MacBook Pro: Η Apple ξόδεψε $10.000 για ένα πρόβλημα μπορούσε να διορθώσει με μηδενικό κόστος

Techblog.gr

Ο φωτογράφος και προγραμματιστής Greg Benz πήγε στο Apple service με ένα πρόβλημα το οποίο κυριολεκτικά δεν υπήρχε και παρ’ όλα αυτά κόστισε στην εταιρεία $10.000. Θα πρέπει να πάρουμε την ιστορία από την αρχή, αλλά πραγματικά αξίζει κάθε συλλαβή.

Ο Greg Benz λέει ότι χρησιμοποιεί έναν MacBook Pro και ένα εξωτερικό monitor. Στο παρελθόν είχε προβλήματα στη χρήση του clamshell mode, διότι ο υπολογιστής έπεφτε για ύπνο. Το clamshell mode είναι όταν κλείνεις εντελώς το καπάκι του laptop και το χρησιμοποιείς ως πύργο.

Οπότε, αποφάσισε να τον αφήνει μόνιμα ανοιχτό και να μειώνει τη φωτεινότητα της οθόνης στο 0% και να κλείνει το backlight, όταν δεν τον χρησιμοποιεί. Κάποια στιγμή όμως χρειάστηκε να κλείσει το MacBook Pro λόγο μεταφοράς, το οποίο έπειτα δεν ξανά άνοιξε ποτέ.

Μην έχοντας άλλη επιλογή, ο Greg Benz πήγε το MacBook Pro στο service, όπου αρχικά του άλλαξαν τη motherboard. Ωστόσο, το laptop συνέχισε να έχει την ίδια συμπεριφορά, γι’ αυτό ο Benz το πήγε πάλι στο service, το οποίο του άλλαξε για μία ακόμη φορά τη motherboard.

Δυστυχώς το πρόβλημα επέμενε, ο Greg πήγε πάλι στο service, αλλά αυτή τη φορά οι υπεύθυνοι αποφάσισαν να αντικαταστήσουν πλήρως το MacBook Pro, και του έδωσαν ένα καινούργιο.

Για κάποιον παράξενο λόγο το πρόβλημα δεν λύθηκε. Όταν ο Benz έκλεισε το MacBook Pro η οθόνη έγινε μαύρη, κάτι απόλυτα φυσιολογικό, αλλά το περίεργο ήταν ότι μόλις άνοιξε εκ νέου το laptop η οθόνη δεν επανήλθε.

Η μόνες ενδείξεις που είχε ο Benz ότι το MacBook Pro λειτουργεί ήταν ο ήχος του ανεμιστήρα, ένα κουδούνισμα που έκανε όταν συνδεόταν στο ρεύμα και το φωτάκι του caps lock που αναβόσβηνε.

Κάπως έτσι πέρασαν τρεις εβδομάδες, η Apple είχε ξοδέψει πάνω από $10.000 σε επισκευές, διότι ήταν αναγκασμένη λόγο της εγγύησης, το service αλλάξει 2 logic boards, έβαλε νέα καλώδια και αντικατέστησε πλήρως ένα μηχάνημα αξίας $7.000 και το πρόβλημα παρέμενε.

Πέρα από το κόστος της όλης υπόθεσης, το MacBook Pro του Benz το είχαν δει αρκετοί Apple Geniuses υπάλληλοι επιπέδου 1 και 2, πραγματοποίησαν αρκετά διαγνωστικά test στο Apple Store που πήγαινε ο Greg, εκτελέστηκαν διαγνωστικά test στη μονάδα επισκευών της Apple στο Texas, και κανείς δεν μπορούσε να εντοπίσει τη πηγή του προβλήματος.

Την τέταρτη φορά ο Greg Benz στάθηκε τυχερός, έπεσε πάνω σε έναν Apple Genius ο οποίος σκέφτηκε έξω από το κουτί. Ο τεχνικός αυτός χρησιμοποίησε τη λειτουργία του φακού στο τηλέφωνό του ώστε να φωτίσει την οθόνη του laptop στην οποία μπορούσε να δει έναν μικρό κύκλο που βρισκόταν ακριβώς στη θέση του login avatar.

Από ότι φαίνεται το πρόβλημα εξαρχής ήταν ότι τα pixel της οθόνης ενημερώνονται ακόμη και όταν το backlight ήταν κλειστό ή το MacBook Pro βρισκόταν σε clamshell mode.

Έτσι, ο Apple Genius προσπάθησε να κάνει login στα τυφλά. Αρχικά, πληκτρολόγησε το πρώτο γράμμα του ονόματος που είχε δώσει ο Greg Benz, έβαλε τον κωδικό και κατάφερε να διορθώσει το πρόβλημα του άντρα απλώς ανεβάζοντας τη φωτεινότητα της οθόνης. Στην ουσία το πρόβλημα προέκυψε όταν ο Greg μείωσε τη φωτεινότητα, αλλά δεν φρόντισε να την επαναφέρει ποτέ στα φυσιολογικά επίπεδα.

Πηγή

Techblog.gr

Χάρης Αναγνωστόπουλος