Θεωρίες Συνωμοσίας ή Έρευνες & Ερευνητές

Πραγματοποιήθηκαν δύο συναντήσεις με θέμα «Θεωρίες Συνωμοσίας», με την πρωτοβουλία του vgainoumemprosta.skywalker.gr και υπεύθυνη την κα Ελισάβετ Καλαρούτη (Δ/ντρια Δράσεων Skywalker). Η πρώτη συζήτηση έγινε την Κυριακή, 31 Μαΐου 2020, 22.00-24.00 (που κράτησε μέχρι τη 01.00), όπου ακούστηκαν πολλές σκέψεις από τους (κατ’ αλφαβητική σειρά): κ Κασταμονίτης Χρήστος, κ Κουτσιαύτης Χάρης, κ Κοφσανίδης Πρόδρομος, κ Μιχαηλίδης Δημήτριος, κ Παπαζήσης Ιωάννης, κ Σταθόπουλος Νίκος, κ Φυντάνης Δημήτριος, κ Amazing Dio & κ Andy Zervas.

Επίσης πραγματοποιήθηκε και η δεύτερη συζήτηση μετά το έντονο ενδιαφέρον συμμετεχόντων και συνομιλητών, την Κυριακή, 7/6/2020, 22.00-24.00 (τελικά μέχρι τη 01.30), με συνομιλητές τους: Κασταμονίτης Χρήστος (Ερευνητής, Αρθρογράφος), Κουτσιαύτης Χάρης (Ερευνητής εξωγήινης επισκεψιμότητας και UFOs), Κοφσανίδης Πρόδρομος (CEO Ερευνητικού Οργανισμού, Συγγραφέας), Μιχαηλίδης Δημήτριος (Δημόσια Γράφων, Αγρονέα), Παπαζήσης Ιωάννης (Δημοσιογράφος, Συγγραφέας), Amazing Dio (Ερευνητής, Youtuber) & Andy Zervas (Αρθρογράφος – Ραδ/κός Παραγωγός.), με συντονιστή τον Φυντάνη Δημήτρη (Δ/ντή συνέχειας Skywalker).

Τα θέματα που ζητήθηκε να προσεγγισθούν, σύμφωνα με την ομαδοποίηση των θεμάτων που έθεσαν οι συμμετέχοντες μέσω facebook ήταν: (1) Υπάρχει κάτι ύποπτο γύρω από την Covid-19, κάτι αφύσικο; Τι πιστεύετε και γιατί; (2) Για ποιο λόγο όταν ανεβάζω βίντεο με αντίθετες απόψεις μού το κατεβάζουν; Τελικά, συνωμοσία ή πραγματικότητα; (3) Τσιπάκια και κεραίες 5G: Τι έχετε να πείτε; και (4) Ποιες οι προσωπικές σας προβλέψεις για επάνοδο της πανδημίας;

Μετά το έντονο ενδιαφέρον των θεατών-ακροατών μέσω facebook: skywalker.gr-Εργασία στην Ελλάδα, αλλά και των συνομιλητών ίσως υπάρξει και άλλη ευκαιρία ανταλλαγής σκέψεων.

Στη συζήτηση της 31/5/2020 & 7/6/2020, μεταξύ πάρα πολλών άλλων ακούστηκαν ή επισημάνθηκαν ή συνειρμικά δημιουργήθηκε η εντύπωση σε έναν τρίτο ακροατή στα παρακάτω:

  • Κάποιοι συμμετέχοντες δήλωσαν ως αντικείμενο ενασχόλησης «ερευνητής», αν και μοιάζει να εξειδικεύονται μόνο σε έρευνες και συσχετισμούς αμφισβήτησης των επιλογών του πολιτικού συστήματος.

  • Πέρασαν μπροστά από τα μάτια, όσων παρακολουθούσαν, λέξεις όπως: Bill Gates, κεραίες 5G, Εμβόλια, Τσιπάκι, Μασόνοι, παγκόσμια διακυβέρνηση, Τζώρτζ Σόρος, Rothschild, εξωγήινοι, Τράπεζα Ελλάδος, κοροναϊός, χειραγώγηση ανθρώπων, έλεγχος ΜΜΕ & social media, δίδυμοι πύργοι 11 Sep, μετεωρίτες, ιοί από το διάστημα.

  • Επικλήθηκε ακόμα και η καλλιτεχνική-θεατρική προσέγγιση «έτσι είναι αν έτσι νομίζετε …», αν και δεν φάνηκε να ήταν πάντα διάχυτος ο σεβασμός του συνομιλητή, ακόμα και με απειλές αποχώρησης ή και με επιτακτική απαίτηση «ανάκλησης» σκέψεων άλλων.
  • Η λογική, όταν έχει επιθετικό προσδιορισμό, παύει να είναι η γνωστή φιλοσοφική λογική, και μέσω νοητικών αλμάτων οδηγεί σε δυσπρόσιτα συμπεράσματα. Πχ αν σε μια ομάδα 20 ατόμων οι δύο φορούν γυαλιά, αυτοί οι δύο είναι «στατιστικώς ανώμαλοι», ή αφού όλοι φορούν παπούτσια και κάποια στιγμή πεθαίνουν, τότε μπορεί να συναχθεί το συμπέρασμα ότι «όποιοι φοράνε παπούτσια πεθαίνουν» …
  • Είναι δύσκολη η παράθεση επιχειρημάτων όταν αντί για τα γεγονότα κρίνονται οι άνθρωποι, ή όταν οι σκέψεις αντιμετωπίζονται με τις κλισέ εκφράσεις «ξέρεις ποιος είμαι εγώ», ή το «είμαι αθλητής» ως ισχυρισμός ευθυκρισίας κλπ. Πχ μπορεί μια σκέψη να είναι ανοησία, αλλά δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι ο εκφράζων την άποψη είναι ανόητος. Πολλοί σοφοί άνθρωποι κάνουν κάποια στιγμή ανοησίες, ιδιαίτερα αν είναι ερωτευμένοι, αλλά δεν χαρακτηρίζονται ανόητοι.
  • Σε περιβάλλοντα με ισχυρή έλλειψη εμπιστοσύνης μεταξύ των συνανθρώπων ή μεταξύ πολιτών και θεσμών, βρίσκουν ευνοϊκές συνθήκες για να αναπτυχθούν θεωρίες συνωμοσίας ή ακόμα και οριακοί συσχετισμοί.
  • Οι θεωρίες συνωμοσίας ικανοποιούν την ανθρώπινη ανάγκη για βεβαιότητα, ασφάλεια και αυτοεκτίμηση, ιδιαίτερα όταν η κοινωνία ή η έλλειψη κοινωνικού ιστού δεν τις καλύπτουν επαρκώς.
  • Η ανοησία όταν δεν μπορεί να ελεγχθεί από την επιστήμη, από την άμεση παρατήρηση και από την κοινή επιστημολογική πραγματικότητα, μπορεί να είναι βαθιά καταστροφική (Γκόλντμπερκ).
  • Το διαδίκτυο και η σύγχρονη τεχνολογία δίνουν την δυνατότητα σε ομαδοποιήσεις ομόλογα σκεπτόμενων και πολλαπλασιάζουν την αυτοτροφοδότηση μικρο-ομάδων.
  • Ένας σύλλογος 30 ανθρώπων μπορεί να καταναλώνει όλη την διαπροσωπική ενέργεια σε αγώνες για την κατάκτηση της εξουσίας του, με ίντριγκες και μυστικές διαδικασίες, που όμως ο κοινωνικός αντίκτυπος αυτού του συλλόγου μπορεί να είναι απειροελάχιστος στην κοινωνία των ανθρώπων, μέσα στην οποία λειτουργεί. Σήμερα με τα ΜΜΕ και τα social media ίσως πολλαπλασιάζεται υπερβολικά ο θόρυβος γύρω από το θέμα του συλλόγου, αλλά ο πραγματικός του κοινωνικός αντίκτυπος συνεχίζει αν είναι «ανύπαρκτος»….
  • Σε περιόδους «αναταράξεων» φουντώνουν οι θεωρίες συνωμοσίας ή οι έρευνες περίεργων λογικοφανών συσχετισμών.
  • Κάθε 300 περίπου χρόνια αναδομείται το πολιτιστικό πλέγμα στην δύση, κυρίως Ευρώπη και Αμερική, που λόγω σημερινής ευκολίας μετακινήσεων διαχέεται σε όλο τον κόσμο. Οι γνωστές χαρακτηριστικές περίοδοι τα τελευταία χίλια χρόνια είναι κατά σειρά: Μεσαίωνας, Αναγέννηση, Βιομηχανική Επανάσταση, και η επόμενη (μετά το 2050) Κοινωνία της Γνώσης. Η μετάβαση από έναν πολιτιστικό χώρο στον άλλο είναι μια περίοδος αναταράξεων (ανακατωσούρας …) περίπου 30-40 χρόνων.
  • Η αλλαγή του πολιτιστικού χώρου ξεκινάει συνήθως από μια σημαντική τεχνολογική επίτευξη. Αυτές ήταν η ανακάλυψη της τυπογραφίας, η ατμομηχανή και τώρα το διαδίκτυο, που η έναρξή της τοποθετείται στην έκρηξη της χρηματοπιστωτικής κρίσης το 2008.
  • Σε αυτή την περίοδο αναταράξεων ευδοκιμούν οι θεωρίες συνωμοσίας και οι διάφορες έρευνες και συσχετισμοί, και ο κόσμος όλος βρίσκεται σε περίοδο αναταράξεων.
  • Σε περιόδους κοινωνικής ηρεμίας θα μπορούσαμε να διακρίνουμε παρεμφερή θέματα «θεωριών συνωμοσίας» ως «επιστημονική φαντασία», όπως απολαύσαμε στα γνωστά μυθιστορήματα του Ιουλίου Βερν, που σήμερα είναι μια πραγματικότητα.
  • Οι θεωρίες συνωμοσίας πρέπει να θεωρούνται πολιτική, καθ’ όσον «πολιτική είναι τόσο ο αγώνας για την κατάκτηση της εξουσίας, όσο και κάθε πράξη και ενέργεια που επηρεάζει κάποιον συμπολίτη μας». Και οι ερευνητές πολλές φορές επικαλέστηκαν ακροαματικότητες, ακολούθους στα social media, εκπομπές στα ΜΜΕ ακόμα και άλλα, που όλα επηρεάζουν τους συμπολίτες.
  • Σχεδόν όλες οι θεωρίες συνωμοσίας ή οι έρευνες ασχολούνται με κάποια εμφανή ή κρυφά κέντρα εξουσίας και με μυστικούς συσχετισμούς δυνάμεων εξουσίας.
  • Η εξουσία είναι σαν ένα εκκρεμές που για αιώνες κινείται συνεχώς παλινδρομικά είτε στην πλευρά των πολιτικών (κράτη), είτε στην πλευρά των τραπεζιτών (αγορά). Μετά το 2008 και την αδυναμία των τραπεζιτών, αλλά και την αυτοαπαξίωση των πολιτικών, άρχισε να αναδεικνύεται, ως μόνη εναλλακτική, η κοινωνία των πολιτών, με αυτο-οργάνωση.
  • Εάν η εξουσία μετακινηθεί προς τον τρίτο πόλο, της Κοινωνίας των Πολιτών, δεν θα υπάρχουν κέντρα εξουσίας πολιτικών ή τραπεζιτών και θα παύσουν να έχουν αντικείμενο οι έρευνες ή οι θεωρίες συνωμοσίας κατά των κέντρων εξουσίας.
  • Οι κοινωνίες μετασχηματίζονται σιγά σιγά από την παλιά «ιεραρχική πυραμιδική εξουσία» (που μπορεί να επιτρέψει θεωρίες συνωμοσίας) προς μια «ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΙΣΧΥ» όπως περιγράφει ο σύγχρονος στοχαστής Rifkin, όπου τα κέντρα εξουσίας γίνονται πολυκέντρα αυτοδιοίκησης …
  • Ίσως όταν τα σημερινά κέντρα εξουσίας αποδυναμωθούν να μην δημιουργούνται θεωρίες συνωμοσίας ούτε έρευνες για αυτά.
  • Έγινε πολλές φορές επίκληση της αλήθειας. Είναι όμως αντικειμενικό στοιχείο η αλήθεια? Ακόμα και αυτό που βλέπουμε, είναι διαφορετικό από το κάθε μάτι, και αυτό μας δίνει την δυνατότητα της αντίληψης του χώρου.
  • Και βέβαια πάντα υπάρχει η σκέψη «πόση αλήθεια αντέχει ο κάθε ένας» άνθρωπος, ανάλογα με την ψυχοσύνθεσή του …
  • Κυρίαρχο ερώτημα ήταν το «και πού ξέρω εγώ;», σηματοδοτώντας ότι βάση των θεωριών συνωμοσίας είναι η έλλειψη εμπιστοσύνης στις διάφορες μορφές εξουσίας και η αμφιβολία και ανησυχία για τα τεκταινόμενα.
  • Αν η εμπιστοσύνη και η αλληλεγγύη είναι τα κύρια χαρακτηριστικά μιας κοινωνίας, η καταστροφή του κοινωνικού ιστού για λόγους οικονομικούς-καταναλωτικούς, επιτρέπει πλέον να αναπτύσσονται θεωρίες συνωμοσίας και να υπάρχει ανάγκη για έρευνες αναζήτησης των συσχετισμών.
  • Αν ο προορισμός μας σε αυτόν τον κόσμο είναι να είμαστε ευτυχισμένοι, ίσως οι έρευνες και οι θεωρίες συνωμοσίας δημιουργούν πρόσθετο λόγο ανησυχίας και διαταραχής, που δεν μπορεί να ελέγξει ο κάθε ένας, και αυτό δημιουργεί πρόσθετο φόβο. 
  • Ο φόβος και η φτωχοποίηση είναι μερικά από τα μέσα ελέγχου των μαζών, όταν οι άνθρωποι δεν ζουν σε λειτουργούντα κοινωνικό ιστό και έχουν ανάγκη επιβεβαίωσης του «ανήκειν» κοινωνικά, ακόμα και σε ευκαιριακές ομάδες των social media και των ΜΜΕ.
  • Έχουν δικαίωμα, οι ερευνητές ή σχηματοποιητές θεωριών συνωμοσίας, να τροφοδοτούν με περισσότερη «αλήθεια» ή αποκάλυψη συνωμοσιών, την κοινωνία, από όση μπορούν να «καταναλώσουν» οι σημερινοί συνάνθρωποι; 
  • Τη νοητική τους ανεπάρκεια οι άνθρωποι την χαρακτήρισαν ως «Θεό», ηρέμησαν από τον πανικό του ακατανόητου, και συνέχισαν να ζουν και να μπορούν να ευτυχήσουν στην καθημερινότητά τους. Οι έρευνες για κέντρα εξουσίας, για ανεξήγητα και οι θεωρίες συνωμοσίας τους αναστατώνουν. Είναι θετικό ή αρνητικό για την κοινωνία? 
  • Κατά πόσο, η υπερβολική πληροφόρηση από έρευνες ή από θεωρίες συνωμοσίας επί παντός, επιτρέπει στο μυαλό του μέσου συμπολίτη να έχει χώρο για προβληματισμούς στα καθημερινά του προβλήματα; 
  • Μήπως η υπερπληροφόρηση μπλοκάρει το μυαλό του μέσου ανθρώπου και ΔΕΝ επιτρέπει στο μυαλό να λειτουργεί αποτελεσματικά για τις συνήθεις καθημερινές λειτουργίες; 
  • Σήμερα υπάρχουν πολλές υπηρεσίες που προσφέρουν δωρεάν τα αποτελέσματα των ερευνών των πανεπιστημίων και των ερευνητικών ιδρυμάτων, είτε πληρώνονται από κάποιους ενδιαφερόμενους είτε από αντίθετους είτε από κανένα. 
  • Επίσης σήμερα υπάρχουν τεράστιες «βιβλιοθήκες» με στοιχεία από ότι μπορεί να υπάρχει βιβλιογραφικά, ασχέτως προέλευσης, για όποιον θέλει να εμβαθύνει σε κάποιες υποθέσεις. ΑΝ ΘΕΛΕΙ, και αν εξυπηρετεί την ζωή του και την κοινότητα στην οποία μετέχει, και αν μπορεί να επηρεάσει καταστάσεις, αφού πληροφορηθεί. 
  • Η Ελλάδα βρίσκεται τα τελευταία διακόσια χρόνια στον προμαχώνα της επαφής με τον επεκτατικό ιερό πόλεμο των μουσουλμάνων, και μόνο για αυτό θα έπρεπε να ακολουθεί Διευθυντική μορφή διοίκησης. 
  • Τα συστήματα διοίκησης είναι ΔΥΟ (2), Ο Στρατηγικός Προγραμματισμός και η Διευθυντική Μορφή. 
  • Στρατηγικό Προγραμματισμό εφαρμόζεις όταν το περιβάλλον είναι σταθερό ή προβλέψιμο στις μεταβολές του. 
  • Διευθυντική Μορφή εφαρμόζεις όταν το περιβάλλον είναι ραγδαία μεταβαλλόμενο, και στην περιοχή μας, τα σύνορα αλλάζουν συνεχώς και άτακτα, εφαρμόσθηκαν τεχνικές γενοκτονίας και μετακίνησης πληθυσμών, ενώ οι λαοί μετείχαν σε δύο παγκόσμιους πολέμους, σε 2-3 Βαλκανικούς πολέμους, σε εμφύλιους, κλπ κλπ. Πρέπει να εφαρμόζεται μόνο Διευθυντική Μορφή Διοίκησης, όπως ακριβώς και σε πολεμικές καταστάσεις όπου όλοι επιβιώνουν τηρώντας τις εντολές της Διοίκησης, χωρίς περισπάσεις σε συζητήσεις, έρευνες, επαληθεύσεις, διαβουλεύσεις και σενάρια, πέραν όσων λέει η Διοίκηση. 
  • Επιπλέον υπάρχει πολύ σοβαρό πρόβλημα πολιτιστικής αλλοίωσης και βίαιης αλλαγής του τρόπου ζωής λόγω δημογραφικού στην Ελλάδα. 
  • Μια κοινωνία ανανεώνεται πολιτιστικά όταν έχει συντελεστή Κ=2,1 δηλαδή 2,1 παιδιά ανά γυναίκα σε αναπαραγωγική ηλικία, δηλαδή 18 έως 52 ετών. 
  • Στην Ελλάδα ο συντελεστής Κ είναι 1,2 που σημαίνει ότι για να ανανεωθεί απαιτείται επειγόντως διαδικασία αύξησης του νεανικού πληθυσμού. Στην ΕΕ ο συντελεστής Κ είναι 1,8. Σε όλο τον κόσμο ο μέσος συντελεστής είναι Κ=4, αλλά στην γειτονική Μέση Ανατολή και άλλα κοντινά κράτη ο συντελεστής Κ είναι 8! … Επομένως στην Ελλάδα επιτρέπεται να ισχύει μόνο Διευθυντική Μορφή Διοίκησης. 
  • Το αεροπλάνο όταν προσπαθεί να απογειωθεί συγκεντρώνει όλες του τις δυνάμεις (σβήνει ακόμα και τα φώτα θέσεων). 
  • Κάθε εχέφρων ακροατής, αλλά και συμμετέχων πρέπει να προβληματισθεί κατά πόσο εξυπηρετεί την επιβίωση της κοινωνίας η ανάλωση δυνάμεων στην έρευνα ή/& σε θεωρίες συνωμοσίας. 
  • Βοηθάνε οι έρευνες ή οι θεωρίες συνωμοσίας σε κάτι, εκτός από την ατομική ικανοποίηση για βεβαιότητα και για αυτοεκτίμηση, ίσως και εξυπηρέτηση πολιτικών φιλοδοξιών (πολιτική με την διττή έννοια, και για εξουσία και για επηρεασμό άλλων συμπολιτών); 
  • Δεν μπορεί να πει κάποιος ότι μπορεί να προέκυψε κάτι, αλλά σίγουρα πολλοί ωφελήθηκαν από την παρακολούθηση της ανταλλαγής απόψεων και όσα αναφέρθηκαν. Ήταν μια πολύ καλή άσκηση του νου με απαίτηση συνεχούς εγρήγορσης, ενώ η τεχνική υποστήριξη για την διαδικτυακή συνάντηση, από το Skywalker, ήταν εξαιρετική. 
  • Αξίζει να γίνουν πολλές ακόμη και για θέματα πιο κοντά στην καθημερινότητα και περιμένουμε την συνέχιση των διαδικτυακών δραστηριοτήτων του Skywalker. 
  • Άλλωστε μάθαμε ότι την Τετάρτη, 17 Ιουνίου 2020, στις 12.00 το Skywalker προσφέρει τις υπηρεσίες του για την παρουσίαση της «ΑΝΘΟΚΟΜΙΑΣ, με στοιχεία καλλιέργειας και μετασυλλεκτικών τεχνικών, ανθέων & φυλλωμάτων» με εισηγητή τον καθ. Αναστάσιο Δάρρα και δυνατότητα παρακολούθησης και θέσης αποριών και ερωτημάτων από το κοινό, μέσω facebook.

    Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, Δημόσια Γράφων, ΑγροΝέα

The following two tabs change content below.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ

Ο Δημήτρης Μιχαηλίδης είναι συνταξιούχος και προσφέρει εθελοντικά (χωρίς εκχρηματισμένη σχέση) σε οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών, όπως: Ένωση Παλαιών Προσκόπων Θέρμης, Δίκτυο Εθελοντικών Οργανώσεων Θεσσαλονίκης, Ενώσεις Νέων Αγροτών, ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ των Οργανώσεων της Κοινωνίας των Πολιτών, ΠΡΩ.Σ.Κ.ΑΛ.Ο.-Πρωτοβουλία Συνεργασίας για την Κοινωνική & Αλληλέγγυα Οικονομία, Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής, σε Συνεταιρισμούς (Κοινωνικός Καταναλωτικός Συνεταιρισμός «βιοςCoop», ΚοινΣΕπ ΜOΔΟΥΣΑ, ΚοινΣΕπ ΚΥΚΕΩΝ, Αγροτικός Ανθοπαραγωγικός Συνεταιρισμός Αθηνών κλπ) και είναι συνεργάτης στο ΑγρΟραμα (άτυπη δομή αγροτών-παραγωγών επώνυμων προϊόντων), στο Skywalker (Μονοπάτια Επιχειρηματικότητας), στις εφημερίδες ΣΤΕΝΤΟΡΑΣ, Agrenda & ΑΓΡΟΤΙΚΗ έκφραση, εκδίδει το ηλεκτρονικό newsletter “ΑγροΝέα” (για φίλους και συνεργάτες) και δημοσιεύει σε ηλεκτρονικά κυρίως μέσα. Διετέλεσε ελεύθερος επαγγελματίας-σύμβουλος σε έργα τοπικής αγροτικής ανάπτυξης, συνεργάτης του ΣΒΒΕ για τον πρωτογενή τομέα, Διευθυντής Δια Βίου Μάθησης στην Γεωργική Βιοτεχνική Σχολή Θεσσαλονίκης, Προϊστάμενος Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού σε ΔΕΚΟ, καθηγητής του ΤΕΙ Θεσ/νίκης, και εργολάβος τεχνικών ιδιωτικών έργων, ενώ σήμερα προσφέρει περίπου 200 ομιλίες ετησίως σε θέματα μεταξύ των οποίων, Τοπική Κοινοτική Ανάπτυξη, Αγροτική Ανάπτυξη, Κοινωνική & Αλληλέγγυα Οικονομία, Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις, Επιχειρηματικότητα, Νεανική ή Γυναικεία Επιχειρηματικότητα κλπ. Κιν. 6998282382, michaeld@otenet.gr.

Αφήστε μια απάντηση