Εξιχνίαση 10 περιστατικών απάτης με δήθεν υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης

Εξιχνίαση 10 περιστατικών απάτης με δήθεν υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης

Την προσοχή των πολιτών σε όσους προσποιούνται τους τεχνικούς κέντρου υποστήριξης εταιριών λογισμικού εφιστά η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, καθώς ήδη διερευνήθηκαν 10 περιπτώσεις απάτης.

Όπως προέκυψε από την έρευνα οι δράστες επικοινωνούσαν, κυρίως τηλεφωνικά, με τα θύματά τους, προσποιούμενοι τους τεχνικού κέντρου υποστήριξης εταιριών λογισμικού.

Με το πρόσχημα ότι ο υπολογιστής είναι μολυσμένος από κακόβουλο λογισμικό, τους ζητούσαν να εγκαταστήσουν άλλο λογισμικό για τη δήθεν επιδιόρθωση και με τον τρόπο αυτό αποκτούσαν πλήρη πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένατων θυμάτων, όπως προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης σε τραπεζικούς λογαριασμούς e -banking, προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης σε λοιπές εφαρμογές, λογαριασμούς μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ιστοτόπους οι οποίοι ήταν αποθηκευμένοι στα προγράμματα περιήγησης (φυλλομετρητές-browsers), το ιστορικό της περιήγησης και αρχεία με προσωπικά δεδομένα, όπως έγγραφα, φωτογραφικό υλικό, βίντεο.

Αμέσως μετά, οι δράστες προέβαιναν σε μεταφορές χρημάτων από τους ηλεκτρονικούς τραπεζικούς λογαριασμούς (e-banking) των θυμάτων σε τραπεζικούς λογαριασμούς που είχαν οι ίδιοι ή συνεργοί τους.

Στο πλαίσιο της έρευνας κατασχέθηκαν από λογαριασμούς των δραστών και αποδόθηκαν στους παθόντες περισσότερα από 9.000 ευρώ, συνολικά.

Πηγή: ΕΡΤ1, ΑΠΕ-ΜΠΕ

www.ert.gr

Η-Β Παπαϊωάννου