Η Κίνα απείλησε την Γερμανία αν αποκλείσει τη Huawei από το 5G

Techblog.gr

Huawei

Ο πρεσβευτής της Κίνας στη Γερμανία απείλησε το Βερολίνο με αντίποινα αν αποκλείσει την Huawei Technologies Co. ως προμηθευτή ασύρματου εξοπλισμού 5G, αναφέροντας τα εκατομμύρια των οχημάτων που πωλούν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα.

Για ποιο λόγο η Κίνα προέβη σε τέτοιες δηλώσεις

Η πρεσβεία της Κίνας ενεπλάκη στην υπόθεση και απείλησε τη Γερμανία με αντίποινα αν η κυβέρνηση αποφασίσει να αποκλείσει τη Huawei Technologies, ως προμηθευτή εξοπλισμού για δίκτυα 5G. Μάλιστα, έκανε αναφορά με νόημα, στα εκατομμύρια οχήματα που πουλάνε οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες κάθε χρόνο στην αγορά της Κίνας.

Συγκεκριμένα, ο πρεσβευτής Wu Ken βρέθηκε εχθές σε μία εκδήλωση της Handelsblatt, όπου και δήλωσε τα εξής:

“Αν η Γερμανία λάβει μια απόφαση που οδηγεί στον αποκλεισμό της Huawei από τη γερμανική αγορά, θα υπάρξουν συνέπειες. Η κινεζική κυβέρνηση δεν θα παραμείνει αδρανής.”

Η εναντίωση των νομοθετών του κυβερνητικού συνασπισμού της καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ προς τη Huawei αυξάνεται διαρκώς. Οι ίδιοι αμφισβήτησαν την πολιτική της Κίνας με ένα νομοσχέδιο που θα επέβαλε ευρεία απαγόρευση στους “αναξιόπιστους” προμηθευτές του 5G.

Παράλληλα, η κυβέρνηση του Προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, προσπάθησε να στρατολογήσει τους συμμάχους των Ηνωμένων Πολιτειών με στόχο να απομακρύνουν τη Huawei από τον ρόλο του προμηθευτή 5G εξοπλισμού.

Αυτόν τον μήνα, πραγματοποιήθηκε μία δίκη κατά της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Επικοινωνιών, η οποία σηματοδοτεί την τελευταία προσπάθεια της Huawei να αντισταθεί στις αμερικανικές κυρώσεις και όλα τα εμπόδια που προκύπτουν και απειλούν την ολοκλήρωση της μεγαλύτερης επιχείρησης δικτύωσης στον κόσμο.

Παρά το γεγονός ότι η γερμανική νομοθεσία δεν αναφέρεται ξεκάθαρα στην ίδια τη Huawei, σκιαγραφεί την κινεζική εταιρεία. Επίσης, το νομοσχέδιο αποτελεί επακόλουθο μιας σειράς συζητήσεων που πραγματοποιούνται εδώ και μήνες, όσον αφορά την ασφάλεια του 5G.

Η Huawei έχει απορρίψει επανειλημμένα τους ισχυρισμούς που τη θέλουν να εμπλέκεται ενεργά σε δράσεις κατασκοπείας. Ο πρεσβευτής, Wu Ken, είπε ότι η κινέζικη εταιρεία δεν έχει νομική υποχρέωση να παράσχει στοιχεία στην κινεζική κυβέρνηση. Επιπλέον, υπενθύμισε ότι οι Γερμανοί κατασκευαστές αντιπροσωπεύουν το ένα τέταρτο των 28 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στην Κίνα πέρυσι.

Τέλος, ο πρεσβευτής έθεσε το ερώτημα αν η Κίνα θα μπορούσε μία μέρα να ισχυριστεί ότι τα γερμανικά αυτοκίνητα δεν είναι ασφαλή, μόνο και μόνο επειδή μπορεί πλέον να κατασκευάζει τα δικά της. Έπειτα, απάντησε μόνος του τονίζοντας ότι δεν θα έκαναν κάτι τέτοιο, διότι θα ήταν ξεκάθαρη προσπάθεια προστασίας των εγχώριων προϊόντων τους.

Πηγή

Techblog.gr

Χάρης Αναγνωστόπουλος