Αυτό είναι το πρώτο αυτόνομα κινούμενο ταξί της Hyundai

Η Motional, μια εταιρεία που έχουν δημιουργήσει από κοινού η Hyundai με την Aptiv, αποκάλυψε περισσότερες λεπτομέρειες για το πρώτο αυτόνομο ταξί της, καθώς και μερικές από τις πρώτες εικόνες του οχήματος. Μάλιστα, μέχρι το 2023, το όχημα θα είναι διαθέσιμο και στους χρήστες της εφαρμογής Lyft.

Η Motional είχε ανακοινώσει νωρίτερα φέτος, ότι θα χρησιμοποιήσει το Hyundai Ioniq 5, ένα αμιγώς ηλεκτρικό crossover, ως το πρώτο ταξί της. Η εταιρεία δεν έχει πει πόσα οχήματα θα αποκτήσει, ούτε πού θα τα χρησιμοποιήσει. Αυτή τη στιγμή λειτουργεί έναν στόλο μίνι βαν Chrysler Pacifica στο Λας Βέγκας, σε συνεργασία με τη Lyft.

Το ταξί θα είναι εφοδιασμένο με «περισσότερους από 30 αισθητήρες», όπως κάμερες, ραντάρ και lidar, που θα είναι εμφανώς τοποθετημένοι στο εξωτερικό του, ώστε να το αναγνωρίζουν ως αυτόνομο όχημα. Οι αισθητήρες παρέχουν στο όχημα οπτικό πεδίο 360 μοιρών, συμπεριλαμβανομένων εικόνων υψηλής ανάλυσης και της δυνατότητας ανίχνευσης αντικειμένων από μεγάλη απόσταση.

Το όχημα θα είναι εξοπλισμένο με το απαραίτητο υλικό και λογισμικό για αυτόνομη οδήγηση τύπου 4, που σημαίνει ότι θα μπορεί να κινείται μόνο του χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, υπό ορισμένες συνθήκες.

Το Ioniq 5 είναι μια ενδιαφέρουσα επιλογή για το αυτόνομο ταξί της Motional. Η Hyundai ισχυρίζεται ότι έχει αυτονομία κίνησης σχεδόν 500 χιλιομέτρων και δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης που μπορεί να παρέχει ισχύ έως και 3,6kW.

Το όχημα θα κατασκευαστεί πάνω στη νέα πλατφόρμα Electric-Global Modular (E-GMP) της Hyundai, η οποία, σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία, θα αποτελέσει τη βάση για μια ολόκληρη σειρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με την Motional, η πλατφόρμα θα παρέχει «στους επιβάτες ένα ευρύχωρο, άνετο μέρος για να εργαστούν, να χαλαρώσουν ή να κοινωνικοποιηθούν κατά τη διάρκεια της διαδρομής χωρίς οδηγό». Επιπλέον, οι επιβάτες θα έχουν τη δυνατότητα να προσθέσουν μια επιπλέον στάση στο ταξίδι τους, ακόμη και όταν δεν υπάρχει κανείς στη θέση του οδηγού.

Η Lyft εργαζόταν στο παρελθόν πάνω στη δική της τεχνολογία αυτόνομων οχημάτων, αλλά πρόσφατα πούλησε ολόκληρο το τμήμα της σε μια θυγατρική της Toyota έναντι 550 εκατομμυρίων δολαρίων.

ΠΗΓΗ: The Verge

 

www.ertnews.gr

Εύη Τσιριγωτάκη