Η Huawei απειλείται από τον ανταγωνισμό στην Κίνα και όχι τόσο από την Αμερική

Techblog.gr

Ο αποκλεισμός της Huawei από την Κίνα έχει προκαλέσει αρκετά προβλήματα στην εταιρεία, με μεγαλύτερο ίσως την απαγόρευση χρήσης των GMS και Google Apps. Ωστόσο, φαίνεται ότι η κατασκευάστρια δεν απειλείται από τις ΗΠΑ και τον Trump, αλλά από τους ανταγωνιστές της στην αγορά της Κίνας.

Τα αποτελέσματα που παρουσίασε η Strategy Analytics, όσον αφορά την αγορά των smartphones για τον Φεβρουάριο του 2020, δείχνουν ότι η Huawei χάνει διαρκώς έδαφος.

Οι αριθμοί δεν κάνουν ποτέ λάθος

Η γνωστή εταιρεία αναλύσεων Strategy Analytics δημοσίευσε τη μηνιαία αναφορά της για την αγορά των smartphones. Συνολικά, η αγορά είδε πτώση 38%, κάτι που οφείλεται κατά κύριο λόγο στην πανδημία του κορωνοϊού.

Αν δούμε αναλυτικά τα στοιχεία θα διαπιστώσουμε ότι η Huawei αντιμετωπίζει πραγματικό πρόβλημα, τόσο στην παγκόσμια αγορά, όσο και στην τοπική αγορά της Κίνας. Τον Ιανουάριο του 2020 η κινέζικη κατασκευάστρια είχε αποστείλει 12,2 εκατομμύρια smartphones, ένα νούμερο που μειώθηκε στα 5,5 εκατομμύρια τον Φεβρουάριο.

Όλες οι εταιρείες είδαν πτώση στις αποστολές και πωλήσεις, αλλά σε καμία περίπτωση τόσο μεγάλη. Για παράδειγμα, οι Apple και Samsung είχαν τον Ιανουάριο 16 και 20,1 εκατομμύρια αποστολές και τον δεύτερο μήνα του έτους έπεσαν στα 10,2 και 18,2 εκατομμύρια, αντίστοιχα.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της Strategy Analytics, οι αποστολές smartphones της Huawei βρίσκονται διαρκώς σε πτώση τους τελευταίους πέντε μήνες. Τον Οκτώβριο του 2019 η εταιρεία είχε στείλει 22,2 εκατομμύρια κομμάτια, τον Νοέμβριο οι αποστολές μειώθηκαν στα 19,6 εκατομμύρια και τον Δεκέμβριο στα 14,2. Κάπως έτσι έφτασε στα 5,5 εκατομμύρια του Φεβρουαρίου το 2020, που είναι και η μεγαλύτερη πτώση που έχει γνωρίσει η κατασκευάστρια.

Η εταιρεία γνώριζε ότι θα δει πτώση στις αποστολές και πωλήσεις smartphones, μάλιστα υπολόγιζε ότι ποσοστιαία θα άγγιζε το 20%. Όμως, τα νούμερα δείχνουν πολύ μεγαλύτερη απώλεια.

Η πραγματική απειλή και η πιθανή διέξοδος

Πέρα από τα νούμερα που αφορούν την ίδια τη Huawei, η Strategy Analytics αποκαλύπτει ότι η Xiaomi κατάφερε να ξεπεράσει την ανταγωνίστρια της και να βρεθεί στην τρίτη θέση παγκοσμίως. Ταυτόχρονα, Xiaomi και Oppo παρουσιάζονται να κερδίζουν διαρκώς έδαφος στην κινέζικη αγορά.

Ειδικότερα, νωρίτερα αυτόν τον μήνα, ο CEO της Xiaomi είχε αναφέρει στο Weibo ότι η εταιρεία θα στοχεύσει δυναμικά τη high-end αγορά της Κίνας, όπου μέχρι πρόσφατα κυριαρχούσε η Huawei με ποσοστό 80%.

Με δεδομένο ότι οι ανταγωνιστές της κερδίζουν διαρκώς έδαφος, η Huawei θα πρέπει να κάνει ότι μπορεί ώστε να πετύχουν τα P40. Έτσι, θα μπορέσει να ανακάμψει ως ένα σημείο.

Επιπλέον, η κινέζικη κατασκευάστρια αποτελεί βασικό παράγοντα στην εξίσωση των 5G δικτύων, τα οποία αποτελούν και ένα από τα δυνατά της χαρτιά. Τα Huawei P40 αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα που πρέπει να κερδίσει η εταιρεία τη δεδομένη στιγμή.

Από εκεί και έπειτα, θα παίξει σημαντικό ρόλο η έκβαση της υπόθεσης του αποκλεισμού της από τις ΗΠΑ. Καθώς υπάρχει πιθανότητα να μην δοθεί άλλη παράταση.

Πηγή

Techblog.gr

Χάρης Αναγνωστόπουλος