Κομοτηνή: Το Πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας

Κομοτηνή: Το  Πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας

Το άθικτο φυσικό περιβάλλον, η πλούσια πολιτιστική κληρονομιά, τα θρησκευτικά μνημεία της Ορθοδοξίας, η ενδιαφέρουσα ανθρωπογεωγραφία,οι πόλεις, η αρχιτεκτονική, τα παραδοσιακά χωριά, τα νησιά, η Θάσος και η Σαμοθράκη με τον ξεχωριστό της χαρακτήρα. Αλλά και οι Ιαματικές πηγές και οι λουτροπόλεις, τα μουσεία, τα τοπικά προϊόντα και δεκάδες άλλοι λόγοι κάνουν την Περιφέρεια ανατολικής Μακεδονίας Θράκης μοναδικό τουριστικό προορισμό. Όμως, κάτι, ιδιαίτερα στην περιοχή της Ροδόπης, δεν «λειτουργεί» σωστά με αποτέλεσμα λίγα να είναι τα οφέλη που προκύπτουν για τους κατοίκους από την τουριστική κίνηση.

Οι δυνατότητες αυτές, αλλά και οι αδυναμίες που παρατηρούνται στον τομέα του τουρισμού πρόσφατα συζητήθηκαν (για μια ακόμη φορά) στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Όπως συζητούνται, άλλοτε λιγότερο διεξόδικα κι άλλοτε περισσότερο, στις συναντήσεις, επαφές και συνεργασίες των υπευθύνων.
Οι αδυναμίες της περιοχής …

Οι αδυναμίες που παρατηρούνται στον τομέα του τουρισμού και αφορούν την περιοχή μας σχετίζονται σε έναν μεγάλο βαθμό με :σημαντική χιλιομετρική απόσταση από το οικονομικό και πληθυσμιακό κέντρο της Ελλάδας, την Αθήνα. Αύξηση του κόστους μετακίνησης στη χώρα που έχει επέλθει τα τελευταία έτη λόγω κρίσης, μικρό ξενοδοχειακό δυναμικό κ.α. οδηγούν την περιοχή στο να μην μπορεί να εκμεταλλευτεί την μεγάλη «δεξαμενή» εισερχόμενου τουρισμού, ακόμη και αυτούς οι οποίοι εισέρχονται στην χώρα, δέκα χιλιόμετρα μακριά από την πόλη. Από τον συνοριακό σταθμό της Νυμφαίας, όπου καταγράφονται πάντα ποσοστά αύξησης.

«Αλμυρές» δράσεις προβολής, αλλά…

Μιλώντας στην  προτελευταία συνεδρίαση του Π/Σ ο Αθανάσιος Τσώνης, αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης, παρουσίασε το πρόγραμμα των δράσεων τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης. Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε σε: επαγγελματική φωτογράφηση, παραγωγή τουριστικών video & spots, ειδικά αναμνηστικά τουριστικά δώρα,ενέργειες προβολής σε πύλες εισόδου, έντυπο υλικό,διαφήμιση σε ΜΜΕ, B2B Workshops, ταξίδια εξοικείωσης, προωθητικές δράσεις διαδικτύου, ειδικές δράσεις προβολής,συμμετοχή σε εκθέσεις , φεστιβάλ, εκδηλώσεις κ.α. Υπολογίζεται πως η προτεινόμενη δαπάνη δράσεων, που ειρήσθω εν παρόδω ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία, θα αγγίξει τα 1.845.231 ευρώ.

Πέρασε και από το Περιφερειακό Συμβούλιο
Για την ιστορία έχει ενδιαφέρον να σημειώσουμε κάποιες από τις παρατηρήσεις των Περιφερειακών Συμβούλων γι αυτό το φιλόδοξο πρόγραμμα: «Το ίδιο φιλόδοξο πρόγραμμα ψηφίστηκε το 2018 κι, όμως, δεν υλοποιήθηκε» ανέφερε ο κος Χρήστος Χατζηπέμου. “Το πρόγραμμα αλλάζει τα ποσά και τα αλλάζει σε λάθος κατεύθυνση” είχε τονίσει ο Θεόδωρος Μαρκόπουλος. «Να υπάρξει ένα Παρατηρητήριο Επισκεψιμότητας» πρότεινε ο Χριστόδουλος Τοψίδης, «Δεν είναι δυνατόν όλα να αποτελούν τουριστικούς προορισμούς. Δεν συντονιζόμαστε για να έχουμε ένα όσο το δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα» παρατήρησε ο Κωστής Σιμιτζής. «Να δούμε τι θέλουμε να κάνουμε και να το συνδέσουμε. Πριν φτάσει το προϊόν στον κάθε πελάτη μας ας μελετήσουμε τι θα πάρει και πώς θα το αξιοποιήσει.» σημείωσε ο Θεόδωρος Περεντίδης. «Βασικός στόχος θα έπρεπε να είναι ο προσανατολισμός στον Ορεινό Όγκο της Περιφέρειάς μας » κατέθεσε ο κος Ανδρέας Καραγιώργης και ο κος Δημήτρης Παπατολίδης σημείωσε με προβληματισμό «Το δικαίωμα των διακοπών για το λαό μας δεν απασχολεί κανέναν.» Με τον περιφερειάρχη, Χρήστο Μέτιο να υποστηρίζει: «Είναι ένα πολύ μεγάλο βήμα για την τουριστική ανάπτυξη της περιφερειάς μας» … Ευχόμενος ίσως κι εκείνος μέσα του το «στραβό» τουριστικό «κλίμα» να μην φαγωθεί από την καλών προθέσεων προσπάθεια…
Φώτο: ρεπορτάζ-κείμενο-φωτογραφίες: Μαρία Νικολάου

www.ert.gr

Μαρία Νικολάου