Extending ShadowCam: Βοηθά τα αυτόνομα οχήματα να βλέπουν πίσω από τις γωνίες

Techblog.gr

MIT Extending ShadowCam Shadow Sensing

Τα συστήματα των αυτόνομων οχημάτων δεν μπορούν ακόμη να ανταποκρίνονται όπως ο άνθρωπός, σε όλα τα σενάρια. Ωστόσο, είναι ξεκάθαρο ότι κάποια στιγμή τα αυτόνομα οχήματα θα είναι σε θέση να κάνουν πράγματα που ο άνθρωπος δεν μπορεί ή τουλάχιστον του είναι δύσκολο να ολοκληρώσει, όπως το να βλέπει στις νεκρές ζώνες των γωνιακών σημείων, κάτι που κατάφεραν στο MIT με το σύστημα Extending ShadowCam.

Το σύστημα Extending ShadowCam

Η παραπάνω ιδέα είναι κάτι που απασχολεί τους επιστήμονες του τομέα της αυτόνομης οδήγησης εδώ και πολλά χρόνια. Η τελευταία προσθήκη στο παζλ έγινε από μία ομάδα του MIT η οποία ανέπτυξε το σύστημα Extending ShadowCam το οποίο μπορεί να “βλέπει” πίσω από τις γωνίες.

Η ομάδα που ανέπτυξε το Extending ShadowCam αποτελείται από μέλη ενός ερευνητικού προγράμματος που υποστηρίζεται από το Ινστιτούτο Έρευνας της Toyota. Με βάση την περιγραφή των ερευνητών, το σύστημα που δημιούργησαν χρησιμοποιεί μικρές αλλαγές στις σκιές για να προβλέψει εάν θα πρέπει το όχημα να αναμένει την εμφάνιση κάποιου κινούμενου αντικειμένου στη γωνία όπου πλησιάζει.

Το Extending ShadowCam θα μπορούσε να φανεί χρήσιμο τόσο σε ιδιώτες όσο και σε αυτόνομα οχήματα που χρησιμοποιούνται σε νοσοκομεία, χώρους στάθμευσης, αποθήκευσης, και τα λοιπα.

Πώς λειτουργεί

Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί τυποποιημένες οπτικές κάμερες και παρακολουθεί τις αλλαγές στην ένταση και την πυκνότητα του φωτός χρησιμοποιώντας μία σειρά από τεχνικές απεικόνισης μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή για να καθορίσει εάν οι σκιές ανήκουν σε κινούμενα ή ακίνητα αντικείμενα.

Επιπλέον, το Extending ShadowCam είναι σε θέση να υπολογίσει τη διαδρομή που ακολουθεί το αντικείμενο, καθώς και το αν τελικά θα πλησιάσει την τροχιά του αυτόνομου οχήματος.

Καλύτερο και από συστήματα LiDAR

Οι μέχρι τώρα δοκιμές έχουν δείξει ότι το Extending ShadowCam τα καταφέρνει καλύτερα και από τα συστήματα LiDAR τα οποία χρησιμοποιούνται σήμερα, και δεν είναι σε θέση να ελέγχουν τι συμβαίνει πίσω από τις γωνίες.

Στην πραγματικότητα, το νέο σύστημα του MIT ανταποκρίνεται γρηγορότερα από τα συστήματα LiDAR κατά μισό δευτερόλεπτο. Ίσως η διαφορά να φαντάζει μικρή, αλλά όταν μιλάμε για αυτόνομα οχήματα που ενδεχομένως κινούνται στο οδικό δίκτυο, αυτός ο χρόνος είναι αρκετός για την αποφυγή ατυχημάτων.

Το μέλλον του Extending ShadowCam

Προς το παρόν, το σύστημα έχει δοκιμαστεί μόνο σε συνθήκες φωτισμού εσωτερικού χώρου και η ομάδα του MIT πρέπει να δουλέψει αρκετά ώστε να προσαρμόσει την απόκριση του σε κίνηση μεγαλύτερης ταχύτητας και σε συνθήκες μεταβλητού φωτισμού εξωτερικού χώρου.

Παρόλα αυτά, είναι ένα πολλά υποσχόμενο βήμα και τελικά θα μπορούσε να βοηθήσει τα αυτόνομα οχήματα να προβλέψουν καλύτερα την κίνηση πεζών, ποδηλατών και άλλων αυτοκινήτων στο δρόμο. Με αυτόν τον τρόπο θα έχουν βελτιωμένη απόκριση και γρηγορότερη αντίδραση, σε κάθε πιθανό σενάριο.

Αν θέλετε να μαθαίνετε τα πάντα γύρω από την αυτόνομη οδήγηση και τα ηλεκτρικά οχήματα δεν έχετε παρά να παρακολουθείτε την καθημερινή ροή του Autonomous.gr.

Πηγή

Techblog.gr

Χάρης Αναγνωστόπουλος