Το Twitter γυρίζει την πλάτη στην πολιτική διαφήμιση

Το Twitter γυρίζει την πλάτη στην πολιτική διαφήμιση

Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Twitter δεν θα δέχεται πλέον καμία πολιτική διαφήμιση, ανακοίνωσε ο συνιδρυτής της, Τζακ Ντόρσεϊ.

«Λάβαμε την απόφαση να βάλουμε τέλος σε όλες τις πολιτικές διαφημίσεις στο Twitter σε όλον τον κόσμο. Πιστεύουμε ότι η εμβέλεια ενός πολιτικού μηνύματος πρέπει να κερδίζεται, όχι να αγοράζεται«, τόνισε.

Ακολούθησε μια σειρά αναρτήσεων με τις οποίες ο Ντόρσεϊ εξηγούσε τους λόγους που οδήγησαν στην απόφαση αυτή.

«Οι πολιτικές διαφημίσεις στο Διαδίκτυο προσφέρουν εντελώς νέες προκλήσεις στον πολιτικό λόγο: μηχανική βελτιστοποίηση της ανταλλαγής μηνυμάτων και μικρο-στόχευση, ανεξέλεγκτες παραπλανητικές πληροφορίες και deep fakes. Όλα σε μια διαρκώς αυξανόμενη ταχύτητα, εκλέπτυνση και σε συντριπτική κλίμακα.

Αυτές οι προκλήσεις θα επηρεάσουν όλες τις επικοινωνίες μέσω διαδικτύου, όχι μόνο πολιτικές διαφημίσεις. Καλύτερα να εστιάσουμε τις προσπάθειές μας στα ριζικά προβλήματα, χωρίς την πρόσθετο βάρος και την πολυπλοκότητα που φέρνει το χρήμα. Προσπαθώντας να διορθώσουμε και τα δύο σημαίνει ότι δεν διορθώνουμε κανένα σωστά και βλάπτεται η αξιοπιστία μας.

Για παράδειγμα, δεν είναι αξιόπιστο να πούμε: «Δουλεύουμε σκληρά για να εμποδίσουμε τους ανθρώπους να μοχλεύουν τα συστήματά μας για να διαδώσουν παραπλανητικές πληροφορίες, αλλά εάν κάποιος μας πληρώσει για να στοχεύσουμε και να αναγκάσουμε τους ανθρώπους να δουν την πολιτική τους διαφήμιση … καλά … τότε μπορούν να πουν ό, τι θέλουν!», σημειώνει μεταξύ άλλων.

Όπως ανέφερε, η νέα πολιτική της πλατφόρμας θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τις 22 Νοεμβρίου.

Μία εβδομάδα νωρίτερα θα ανακοινωθούν περισσότερες λεπτομέρειες καθώς και οι εξαιρέσεις που θα ισχύσουν: επί παραδείγματι, σημείωσε ότι θα επιτρέπονται οι προτροπές προς τους ψηφοφόρους να εγγραφούν στους εκλογικούς καταλόγους για να ψηφίσουν.

Η πολιτική αυτή έρχεται σε αντίθεση με εκείνην που έχει επιλέξει το Facebook. Απαντώντας έμμεσα στην πρόσφατη τοποθέτηση του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ο οποίος υπεραμύνθηκε της ύπαρξης πολιτικών μηνυμάτων στο δίκτυό του, λέγοντας ότι πρόκειται για ελευθερία της έκφρασης, ο Ντόρσεϊ καταλήγει: «Δεν αφορά την ελευθερία της έκφρασης. Πρόκειται για την πληρωμή για την επίτευξη. Και η πληρωμή για την επέκταση της εμβέλειας του πολιτικού λόγου έχει σημαντικές συνέπειες που η σημερινή δημοκρατική υποδομή μπορεί να μην είναι προετοιμασμένη να διαχειριστεί. Αξίζει να υποχωρήσουμε για να το αντιμετωπίσουμε

Πηγή ΕΡΤ, ΑΠΕ-ΜΠΕ

www.ert.gr

Κων/να Βαλαούρα