Καρανίκας (ΕΣΕΕ) στο One: Στο σωστό δρόμο τα μέτρα – Απογοήτευση για τη διατήρηση του τέλους επιτηδεύματος

Εστιάζοντας στον μεγάλο βραχνά για τους ελεύθερους επαγγελματίες, το τέλος επιτηδεύματος – «ένας κεφαλικός φόρος απομεινάρι των μνημονίων», όπως χαρακτηριστικά είπε στο One- ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Γιώργος Καρανίκας, επανέλαβε ότι αποτελεί πάγιο αίτημα η κατάργησή του.

«Δυστυχώς χάθηκε άλλη μια ευκαιρία» τόνισε, αφού δεν εξαγγέλθηκε η κατάργησή του. Εκτίμησε ωστόσο ότι «είμαστε στο σωστό δρόμο» και η Πολιτεία δεν θα αργήσει να διορθώσει αυτήν την αδικία εις βάρος των ΜμΕ, σημειώνοντας και τη δυνατότητα κατάργησής του για μικρές επιχειρήσεις που θα προσθέσουν μία θέση εργασίας που ήδη έχει δοθεί.

Θετική η στήριξη των νοικοκυριών

Αναφερόμενος γενικά στις εξαγγελίες του πρωθυπουργού, μίλησε για μέτρα που μπορούν να αποβούν ωφέλιμα και για τις ΜμΕ.

Έχουμε μπροστά μας ένα δύσκολο χειμώνα, τόνισε, οπότε η παροχή χρημάτων με τη μορφή επιδομάτων σε νοικοκυριά ίσως βοηθήσει και το δικό μας τζίρο.

Η δυσκολία της εξίσωσης που καλούνται να λύσουν οι ΜμΕ, εξήγησε ο κ. Καρανίκας, είναι ότι ενώ αυξάνονται τα λειτουργικά έξοδά τους, μειώνεται ο τζίρος τους, καθώς ο καταναλωτής είναι φοβισμένος και ανασφαλής εν όψει του χειμώνα, δεδομένης της ενεργειακής κρίσης οπότε δεν προχωρά σε αγορές. Η ψυχολογία παίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο για την αγορά, πρόσθεσε.

Η πρόκληση

Μεγάλο στοίχημα που καλούνται να κερδίσουν οι ΜμΕ είναι και αυτό της μετάβασης στην νέα εποχή, όπως σημείωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ. Αυτή τη στιγμή το λιανεμπόριο προσπαθεί να εκσυγχρονιστεί. Ήδη έχουν γίνει βήματα στην κατεύθυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού και της πράσινης μετάβασης, πρόσθεσε.

Για την επιτάχυνση των διαδικασιών αυτών χρειάζεται όμως και χρηματοδότηση, γιατί αφορούν επενδύσεις, εξήγησε ο κ. Καρανίκας εκφράζοντας την αισιοδοξία του, με βάση τα έως τώρα δεδομένα και τις κυβερνητικές προθέσεις, ότι εν όψει της νέας προγραμματικής περιόδου του ΕΣΠΑ και στο πλαίσιο των κονδυλίων από το Ταμείο Ανάκαμψης θα υπάρξει στήριξη των ΜμΕ για την επίτευξη των στόχων αυτών.

Έκρουσε δε καμπανάκι κινδύνου για τις ΜμΕ ότι αν δεν «τρέξουν» στο δρόμο αυτό κινδυνεύουν με αφανισμό, αφού «οι μεγάλοι είναι πιο γρήγοροι» στην υιοθέτηση αλλαγών.

Έσπευσε ωστόσο να τονίσει ότι παρά την ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και τη ψηφιοποίηση σε μεγάλο βαθμό της καθημερινότητας το φυσικό κατάστημα δεν θα πάψει ποτέ να υπάρχει και να ελκύει τους καταναλωτές.

Αφήστε μια απάντηση