Εκλογές 2023: Πώς το ERTNEWS κάλυψε τις εκλογές μέσω του TikTok

tiktok

Το ERTNEWS, στο πλαίσιο της κάλυψης των εκλογών 2023, επιστράτευσε και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και συγκεκριμένα αυτά του TikTok και του Instagram, τις δύο μεγαλύτερες πλατφόρμες κάθετης αναπαραγωγής βίντεο, όπου δημοσιεύτηκε πρωτότυπο περιεχόμενο.

Πίσω από το εγχείρημα αυτό ήταν ο Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος, social media manager του ERTNEWS, ο Κωνσταντίνος Γιώτης, social media producer του ERTNEWS, και η Φροσύνη Δρακούλη, marketing manager του ERTNEWS, υποστηριζόμενοι από τις ομάδες ενημέρωσης και marketing.

Σύμφωνα με τον κύριο Αντωνόπουλο, η λογική που ακολουθήσαν ήταν η δημοσίευση πρωτότυπου περιεχομένου στις δύο αυτές πλατφόρμες, η χρήση τηλεοπτικού περιεχομένου από τους δημοσιογράφους της ΕΡΤ, μετασχηματισμένου ώστε να λειτουργεί σε κάθετες πλατφόρμες, καθώς και χρήση αρχειακού υλικού της τηλεόρασης. Βασικός στόχος ήταν η σταθερή ροή περιεχομένου σε ίσα χρονικά διαστήματα στα δύο μέσα, τόσο με συγκεκριμένο υλικό για το κάθε μέσο (Tiktok specials / Reels specials), όσο και κοινό.

@ertnews_official Ψηφίζει και πάει να δει τον Ολυμπιακό. Πηγαίνουν στην κάλπη απευθείας από το γάμο. Ο Άρης ψήφισε με τα τέσσερα πόδια. Και όσοι παίρνουν ψωμί, συμμετέχουν σε exit poll. Αυτά είναι τα παράξενα της εκλογικής ημέρας. #ekloges #ekloges2023 ♬ original sound – ERT NEWS

@ertnews_official

Μάρτιος 1950, Μάιος 2021. Εκλογές μετά από κρίσεις. Όταν, στις 5 Μαρτίου 1950, οι Έλληνες προσέφευγαν στις κάλπες, το αίμα της εμφύλιας σύρραξης ήταν ακόμα νωπό στη συλλογική μνήμη του έθνους. Δείτε ολόκληρο το webdoc του ertnews.gr για τις εκλογές στην Ελλάδα στο link in bio.

♬ original sound – ERT NEWS

1-2 μέρες πριν τις εκλογές, δημοσιευόταν ρετρό περιεχόμενο, δηλαδή υλικό από τα webdoc του ERNEWS, καθώς και βίντεο που εξηγούσαν τον τρόπο που η ΕΡΤ κάλυψε τεχνολογικά την εκλογική αναμέτρηση.

@ertnews_official Ελάτε για ένα tour στο στούντιο της ΕΡΤ που θα φιλοξενήσει την εκλογική βραδιά. Augmented Reality, 3D γραφικά, touch screen και άλλες διαδραστικές εκπλήξεις. Ξεναγος η @Valeria #ekloges #ekloges2023 ♬ original sound – ERT NEWS

Την ημέρα των εκλογών, βασική μέριμνα ήταν η επεξήγηση του τρόπου που γίνεται η εκλογική διαδικασία: «Σε όλα αυτά προσθέσαμε το ert angle, την οπτική γωνία της ΕΡΤ, δηλαδή το να δώσουμε στον κόσμο επιμελημένη γνώση (curated knowledge). Εξηγούσαμε τι είναι αυτά που ακούει και αυτά που βλέπει, δεν δίναμε σκέτη πληροφορία. Αυτό που θέλουμε να κάνουμε στα social media του ertnews είναι ο χρήστης να γνωρίζει ό,τι χρειάζεται για να καταλαβαίνει τι συμβαίνει γύρω του. Αν κάτι είναι δυσνόητο, θα πάμε να το εξηγήσουμε. Αν είναι κάτι που μπορούμε απλώς να το δείξουμε, θα το παρουσιάσουμε χωρίς σχολιασμό, για να αφήσουμε τον κόσμο να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα. Δηλαδή πιστεύουμε πως όταν ανοίγεις το κινητό σου για να δεις τι συμβαίνει στο TikTok, ένας ειδησιογραφικός λογαριασμός πρέπει να δίνει όλη τη πληροφορία, όλα όσα πρέπει να ξέρεις. Αυτή είναι η οπτική γωνία του ertnews στην κάλυψη των εκλογών».

Από τα exit polls και μετά το περιεχόμενο αποτελούσε κατά βάση «ωμή δημοσιογραφία», με πλήρη κάλυψη της επικαιρότητας και των δηλώσεων των πολιτικών αρχηγών, χωρίς σχολιασμό.

Άλλη μια προτεραιότητα του ERTNEWS στο TikTok ήταν η γρήγορη κάλυψη των γεγονότων. Οι εξελίξεις συνέβαιναν σε πολλά διαφορετικά «μέτωπα» ταυτόχρονα, σε σημεία όπου μιλούσαν πολιτικοί αρχηγοί και που υπήρχαν οι αντιδράσεις του κόσμου, και το ERTNEWS προσπάθησε -και κατάφερε- να διαχειριστεί αυτή τη ροή σε αληθινό χρόνο, καθώς και να καλύψει εξίσου όλα τα βασικά πολιτικά κόμματα.

Αξίζει να αναφερθεί πως οι λογαριασμοί του ERTNEWS σε TikTok και Instagram είναι μόλις δυόμιση μηνών, με σχετικά μικρό κοινό. Τις ημέρες κοντά στις εκλογές όμως το κοινό αυτό αυξήθηκε, και παρουσίασε έντονη αλληλεπίδραση με το περιεχόμενο, μέσω σχολίων.

Αλληλεπίδραση χρηστών μέσω σχολίων, την εβδομάδα των εκλογών
Αύξηση ακολούθων στο TikTok την εβδομάδα των εκλογών

Όταν ερωτήθηκε ποια θα είναι η πορεία του ERTNEWS στο TikTok από δω και πέρα, ο Κ. Αντωνόπουλος απάντησε πως «Μετά από την ημέρα των εκλογών, έχει πολλή σημασία να καταλάβουμε το πώς ο κόσμος κατανάλωσε το περιεχόμενό μας, για αυτό και στη φάση αυτή μελετάμε τα analytics και βλέπουμε πώς αλληλεπίδρασε το κοινό με εμάς. Αυτό θα μας βοηθήσει να χαράξουμε μια καλύτερη στρατηγική για τις επόμενες εκλογές, καθώς και για περιόδους με έντονο ειδησιογραφικό ενδιαφέρον».

Δείτε επίσης:

Εκλογές 2023: Με πρωτοποριακά ηλεκτρονικά εργαλεία η εκλογική βραδιά στην ΕΡΤ

Εκλογές 2023 στην ΕΡΤ: Πρωτοποριακή παρουσίαση – Επί ποδός το δημοσιογραφικό και τεχνικό δυναμικό

Εκλογές με τη σφραγίδα της ΕΡΤ: Σε υπερσύγχρονο στούντιο με γιγαντοοθόνες αφής τα αποτελέσματα

Εκλογές 2023: Από τα κέντρα των εξελίξεων κάλυψε τον 24ωρο τηλεοπτικό μαραθώνιο η ΕΡΤ

www.ertnews.gr

Συντακτική ομάδα ertnews.gr

Αφήστε μια απάντηση