σας κάνει ακόμα και σήμερα να κρατάτε την κοιλιά σας από τα γέλια.

Big Lebowski (1998-Summer Classics)

Ο «Μεγάλος Λεμπόφσκυ» είναι μια καλτ δημιουργία που σε μηδενικό χρόνο έγινε σύγχρονο κλασικό δημιούργημα. Ο Τζέφρι Λεμπόβσκι, γνωστός ως Dude (Τζεφ Μπρίτζες), θα παραδώσει λύτρα ώστε ένας εκατομμυριούχος με το ίδιο όνομα να πάρει πίσω τη γυναίκα του. Το σχέδιο όμως δεν πετυχαίνει, καθώς θα εξαπατηθεί από τους φίλους του.

Αν δεν την έχετε δει στη μεγάλη οθόνη, αυτή είναι η ευκαιρία σας.

Πάθος (Passion)

Στο «Πάθος», ένας σκηνοθέτης γυρίζει μια ταινία δίχως να ξέρει και ο ίδιος το θέμα της, ενώ γύρω του κινούνται διάφορα πρόσωπα. Με αυτοκριτική, αυτοσαρκασμό και πειραματισμό ο Ζαν Λικ Γκοντάρ δημιουργεί μια ταινία εκτός της φόρμας που τον καθιέρωσε σχολιάζοντας όλα τα στοιχεία που προσδιόρισαν τη σκηνοθετική του γλώσσα. Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έχει έναν ασυγκράτητο δυναμισμό και μια εξέχουσα αμηχανία, όλα μελετημένα στην κόψη της ανάσας.

www.ertnews.gr

Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος