Ηλεκτρικό ρεύμα: Ένας στους τρεις καταναλωτές έχει απλήρωτους λογαριασμούς – Στα 3,2 δισ. ευρώ τα φέσια

Εκτοξεύτηκαν
οι
απλήρωτοι

λογαριασμοί
ρεύματος

το
2024
και
μάλιστα
εν
μέσω
οικονομικής
ανάπτυξης
και
μείωσης
της
ανεργίας.

Το
παράδοξο
αυτό
φαινόμενο
επιδιώκουν
να
ερμηνεύσουν
παράγοντες
της
αγοράς
διαπιστώνοντας
από
τα
επίσημα
στοιχεία
της

ΡΑΑΕΥ

ότι
οι
απλήρωτοι
λογαριασμοί
ρεύματος
εκτοξεύτηκαν
στα
3,2
δισ.
ευρώ
από
2,4
δισ.
ευρώ
το
2023.

Οι
απλήρωτοι
λογαριασμοί
ρεύματος

Όπως
προκύπτει
από
την
ετήσια
έκθεση
της
ΡΑΑΕΥ
για
το
2024,
ένας
στους
τρεις
καταναλωτές
ηλεκτρικής
ενέργειας
(χαμηλή
και
μέση
τάση)
έχει
απλήρωτους
λογαριασμούς
ρεύματος.

Πιο
συγκεκριμένα
το
2024
οι
απλήρωτοι
λογαριασμοί
ρεύματος
ανήλθαν
στα
περίπου
3,2
δισ.
ευρώ
και
προέρχονται
από
2.593.285
παροχές
(ρολόγια),
όταν
το
σύνολο
των
παροχών
(μέση,
χαμηλή
και
υψηλή
τάση)
είναι
7.713.583.
Δηλαδή
το
32%
ή
ένας
στους
τρεις
δεν
πληρώνουν
τους
παρόχους
ρεύματος.

Η
ακρίβεια

Σύμφωνα
με
παράγοντες
της
αγοράς
ένας
από
τους
λόγους
που
εκτόξευσαν
τις
ληξιπρόθεσμες
οφειλές
είναι
η
ακρίβεια
και
το
κόστος
ζωής.

Αξίζει
να
σημειωθεί
πώς
αν
συγκριθούν
τα
στοιχεία
του
2024
με
το
2023
προκύπτει
πώς
ο
αριθμός
των
μετρητών
υφιστάμενων
και
παλαιών
πελατών
(αυτοί
που
άλλαξαν
πάροχο)
με
ληξιπρόθεσμες
οφειλές
παραμένει
περίπου
ο
ίδιος.
Το
2024
το
σύνολο
των
μετρητών
ήταν
2.593.285,
ενώ
το
2023
ήταν
2.553.408.
Το
ύψος
των
απλήρωτων
λογαριασμών,
όμως,
αυξήθηκε.

Αν
εξετάσει
κάποιος
τα
επιμέρους
στοιχεία,
δηλαδή
των
αριθμό
των
υφιστάμενων
πελατών
και
παλαιών
πελατών
θα
διαπιστώσει
πώς
το
2024
ο
αριθμός
των
υφιστάμενων
πελατών
με
ληξιπρόθεσμες
οφειλές
είναι
περίπου
ο
ίδιος.
Πέρυσι
ήταν
1.375.314
και
το
2023
ήταν
1.335.437.
Όμως
τα
χρέη
σχεδόν
διπλασιάστηκαν:
Το
2024
για
αυτήν
την
κατηγορία
ξεπέρασαν
τα
1,7
δισ.
ευρώ
όταν
το
2023
ήταν
974,9
εκατ.
ευρώ.

Επίσης
σε
ό,τι
αφορά
τους
παλαιούς
πελάτες,
δηλαδή
εκείνους
που
άλλαξαν
πάροχο
αφήνοντας
απλήρωτους
λογαριασμούς
έμεινες
ακριβός
ο
ίδιος
τόσο
σε
επίπεδο
μετρητών
(1.217.971)
όσο
και
σε
επίπεδο
οφειλών
(1.443.495.887
ευρώ).

Μία
ερμηνεία
λοιπόν
που
δίνεται
είναι
ότι
τα
ποσά
σε
απλήρωτους
λογαριασμούς
αυξήθηκαν
εξαιτίας
του
κόστους
ζωής.

Ο
ενεργειακός
τουρισμός…

Παράγοντες
της
αγοράς
ηλεκτρικής
ενέργειας,
όμως,
εντοπίζουν
το
μεγάλο
πρόβλημα
της
έκρηξης
των
οφειλών
και
στο
φαινόμενο
του
λεγόμενου
ενεργειακού
τουρισμού.

Δηλαδή
στο
ό,τι
καταναλωτές
μετακινούνται
από
πάροχο
σε
πάροχο
αφήνοντας
οφειλές
στον
προηγούμενο
προμηθευτή
ρεύματος.

Παρά
τις
κυβερνητικές
εξαγγελίες
για
την
αντιμετώπιση
του
φαινομένου,
εντούτοις
το
ρυθμιστικό
πλαίσιο
που
ισχύει
επιτρέπει
την
αλλαγή
παρόχου
ακόμη
κι
αν
ο
πελάτης
έχει
χρέη.
Δεν
δίνεται
το
δικαίωμα
στον
πάροχο
να
κόψει
το
ρεύμα,
να
κάνει
αποκοπή
του
μετρητή.

Μάλιστα,
όπως
σημείωνε
χαρακτηριστικά
στον
ΟΤ
στέλεχος
εταιρείας
ηλεκτρικής
ενέργειας
κάθε
περίπου
1.000
πελάτες
που
αλλάζουν
πάροχο
αφήνουν
2.000
με
3.000
ευρώ
χρέος
στον
προηγούμενο.
Στους
100.000
με
200.000
πελάτες
που
μετακινούνται
το
συσσωρευμένο
χρέος
είναι
της
τάξης
των
200
με
300
εκατ.
ευρώ

Σε
αυτήν
την
κατηγορία
ανήκουν
και
στρατηγικοί
κακοπληρωτές,
οι
οποίοι
εκμεταλλευόμενοι
το
κενό
της
νομοθεσίας
ακολουθούν
τη
συγκεκριμένη
τακτική
του
ενεργειακού
τουρισμού…
Πάνε
από
πάροχο
σε
πάροχο
αφήνοντας
χρέη…

Πάντως
ένα
από
τα
προβληματικά
σημεία
της
υπόθεσης
των
απλήρωτων
λογαριασμών
ρεύματος
είναι
το
γεγονός
της
διατήρησης
των
παλιών
οφειλών
στα
επίπεδα
των
1,4
δισ.
ευρώ.
Παλιά
χρέη
που
προήλθαν
από
1,2
εκατ.
πελάτες.

Το
κόστος

Αξίζει
να
τονιστεί
πώς
οι
απλήρωτοι
λογαριασμοί,
σύμφωνα
και
με
την
ετήσια
έκθεση
της
ΡΑΑΕΥ
επιβαρύνει
τις
χρεώσεις
των
παρόχων.

Το
κόστος
αυτό
υπολογίζεται
σε
περίπου
0,06
ευρώ
ανά
κιλοβατώρα.
Και
οι
πάροχοι
με
τη
σειρά
τους
το
μετακυλίουν
στα
τιμολόγια.
Με
πιο
απλά
λόγια
αν
η
τιμή
της
κιλοβατώρας
είναι
στα
0,15
ευρώ,
τότε
τα
0,06
ευρώ
προέρχονται
από
τα
φέσια
που
αφήνουν
πελάτες.
Ειναι
το
ποσό
της
επιβάρυνσης
το
οποίο
μετακυλίεται
στους
καταναλωτές.

Πηγή:

ΟΤ

Αφήστε μια απάντηση