Samsung και Huawei: Η αιτία ανόδου της αγοράς των smartphones μετά από δύο χρόνια

Techblog.gr

Smartphone sales growth Samsung and Huawei top

Μετά από δύο δύσκολα χρόνια για τους κατασκευαστές smartphones φαίνεται ότι η αγορά παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης. Το τρίτο τρίμηνο του 2019 η παγκόσμια αγορά smartphones πέτυχε αύξηση 1%, με ηγέτες τη Samsung και τη Huawei.

Η αιτία ανόδου της αγοράς

Η αναζωπύρωση της αγοράς προήλθε από τα μερίδια αγοράς των δύο προαναφερθέντων εταιρειών, οι οποίες παρουσίασαν διψήφιους ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2018. Από την άλλη, οι Apple και Xiaomi παρουσίασαν μονοψήφια πτώση του μεριδίου αγοράς τους, ενώ η Oppo που κλείνει την πεντάδα είδε μία ιδιαίτερα μικρή ανάπτυξη.

Οι ηγέτες της αγοράς

Η Samsung κατάφερε να αυξήσει κατά 11% τις αποστολές smartphones από το προηγούμενο τρίμηνο και έκλεισε το τρίτο τρίμηνο του 2019 με 78,9 εκατομμύρια αποστολές, αυξάνοντας το παγκόσμιο μερίδιο αγοράς της από 20,4% το τρίτο τρίμηνο του 2018 σε 22,4% το τρίτο τρίμηνο του 2019.

Σύμφωνα με την Canalys, η ανάπτυξη της Samsung οφείλεται σε δύο βασικές αλλαγές στην στρατηγική της εταιρείας. Πρώτον, θυσίασε μερίδιο του κέρδους της για να πετύχει καλύτερο μερίδιο αγοράς κυκλοφορώντας περισσότερες mid-range συσκευές, όπως η σειρά Galaxy A. Και δεύτερον, αύξησε τον αριθμό των high-end μοντέλων της κυκλοφορώντας πολλαπλές εκδόσεις των Galaxy S10 και Galaxy Note 10.

Smartphone sales growth Samsung and Huawei top

Η ανάπτυξη της Huawei ήταν ακόμη πιο εντυπωσιακή καθώς το τρίτο τρίμηνο του 2019 απέστειλε 66,8 εκατομμύρια smartphones παρουσιάζοντας αύξηση 29% από το τρίτο τρίμηνο του 2018. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η εταιρεία να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της από 14,9% το τρίτο τρίμηνο του 2018 σε 19,0 % το τρίτο τρίμηνο του 2019. Αυτό είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό, δεδομένου ότι τοποθετήθηκε στη λίστα οντοτήτων των ΗΠΑ το 2ο τρίμηνο του 2019 και δεν μπορεί να εγκαταστήσει τις Google Mobile Services στα τηλέφωνά της.

Ωστόσο, η Canalys τονίζει ότι το μεγαλύτερο μέρος της εντυπωσιακής ανάπτυξής της Huawei προήλθε από την Κίνα, όπου σημείωσε αύξηση 66% σε βάρος των τοπικών ανταγωνιστών της, ενώ η ανάπτυξή της στις υπερπόντιες αγορές δεν ήταν τόσο σημαντική. Επίσης, τα μοντέλα των σειρών Y και P, που συνήθως σημειώνουν ρεκόρ πωλήσεων, ίσως να μην τα καταφέρουν τόσο καλά το 2020 χωρίς πιστοποίηση για τις υπηρεσίες της Google.

Η πτώση της Apple

Παρά το γεγονός ότι η Apple κυκλοφόρησε περισσότερα μοντέλα smartphones φέτος δεν κατάφερε να αυξήσει το μερίδιο της στην αφορά. Αντιθέτως, η κατασκευάστρια σημείωσε πτώση από το 13,4% που κατείχε το τρίτο τρίμηνο του 2018 στο 12,3% για το τρίτο τρίμηνο του 2019.

Η Apple κατάφερε να αποστείλει μόνο 43,5 εκατομμύρια smartphones κατά το τρίτο τρίμηνο του 2019, έναντι 46,9 εκατομμυρίων την ίδια περίοδο πέρυσι. Η Canalys αποδίδει αυτήν την παρακμή στις αδύναμες επιδόσεις των iPhone XR, του iPhone XS και του iPhone XS Max, καθώς και στους καταναλωτές που ενδεχομένως αποφεύγουν την αγορά iPhones λόγω της έλλειψης συνδεσιμότητας 5G.

Την πεντάδα συμπληρώνουν οι Xiaomi και Oppo οι οποίες παρουσίασαν μικρές αλλαγές. Η Xiaomi είδε πτώση κατά 3% στις αποστολές smartphones για το τέλος του 3ου τριμήνου του 2019 με μερίδιο αγοράς 9,2%. Τέλος, η Oppo κατόρθωσε να αυξήσει τον όγκο πωλήσεων κατά 6% και έκλεισε το τρίμηνο με μερίδιο αγοράς 9,1%.

Πηγή

Techblog.gr

Χάρης Αναγνωστόπουλος