Ανακαλύφθηκαν έξι γαλαξίες μέσα σε μια υπερμεγέθη μαύρη τρύπα που χρονολογείται από την αρχή του Σύμπαντος

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Αστρονομικής Έρευνας (ESO) ανακάλυψε μια συστάδα γαλαξιών που την περιβάλλει μια υπερμεγέθη μαύρη τρύπα, η οποια χρονολογείται από την αρχή του Σύμπαντος.

Έξι γαλαξίες παγιδεύτηκαν σε μια γιγαντιαία μαύρη τρύπα ενός δισεκατομμυρίου ηλιακών μαζών. Σύμφωνα με ειδικούς, αυτό έλαβε χώρα όταν το σύμπαν δεν ήταν ούτε 1 δισεκατομμύριο ετών, ή είχε το 10% της τρέχουσας εποχής του (13,8 δισεκατομμύρια χρόνια).

Αυτές οι πρώτες μαύρες τρύπες που γεννήθηκαν από την κατάρρευση των πρώτων αστεριών, είναι ένα από τα πιο δύσκολα αστρονομικά ερωτήματα», δηλώνει ο συγγραφέας Marco Mignoli, του Ινστιτούτου Αστροφυσικής της Μπολόνια στην Ιταλία και κύριος συγγραφέας της μελέτης. «Μέχρι τώρα πιστεύαμε ότι ήταν μικρές και ότι μεγάλωναν με την πάροδο του χρόνου. Αλλά το γεγονός ότι τις συναντάμε τόσο νωρίς στην ιστορία του σύμπαντος δείχνει ότι εξελίχθηκαν πολύ πιο γρήγορα», εξηγεί η αστροφυσικός Françoise Combes, από το εργαστήριο LERMA του Παρατηρητηρίου Paris-PSL.

Πώς είναι δυνατή αυτή η ταχεία ανάπτυξη; Η μελέτη δείχνει ότι ο τεράστιος ιστός νημάτων και οι γαλαξίες που συσσωρεύονται μέσα σε αυτόν, περιέχει αρκετό αέριο, δηλαδή το καύσιμο που χρειάζεται η μαύρη τρύπα, η οποία καθώς το «καταβροχθίζει» από τα νημάτια του κύριου γαλαξία στην καρδιά του οποίου βρίσκεται, και μεταμορφώνεται σε κοσμικό γίγαντα σε επιτάχυνση.

«Στις πρώτες μέρες του σύμπαντος, υπήρχε πολύ περισσότερο αέριο και πολύ υψηλότερη πυκνότητα από ό, τι σήμερα», εξηγεί η Combes. Σε αυτές τις υπερβολικά πυκνές περιοχές, τα νήματα, εκεί όπου όλα συνέβησαν γρηγορότερα, μπόρεσαν να σχηματιστούν.

Η κορυφή του παγόβουνου

Με την επέκταση του Σύμπαντος, το αέριο εξαπλώθηκε, τα νήματα αραιώθηκαν. Ο Γαλαξίας βρίσκεται σε μια πολύ λιγότερο πυκνή περιοχή, την οποία η ερευνήτρια παρομοιάζει με ύπαιθρο, καθώς η κεντρική μαύρη τρύπα του έχει μόνο 4 εκατομμύρια ηλιακές μάζες σε σύγκριση με τις συστάδες γαλαξιών.

Αυτοί οι γαλαξίες ανακαλύφθηκαν χάρη στο πολύ μεγάλο τηλεσκόπιο του ESO στη Χιλή (VLT) και το όργανο MUSE. «Πιστεύουμε ότι έχουμε δει μόνο την κορυφή του παγόβουνου και ότι αυτοί οι λίγοι γαλαξίες που βρέθηκαν γύρω από τη μαύρη τρύπα είναι οι πιο φωτεινοί», καταλήγει η Barbara Balmaverde, συν-συγγραφέας της μελέτης.

ΠΗΓΗ: 20minutes