OT Forum – Θεοδωρικάκος: Έρχεται ξεχωριστό αναπτυξιακό καθεστώς για παραμεθόριες περιοχές

Το
αναπτυξιακό
σχέδιο
για
βιώσιμες
επενδύσεις
και
ανθεκτική
οικονομία,
ξετύλιξε
ο
υπουργός
Ανάπτυξης,
Τάκης
Θεοδωρικάκος,
μιλώντας
στο

5ο
OT
FORUM

που
διοργανώνει
ο
Οικονομικός
Ταχυδρόμος
με
θέμα
«Νέα
Εποχή
για
τις
Κεφαλαιαγορές».

Ο
κ.
Θεοδωρικάκος
άνοιξε
τη
συζήτηση
αναφερόμενος
στη
στεγαστική
κρίση:
«Το
πρόβλημα
της
ακρίβειας
πρώτα
και
πάνω
από
όλα
αφορά
στη
στέγη,
και
είναι
πρόβλημα
για
τους
μισθοσυντήρητους
που
ζουν
στο
νοίκι.
Που
ο
μισθός
του,
δεν
τους
δίνει
τη
δυνατότητα
να
αγοράσουν
ένα
σπίτι
ή
να
αναλάβουν
το
κόστος
ενός
στεγαστικού
δανείου»,
τόνισε
ο
υπουργός,
αναφέροντας
ότι
αυτό
ήταν
και
ένα
από
τα
πρώτα
πράγματα
που
είπε
στον
πρωθυπουργό
όταν
ανέλαβε
το
χαρτοφυλάκιό
του.

Αναφέρθηκε
στις
δυσκολίες
που
αντιμετωπίζουν
όσους
βγάζουν
800-1000
ευρώ,
οι
οποίοι
δύσκολα
συντηρούν
τον
εαυτό
τους,
και
ακόμα
πιο
δύσκολα
αν
επιθυμούν
να
κάνουν
οικογένεια
και
παιδιά.

«Ένα
μέτρο
που
βοηθά,
δεν
θα
ισχυριστώ
ότι
θα
λύσει
το
πρόβλημα,
αλλά
βοηθάει,
είναι
ότι
ανακοινώθηκε
πως
κάθε
Νοέμβριο
θα
παίρνουν
ένα
ενοίκια»,
υπογράμμισε,
περιγράφοντας
παράλληλα
το
φαινόμενο
που
παρατηρείται
στη
χώρα
μας,
να
δηλώνουν
κάποιοι
το
μισό
ενοίκιο
από
όσο
λαμβάνουν:
«Εδώ
θα
πρέπει
να
έρθει
η
πολιτεία
και
να
δούμε
πώς
μπορούμε
να
προστατεύσουμε
τους
ανθρώπους».

Τουρισμός
και
real
estate

Ο
υπουργός
Ανάπτυξης
είπε
ότι
όλο
αυτό
το
έχει
να
κάνει
με
το
αναπτυξιακό
μοντέλο
που
έχει
υιοθετήσει
η
Ελλάδα,
προσθέτοντας
ότι
η
κυβέρνηση
κατάφερε
να
μαζέψει
τα
οικονομικά
της
χώρας,
να
ανακτήσει
την
αξιοπιστία
της
οικονομίας
και
πλέον
μπορούμε
«να
δανειζόμαστε
σοβαρά
από
τις
αγορές».

«Η
οικονομική
μεγέθυνση
στηρίχθηκε
κυρίως
στον
τουρισμό
και
στο
real
estate»,
επεσήμανε
και
ανέδειξε
το
μεγάλο
έλλειμμα
περιφερειακής
ανάπτυξης
που
παρατηρείται
σε
διάφορες
περιοχές
της
χώρας,
αναγκάζοντας
τους
νέους
-κυρίως-
να
αναζητούν
επαγγελματικές
ευκαιρίες
στην
Αθήνα,
ενισχύοντας
τη
ζήτηση
για
στέγη,
και
κατ’
επέκταση
τις
τιμές.
Ένας
δεύτερος
παράγοντας
-σύμφωνα
με
τον
ίδιο-
είναι
τα
διαζύγια:
«είχαμε
70.000
διαζύγια
το
τελευταίο
διάστημα
κι
αυτό
σημαίνει
αναζήτηση
νέων
σπιτιών».

Η
ουσία
είναι
να
πάμε
σε
μια
ανάπτυξη
που
θα
βασιστεί
σε
στέρεες
βάσεις,
όπως
η
βιομηχανία
και
η
μεταποίηση,
αλλά
και
η
καινοτομία,
είπε.

Στιγμιότυπο
από
την
παρουσία
του
Τάκη
Θεοδωρικάκου
στο
OT
FORUM

Ο
νέος
αναπτυξιακός

Ερωτηθείς
για
τον
νέο
αναπτυξιακό
τόνισε
ότι
θα
υπάρξει
ξεχωριστό
αναπτυξιακό
καθεστώς
για
παραμεθόριες
περιοχές,
που
είναι
κάτω
από
το
70%
του
εθνικού
μέσου,
ώστε
να
μείνουν
εκεί
τα
νέα
παιδιά,
να
εργαστούν,
έχοντας
τις
κατάλληλες
επενδύσεις
και
υποδομές
και
να
χτίσουν
εκεί
το
μέλλον
τους:
«Διαλέγουμε
τους
νομούς
αυτούς
και
υπάρχουν
ήδη
επιχειρηματίες
που
έχουν
απευθυνθεί
στο
υπουργείο»,
γνωστοποίησε
και
ξεκίνησε
ότι
οι
αιτήσεις
αναμένεται
να
ολοκληρωθούν
το
επόμενο
διάστημα
και
οι
εντάξεις
θα
γίνουν
μέσα
στον
Οκτώβριο.

«Αυτό
που
υποσχεθήκαμε,
αυτά
κάνουμε
τώρα.
Προσθέτουμε
επίσης,
άλλα
δύο
καθεστώτα
για
το
επόμενος
φθινόπωρο:
εξωστρέφεια
και
νέες
τεχνολογίες
και
κοινωνική
επιχειρηματικότητα.
Θεωρούμε
ότι
στην
επαρχία
υπάρχουν
ακόμα
άνθρωποι,
που
θέλουν
να
αναβιώσουν
παραδοσιακές
μορφές
οικονομίας»,
ανέφερε,
προσθέτοντας
ότι
αυτό
που
δημιουργήσει
τις
προδιαγραφές
για
προσέλκυση
τουρισμού.
Ανέφερε
επίσης,
ότι
κάποιος
πρέπει
να
παίρνει
τουλάχιστον
50.000
ευρώ.

Για
τις
μεγαλύτερες
επιχειρήσεις,
«το
ανώτατο
πλαφόν
με
το
οποίο
μπορούν
να
ενισχυθούν
επιχειρήσεις
είναι
τα
20
εκατομμύρια
ευρώ».

Για
το
brain
gain

Αναφερόμενος
στο
brain
drain
τόνισε
ότι
σήμερα
υπάρχουν
άνθρωποι
που
φεύγουν,
αλλά
και
υπάρχουν
άνθρωποι
που
επιστρέφουν:
«Στόχος
είναι
να
υπάρξει
πιο
ισχυρή
επιστροφή
και
οι
άνθρωποι
να
βρίσκουν
κάτι
καλό
εδώ.
Θα
ήθελα
όλα
τα
ελληνόπουλα
να
θέλουν
να
μείνουν
εδώ.
Δεν
υπάρχει
άλλος
τρόπος
να
αντιμετωπίσουμε
το
δημογραφικό»
εξήγησε,
επισημαίνοντας
ότι
οι
μεγάλες
προκλήσεις
είναι
να
κάνουμε
μία
οικονομία
και
μία
κοινωνία
παραγωγική
για
να
αντιμετωπίσουμε
το
δημογραφικό:
«Αν
δεν
πετύχουμε
δεν
θα
έχουμε
κανένα
μέλλον».

Στο
πλευρό
της
βιομηχανίας

Ο
κ.
Θεοδωρικάκος
τόνισε
ότι
στον
αναπτυξιακό
η
κυβέρνηση
υιοθετεί
τις
σημαντικές
προτάσεις
των
βιομηχάνων:
«Είμαστε
σε
διαρκή
επικοινωνία
μαζί
τους
και
θεσμικά.
Ο
ΣΕΒ
είναι
γνώστης
των
προτάσεών
μας.
Σεβόμαστε
τον
ρόλο
που
έχουν
οι
επιχειρηματίες.
Χωρίς
αυτούς
δεν
υπάρχει
οικονομία».

Για
την
έρευνα

Τέλος
ο
κ.
Θεοδωρικάκος
τόνισε
η
έρευνα
πρέπει
να
ενισχυθεί
και
να
υποστηριχθεί,
αλλά
δεν
είναι
όλα
τα
είδη
της
έρευνας
το
ίδιο:
«Προτιμώ
την
προτιμά
την
εφαρμοσμένη
έρευνα»,
υπογράμμισε.
Αποκάλυψε
ότι
σύντομα
με
τον
υφυπουργό
Ανάπτυξης,
αρμόδιο
για
την
Έρευνα
και
την
Καινοτομία,
Σταύρο
Καλαφάτη
θα
ανακοινώσουν
το
νέο
Εθνικό
Συμβούλιο
Έρευνας,
Τεχνολογίας
και
Καινοτομίας
(ΕΣΕΤΕΚ)
και
σε
δύο
μήνες
θα
παρουσιάσουν
την
εθνική
στρατηγική
για
την
έρευνα
και
την
τεχνολογία.

«Διαφάνεια
παντού,
για
τους
πάντες
και
τα
πάντα»
είναι
το
μότο
του
και
αναφέρθηκε
για
μία
ακόμα
φορά
στα
περισσότερα
από
1.400
επενδυτικά
πλάνα
του
2004
και
του
2011
τα
οποία
πήραν
χρήματα
και
δεν
τελείωσαν
ποτέ.
Αυτοί
καλούνται
πλέον
να
επιστρέψουν
τα
χρήματα:
«Δόθηκαν
13
παρατάσεις
στον
νόμο
του
2004.
Καμία
άλλη
παράταση
δεν
πρόκειται
να
δοθεί.
Όσοι
δεν
έδωσαν
τα
χρήματα
θα
δώσουν
πίσω
τα
λεφτά»,
κατέληξε.

Αφήστε μια απάντηση