ΗΠΑ-Κορονοϊός: Οι έφηβοι νιώθουν ανήσυχοι και αποκομμένοι από το σχολείο

Στην αρχή της πανδημίας της COVID-19, πολλοί έφηβοι στις ΗΠΑ ανησυχούσαν περισσότερο για τη διακοπή των μαθημάτων και της εκπαίδευσής τους παρά για το ενδεχόμενο να αρρωστήσουν. Μια έρευνα του Μαΐου 2020 για μαθητές λυκείου, διαπίστωσε ότι οι ακαδημαϊκές σπουδές και οι εργασιακές συνήθειες ήταν από τις μεγαλύτερες προκλήσεις τους και μετά ακολουθούσαν η ψυχική και σωματική υγεία. Σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) είχαν δηλώσει ότι ανησυχούσαν «πάρα πολύ» για το πώς η COVID-19 θα επηρέαζε τη σχολική τους χρονιά.

Η ερευνήτρια Λέα Λέσαρντ στο Κέντρο Rudd για την Πολιτική Τροφίμων και την Παχυσαρκία, του Πανεπιστημίου του Κονέκτικατ, μελετά τις αλλαγές στο σχολικό άγχος των εφήβων, από την αρχή της πανδημίας. Κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου του 2020, πραγματοποίησε μια έρευνα σχετικά με τις ακαδημαϊκές ανησυχίες των εφήβων και τις αλλαγές που παρατήρησαν στην εκπαιδευτική και κοινωνική δυναμική.

Η μελέτη της που δημοσιεύτηκε στο School Psychology, αποκάλυψε ότι ορισμένες σχολικές προκλήσεις αυξήθηκαν, ενώ άλλες παρέμειναν περίπου οι ίδιες.

Εκπαιδευτικές ανησυχίες

«Οι 452 έφηβοι, ηλικίας 11-17 ετών, που συμμετείχαν στην έρευνά μας, ανέφεραν ότι εξακολουθούσαν να ανησυχούν για το πώς η πανδημία θα επηρέαζε την απόδοσή τους στο σχολείο. Οι ανησυχίες σχετικά με τα ακαδημαϊκά κίνητρα ήταν οι πιο συνηθισμένες. Οι έφηβοι ανησυχούν συχνότερα ότι δεν θα έχουν το κίνητρο ή ότι δεν θα μπορούν να επικεντρωθούν στα μαθήματα τους», εξηγεί η ερευνήτρια σε άρθρο της στο The Conversation.

Αυτές οι ακαδημαϊκές ανησυχίες ήταν αυξημένες μεταξύ των μεγαλύτερων σε ηλικία μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για τους οποίους η αποφοίτηση και η επιλογή των σπουδών είναι πιο επικείμενες.

Η έρευνα ανέδειξε επίσης, τη σχέση μεταξύ του σχολικού άγχους και των χαμηλών ακαδημαϊκών αποτελεσμάτων, τονίζοντας τη σημασία του καθησυχασμού των εφήβων, προκειμένου να μειωθεί η πιθανή απώλεια μάθησης που σχετίζεται με την πανδημία.

Λιγότερη υποστήριξη από τους εκπαιδευτικούς

Κατά τους πρώτους μήνες της πανδημίας, σχεδόν ένας στους τέσσερις εφήβους δήλωσε ότι επικοινωνούσε με τους καθηγητές λιγότερο από μία φορά την εβδομάδα, αφού τα μαθήματα γίνονταν διαδικτυακά. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αυτή η περιορισμένη επικοινωνία με τους καθηγητές συνεχίστηκε και το σχολικό έτος 2020-2021.

«Στην πραγματικότητα, σχεδόν το 70% των εφήβων του δείγματός μας, ανέφεραν ότι επικοινωνούσαν λιγότερο συχνά με τους καθηγητές από την αρχή της πανδημίας COVID-19. Πολλοί ένιωσαν επίσης ότι μειώθηκε η ακαδημαϊκή και συναισθηματική υποστήριξη από την πλευρά των καθηγητών, όπως ανέφερε το 61% και το 48% του δείγματος, αντίστοιχα», αναφέρει χαρακτηριστικά η ερευνήτρια.

Φυσικά, είναι κρίσιμο να αναγνωρίσουμε πώς οι ζωές των εκπαιδευτικών έχουν επίσης ανατραπεί από την πανδημία. Το γεγονός ότι πρέπει να ανταπεξέλθουν στις οικογενειακές υποχρεώσεις, στις τεχνολογικές προκλήσεις, στην ψυχολογική καταπόνηση και στις ανησυχίες για την υγεία COVID-19, μπορεί να συμβάλει στην επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών και στη επιδείνωση της ψυχικής τους υγείας.

Ηλεκτρονικός εκφοβισμός

Οι έφηβοι που συμμετείχαν στην έρευνα, ανέφεραν ότι ο εκφοβισμός στον κυβερνοχώρο παρέμεινε σχετικά σταθερός από την έναρξη της πανδημίας. Στην πραγματικότητα, ένα αξιοσημείωτο ποσοστό – ένας στους τρεις μαθητές – ανέφερε ότι ο διαδικτυακός εκφοβισμός αυξήθηκε κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Είναι πιθανό ότι αυτή η αύξηση συνδέεται με την αύξηση της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

«Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η μελέτη μας αξιολόγησε μόνο τις εμπειρίες γενικού κυβερνοεκφοβισμού. Πιστεύουμε ότι η προσοχή στις διαδικτυακές εμπειρίες των εφήβων σχετικά με τον εκφοβισμό, με βάση τις προκαταλήψεις είναι αναγκαία. Μια μελέτη, που διεξήχθη την άνοιξη του 2020, διαπίστωσε ότι σχεδόν οι μισοί Κινεζοαμερικανοί νέοι είχαν πέσει θύματα φυλετικών διακρίσεων οι οποίες σχετίζονταν με την πανδημία, στο διαδίκτυο.

Συμβουλές για την επιστροφή στο σχολείο

Για να καθησυχάσουν τις ακαδημαϊκές ανησυχίες των εφήβων, τα σχολεία μπορούν να καλλιεργήσουν δομή και ρουτίνα για τους μαθητές καθώς θα επανέρχονται σε κάποια κανονικότητα.

Η κοινωνική σύνδεση και η επικοινωνία μεταξύ μαθητών και καθηγητών θα πρέπει να έχουν προτεραιότητα, ενώ οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να εκφράσουν τις ανησυχίες τους από νωρίς. Η συνάντηση με τους συμβούλους καθοδήγησης για υποστήριξη στην αρχή της επερχόμενης σχολικής χρονιάς, μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να αντιμετωπίσουν τη μετάβαση από την πανδημία σε κάποια κανονικότητα.

Τα σχολεία θα πρέπει επίσης να διασφαλίσουν ότι οι εκπαιδευτικοί διαθέτουν τους πόρους που χρειάζονται- συμπεριλαμβανομένης της σαφούς διοικητικής καθοδήγησης- για να υποστηρίξουν τους μαθητές και να αποφύγουν την εξουθένωση κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου επανένταξης.

Για να έχουν το κίνητρο οι έφηβοι την επερχόμενη σχολική χρονιά, οι γονείς θα μπορούσαν να τους ενθαρρύνουν να επανασυνδεθούν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού με τους συμμαθητές τους με τους οποίους μπορεί να έχασαν επαφή κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η βιντεοκλήση με τους φίλους μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να αποκαταστήσουν τους κοινωνικούς δεσμούς και να αυξήσουν την απόλαυση του σχολείου μόλις ξεκινήσει η ακαδημαϊκή χρονιά. Άλλωστε, οι έφηβοι συχνά αναφέρουν ότι πηγαίνουν στο σχολείο για να είναι με τους φίλους τους και αυτό μπορεί να τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν τις ακαδημαϊκές απαιτήσεις και άλλες προκλήσεις που σχετίζονται με το σχολείο.

ΠΗΓΗ: The Conversation

www.ertnews.gr

Εύη Τσιριγωτάκη

Αφήστε μια απάντηση