Hellenic Train: Οι Iταλοί θέλουν επέκταση στη σύνδεση μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων

Εντείνεται ο ανταγωνισμός στα δρομολόγια τρένων μεταξύ μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων με την απελευθέρωση της αγοράς από την ΕΕ κι ανάμεσα στους παίκτες που θέλουν μεγαλύτερο μερίδιο από την πίτα είναι και ο ιταλικός όμιλος σιδηροδρόμων Ferrovie dello Stato Italiane (FS), ο οποίος έχει στην Ελλάδα τον έλεγχο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Hellenic Train) -μεταξύ άλλων διεθνών δραστηριοτήτων.

Η FS επιδιώκει τώρα να μπει δυνατά στα δρομολόγια με υπερταχείες που θα ενώνουν μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, όπως τη Βαρκελώνη, Βρυξέλλες, το Άμστερνταμ, το Παρίσι και το Βερολίνο.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στους Financial Times ο επικεφαλής διεθνών θεμάτων της FS, Κάρλο Παλασκιάνο Βιλαμάνια, ανέφερε ότι η εταιρεία επιθυμεί να μπει στην αγορά τέτοιων δια-ευρωπαϊκών δρομολογίων, καθώς ο κλάδος έχει απελευθερωθεί από το 2019 με πρωτοβουλία της Κομισιόν. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι προσπάθειες για να μπει η εταιρεία στη σύνδεση με υπερταχείες της Βαρκελώνης και του Παρισιού.

Οικονομία και περιβάλλον

Οι νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες για μεγαλύτερο ανταγωνισμό έχουν ανοίξει το δρόμο σε ιδιωτικές και κρατικές εταιρείες σιδηροδρόμων καθώς πλέον τα τρένα μπορούν να εκτελούν δρομολόγια σε υποδομές σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Με την κίνηση αυτή η ΕΕ έχει σαν στόχο να επεκτείνει τις δραστηριότητες στο συγκεκριμένο κλάδο για περιβαλλοντικούς και οικονομικούς λόγους, καθιστώντας τα τρένα πιο ανταγωνιστική επιλογή αντί για πτήσεις μικρών αποστάσεων. Η προσπάθεια αυτή χαρακτηρίζεται από τους FT ως από τις πιο σημαντικές αλλαγές στον ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό κλάδο εδώ και δεκαετίες.

Η επέκταση της FS

Η Trenitalia, βραχίονας διαχείρισης τρένων της FS, έχει ήδη επεκταθεί σε ορισμένες σιδηροδρομικές υπηρεσίες υψηλής ταχύτητας στη Γαλλία και την Ισπανία, συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης του Μιλάνου με το Παρίσι, αναφέρεται. Τώρα ο Βιλαμάνια αποκαλύπτει ότι η ιταλική εταιρεία ενδιαφέρεται να προσφέρει νέες ανάλογες υπηρεσίες σε επιπλέον πόλεις της Ευρώπης, χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα το σύνδεση από τις Βρυξέλλες προς το Άμστερνταμ η οποία θα μπορούσε να είναι μια ελκυστική διαδρομή για την εταιρεία, όπως είπε.

Σήμερα μόνο ο όμιλος Eurostar παρέχει υπηρεσίες στη διαδρομή αυτή μετά τη συγχώνευσή του με την Thalys, η οποία έγινε για να σχηματιστεί μια ενιαία εταιρεία η οποία ελέγχεται από την SNCF, τον κρατικό φορέα εκμετάλλευσης τρένων της Γαλλίας.

Η μελέτη της εισόδου της FS στο δρομολόγιο Βρυξελλών-Άμστερνταμ διεξαγόταν παράλληλα με τα σχέδια για την έναρξη της διαδρομής από το Παρίσι στη Βαρκελώνη, είπε ο ίδιος στη βρετανική εφημερίδα. Επειδή γίνονταν ήδη τα σχέδια αυτά, οι ιταλοί σκέφτηκαν στη συνέχεια να επεκτείνουν το δρομολόγιο προς τα ανατολικά, εξυπηρετώντας και τη διαδρομή Βρυξελλών-Άμστερνταμ και ξανά πίσω, αποκάλυψε στους FT.

Ποια είναι η Ferrovie dello Stato Italiane

Ο όμιλος Ferrovie dello Stato Italiane S.p.A. γνωστός και ως Όμιλος FS, ο οποίος ελέγχει την Hellenic Train, την πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είναι σιδηροδρομικός κολοσσός με τεράστιες δραστηριότητες σε ολόκληρη την Ευρώπη και όχι μόνο. Πρόκειται για την κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων της Ιταλίας η οποία αποτελεί σήμερα την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία της Γηραιάς Ηπείρου, με δραστηριότητες -εκτός από Ελλάδα και Ιταλία- και σε Γερμανία, Γαλλία, Βρετανία, Ρουμανία, Ισπανία και Ολλανδία. Συνολικά η εταιρεία απασχολεί περίπου 80.000 εργαζομένους και σε ετήσια βάση εξυπηρετεί περίπου 830 εκατ. επιβάτες μεταφέροντας πάνω από 50 εκατ. τόνους εμπορευμάτων.

Εκτός από τις σιδηροδρομικές μεταφορές, η μητρική εταιρεία συμμετοχών διαχειρίζεται ακόμη έργα υποδομών, ασφάλειας και παρέχει υπηρεσίες ακινήτων και άλλες υπηρεσίες στην Ιταλία και σε ευρωπαϊκές χώρες.

Πηγή: ΟΤ

Αφήστε μια απάντηση