
Σε
νέο
κύκλο
αντιπαράθεσης
–
και
προσωπικά
ο
πρωθυπουργός
Κυριάκος
Μητσοτάκης
–
οδηγείται
η
κυβέρνηση
με
τους
μικρομεσαίους.
Προς
όφελος
όμως
των
εργαζομένων!
Αντικείμενο
της
αντιπαράθεσης
είναι
η
νέα
αύξηση
του
κατώτατου
μισθού.
Η
πλευρά
των
μικρομεσαίων
(ΕΣΕΕ,
ΓΣΕΒΕΕ,
Επαγγελματικό
Επιμελητήριο
Αθήνας)
αντιδρά
πρωτίστως
διότι
συνεχίζεται
ο
καθορισμός
του
κατώτατου
μισθού
από
το
κράτος
Που
θα
«τρέξει»
από
την
1η
Απριλίου.
Ήδη
οι
κοινωνικοί
εταίροι
έχουν
καταθέσει
τις
θέσεις
τους
στον
Οργανισμό
Μεσολάβησης
Διαιτησίας
(ΟΜΕΔ).
Η
μάχη
για
τον
κατώτατο
μισθό
Αναλυτικότερα
όπως
είναι
γνωστό
ο
πρωθυπουργός
έχει
υποσχεθεί
πως
ο
κατώτατος
μισθός
το
2027
θα
είναι
–
τουλάχιστον
–
950
ευρώ.
Σήμερα
είναι
830
ευρώ
τον
μήνα.
Υπολείπονται
120
ευρώ
για
να
τηρηθεί
η
πρωθυπουργική
υπόσχεση.
Όμως
ήδη
το
«κλαμπ»
των
μικρομεσαίων
αντιδρά
–
το
ίδιο
είχε
συμβεί
και
πέρυσι.
Φαίνεται
πως
στο
πλευρό
τους
οι
μικρομεσαίοι
έχουν
αρωγό
και
την
βιομηχανία.
Βασικό
τους
επιχείρημα
είναι
το
ύψος
του
πληθωρισμού
και
η
παραγωγικότητα
της
οικονομίας.
Τούτο
πρακτικά
σημαίνει
ότι
το
όριο
που
θέτει
η
προαναφερόμενη
πλευρά
μόλις
και
μετά
βίας
υπερβαίνει
τα
850
ευρώ
τον
μήνα.
Απόφαση
με
πολιτική
χροιά
Όμως
η
απόφαση
θα
ληφθεί
από
την
κυβέρνηση.
Και
δεν
υπάρχει
αμφιβολία
ότι
θα
είναι
πολιτική!
Και
τούτο
διότι
η
τρέχουσα
πολιτική
συγκυρία
εξελίσσεται
με
δυσμενείς
όρους
σε
βάρος
της
κυβέρνησης.
Και
ο
κ.
Μητσοτάκης
γνωρίζει
πως
δεν
διαθέτει
κανένα
άλλο
εργαλείο
για
την
αντιμετώπιση
της
ακρίβειας
που
του
έχει
στοιχίσει
δημοσκοπικά.
Η
μοναδική
δυνατότητα
που
έχει
ο
κ.
Μητσοτάκης
για
να
βελτιώσει
την
εικόνα
της
κυβέρνησης
σε
ένα
μεγάλο
τμήμα
της
κοινωνίας,
που
πλήττεται
τα
τελευταία
χρόνια
από
την
αύξηση
του
κόστους
διαβίωσης,
είναι
η
αύξηση
του
κατώτατου
μισθού
–
που
θα
συμπαρασύρει
βεβαίως
και
άλλα
μισθολογικά
επιδόματα
(τριετίες
κλπ).
Γιατί
αντιδρούν
οι
μικρομεσαίοι
Η
πλευρά
των
μικρομεσαίων
(ΕΣΕΕ,
ΓΣΕΒΕΕ,
Επαγγελματικό
Επιμελητήριο
Αθήνας)
αντιδρά
πρωτίστως
διότι
συνεχίζεται
ο
καθορισμός
του
κατώτατου
μισθού
από
το
κράτος.
Και
ακολούθως
επιχειρεί
να
βάλει
την
κυβέρνηση
σε
μία
διαπραγμάτευση
του
τύπου:
να
δεχτούμε
την
αύξηση,
αλλά
πάρτε
πίσω
τον
«κεφαλικό
φόρο»
που
επιβλήθηκε
πέρυσι
στους
μικρομεσαίους
και
τους
ελεύθερους
επαγγελματίες.
Και
σε
κάθε
περίπτωση
ζητά
την
μείωση
του
μη
μισθολογικού
κόστους.
Τι
λέει
η
ΕΣΕΕ
Χθες
μάλιστα
ο
πρόεδρος
της
ΕΣΕΕ
Σταύρος
Καφούνης
σε
δήλωση
σημείωσε
χαρακτηριστικά
ότι
«ο
«μηχανισμός»
προσδιορισμού
του
κατώτατου
μισθού
πρέπει
να
αποσυνδεθεί
πλήρως
από
το
ελάχιστο
τεκμαρτό
εισόδημα
φορολόγησης
των
επιχειρήσεων,
εφόσον
η
κυβέρνηση
επιμείνει
στην
εφαρμογή
αυτού
του
οριζόντιου
και
άδικου
μέτρου».
Βέβαια
μέχρι
τα
τέλη
του
Μαρτίου
που
θα
που
θα
αποφασιστεί
το
ύψος
της
αύξησης
θα
ασκηθούν
διάφορες
πιέσεις
σ΄
ολόκληρη
την
κυβερνητική
κλίμακα.
Και
οι
αντιδράσεις
θα
εκδηλωθούν
σε
όλες
τους
τις
διαστάσεις.
Όμως
το
ύψος
της
αύξησης
θα
καθοριστεί
με
βάση
τις
πολιτικές
ανάγκες
του
πρωθυπουργού.
H
κυβερνητική
υπόσχεση
Όμως
η
αύξηση
δεν
μπορεί
να
είναι
χαμηλότερη
από
ένα
τρίτο
του
υπολειπόμενου
ποσού
–
των
120
ευρώ
–
ως
τα
950
ευρώ
που
είναι
η
κυβερνητική
υπόσχεση.
Δηλαδή
δεν
μπορεί
να
είναι
μικρότερη
από
40
ευρώ
το
μήνα.
Χωρίς
να
αποκλείεται
βεβαίως
και
η
«στρογγυλοποίηση»
της
στα
50
ευρώ
μηνιαίως.
Έχει
καλύτερο
επικοινωνιακό
«αμπαλάζ».
Πηγή:
ot.gr