Κ. Μελάς στο Πρώτο: Εως και 10 εκ. αυτοκίνητα θα καθυστερήσουν να παραχθούν φέτος (audio)

Αλυσιδωτές είναι οι επιπτώσεις στον οικονομικό πόλεμο μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας που ξεκίνησε επί προεδρίας Τραμπ με κυρώσεις στον ασιατικό γίγαντα και τις οικονομίες που συνεργάζονται μαζί του και ο οποίος μαίνεται επι Προεδρίας Μπάιντεν και εξαπλώνεται σε έναν πόλεμο κυριαρχίας.
Άμεσα θιγμένος είναι ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας, που μεταξύ άλλων σχετίζεται με την παραγωγή των ημιαγωγών, των λεγόμενων chip που καθιστούν λειτουργικές τις καινοτομίες σε όλο το φάσμα ηλεκτρονικών συσκευών και συστημάτων. Ανάμεσά τους αισθητήρες ασφάλειας και υποβοήθησης, συστήματα ισχύος, υβριδικοί κινητήρες και συστήματα infotainment.
Πρόκειται για έναν τομέα παραγωγής που μόνο πέρσι, σύμφωνα με την Ένωση Βιομηχανιών Ημιαγωγών, κατέγραψε πωλήσεις περίπου στα 440 δισεκατομμύρια δολάρια.

Όπως είπε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 & 105,8, https://webradio.ert.gr/proto/ την εκπομπή «Γεώπολις» και τον Δημήτρη Φαναριώτη ο Καθηγητής Διεθνούς Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής στο Πάντειο Παν/μιο Κώστας Μελάς, φέτος υπολογίζεται ότι θα παρουσιαστούν καθυστερήσεις στην παραγωγή και επομένως και την παράδοση για περίπου 10 εκ αυτοκίνητα, με μεγάλη μείωση του τζίρου που θα ομαλοποιηθεί μέσα στο 2022, αν δεν συντρέχουν άλλοι γεωοικονομικοί και γεωπολιτικοί λόγοι.

Στην ουσία πρόκειται για πόλεμο ανάμεσα στις Ηνωμένες Πολιτείες που άρχισαν να επενδύουν τρομακτικές δαπάνες στον στρατηγικό σχεδιασμό και την παραγωγή του εξοπλισμού για την παραγωγή ημιαγωγών και στην Ταϊβάν, κύριο προμηθευτή της Κίνας, που κατέχει την κατασκευή και τη συναρμολόγηση των chip και στην ουσία αποτελούν δύο αλληλοσυμπληρωμένους κύκλους εργασιών.

Μεγάλος ηττημένος στην παραγωγή ημιαγωγών η ΕΕ που παραμένει απούσα και πιέζεται από τις ΗΠΑ σε σχέση με τις συναλλαγές με την Κίνα.
Παρά την πρόταση του αρμόδιου Ευρωπαίου Επιτρόπου για διπλασιασμό της ευρωπαϊκής παραγωγής στο 20% ως το 2030, ο κ Μελάς εκτιμά ότι αυτό είναι πάρα πολύ δύσκολο γιατί κυρίως χρειάζεται η τεχνολογία. Γι αυτό η ΕΕ έχει κάνει άνοιγμα κυρίως προς αμερικάνικες εταιρίες που έχουν την τεχνογνωσία για να μπορέσουν να επενδύσουν στην Ευρώπη και να συμπράξει και η ΕΕ με κεφάλαια από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Ήδη ανταποκρίθηκε η Intel με την κατασκευή εργοστασίων σε 8 ευρωπαϊκές χώρες και κεφάλαια στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια που ωστόσο δύσκολα θα αποσβεστούν άμεσα.
Την ίδια ώρα η Κίνα ενώνει σε μία κεντρική μονάδα τις
Από την άλλη, μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι ΗΠΑ στην Κίνα, πολλές κινέζικες εταιρίες που αναπτύχθηκαν συγκεντρώθηκαν σε μία κεντρική με στόχο να διπλασιάσει την παραγωγή ως το 2025 αφήνοντας εκτός την ΕΕ.
Από τη στιγμή που η αυτοκινητοβιομηχανία για την Ευρώπη είναι αιχμή του δόρατος, λανθασμένα γιατί την έχει καταστήσει ουραγό στην τεχνολογία αιχμής, επομένως έχουν αμελήσει σοβαρά να προστατεύσουν τις εταιρίες τους από τέτοιες κρίσεις.

www.ertnews.gr

Βικτωρία Καβουριάρη

Αφήστε μια απάντηση