Η πανδημία έφερε e-υπηρεσίες στους δήμους

Οι δήμοι της χώρας την περίοδο της πανδημίας έκαναν “ψηφιακά” άλματα: ανέπτυξαν “έξυπνες” εφαρμογές, καθιέρωσαν τα ψηφιακά πιστοποιητικά και εγκαινίασαν διαδικτυακές πλατφόρμες βάζοντας τέλος στις ουρές μπροστά από τα γκισέ.

Ο δήμος Θεσσαλονίκης, για παράδειγμα, τον περασμένο Νοέμβριο εγκαινίασε τη νέα διαδικτυακή υπηρεσία, e- ραντεβού, μέσα από την οποία οι πολίτες μπορούν να κλείσουν ραντεβού και να εξυπηρετηθούν αυτοπροσώπως από κάποιον υπάλληλο σε μέρα και ώρα που το επιθυμούν ανάλογα με τη διαθεσιμότητα.

Αντίγραφα ληξιαρχικών πράξεων, πιστοποιητικά, σύμφωνα συμβίωσης, βεβαιώσεις, αιτήσεις είναι ορισμένες από τις συνολικά 29 υπηρεσίες που παρέχονται πλέον μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας ψηφιακών υπηρεσιών του δήμου Θεσσαλονίκης. Η διαδικασία είναι απλή. Κάνοντας είσοδο στο site του δήμου και με χρήση των κωδικών taxis ο κάθε δημότης μπορεί να καταθέσει ψηφιακά την αίτησή του.

Τέλος στις ουρές αξιοποιώντας τις δυνατότητες που δίνει η τεχνολογία έβαλε και ο δήμος Καλαμαριάς. Μέσα από την ιστοσελίδα του δήμου, ο πολίτης επιλέγοντας την κατηγορία «Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες» έχει τη δυνατότητα να υποβάλει με παρόμοια διαδικασία το αίτημά του και να λάβει χωρίς να χάνει χρόνο μια από τις 25 υπηρεσίες που θα επιλέξει. Είναι ενδεικτικό πως από το Σεπτέμβριο υποβλήθηκαν και διεκπεραιώθηκαν 1200 αιτήσεις.

Ο δήμος Αμπελοκήπων Μενεμένης είναι ένας από τους 151 που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα του υπουργείου Ψηφιακής διακυβέρνησης, myKEPlive. Κάνοντας χρήση της υπηρεσίας οι πολίτες εξυπηρετούνται, κατόπιν ψηφιακού ραντεβού, ηλεκτρονικά από κάποιον υπάλληλο μέσω βιντεοκλήσης.

Σημειώνεται πως το 2020 ήταν για το υπουργείο Ψηφιακής διακυβέρνησης έτος σταθμός για την διασύνδεση μεταξύ μητρώων και υπηρεσιών του Δημοσίου και την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας. Υπολογίζεται πως πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 90 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Για το πρόγραμμα myKEPlive και την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των πολιτών μίλησε στην εκπομπή Ο3 της ΕΡΤ3 ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Αρμόδιος για Θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών Γιώργος Γεωργαντάς. Όπως ανέφερε πρόθεση του υπουργείου είναι να αυξηθεί ο αριθμός των υπηρεσιών που θα παρέχονται από τα ΚΕΠ ηλεκτρονικά. Σύμφωνα με τον ίδιο, τους επόμενους μήνες εκτιμάται πως στο πρόγραμμα θα ενταχθούν επιπλέον δήμοι.

 

ΠΗΓΗ: ΕΡΤ3, ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΣΤΟΛΑΚΗΣ, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΝΙΚΟΣ ΠΙΤΣΙΑΚΙΔΗΣ

www.ert.gr

Βαγγέλης Στολάκης
image}

Αφήστε μια απάντηση