Διυλιστήρια: Συγκρατημένη αισιοδοξία για το 2025 από HELLENiQ ENERGY και Motor Oil

Με
ιδιαίτερο
ενδιαφέρον
αναμένονται
οι
γενικές
συνελεύσεις
των
μετόχων
των
δύο
μεγάλων
ενεργειακών
ομίλων
της
χώρας,
των
Motor
Oil
(ΜΟΗ)
και
HELLENiQ
ENERGY
στις
18
και
19
Ιουνίου,
αντίστοιχα.

Οι
δύο
ενεργειακοί
όμιλοι
έχουν
δαπανήσει
για
τον
μετασχηματισμό
τους
4
δισ.
ευρώ συνολικά

Για
τους
δύο
ομίλους
που
διαθέτουν
και
τα
μοναδικά
διυλιστήρια
της
χώρας
το
2024
ήταν
μία
χρονιά
ισχυρής
και
ανθεκτικής
κερδοφορίας,
ενώ
αντίστοιχη
εικόνα
παρουσίασαν
και
το
πρώτο
τρίμηνο
του
2025.
H
Motor
Oil
στα
αποτελέσματα
του
πρώτου
τριμήνου
της
χρονιάς
σημείωσε
την
ανθεκτικότητα
των
επιδόσεων
της,
ενώ
η
HELLENiQ
ENERGY
κινήθηκε
για
το
ίδιο
διάστημα
σε
πιο
αισιόδοξους
τόνους.

Ανθεκτικότητα
εν
μέσω
και
shut
down

Η
Motor
Oil,
κατά
το
δεύτερο
εξάμηνο
του
2024
αλλά
και
το
πρώτο
τρίμηνο
του
2025,
είχε
χαμηλότερες
επιδόσεις
εξαιτίας
της
ζημιάς
που
προκλήθηκε
σε
μέρος
των
εγκαταστάσεων
της
στο
διυλιστήριο
της
Κορίνθου
τον
Σεπτέμβριο
του
2024.
Ωστόσο,
σύμφωνα
με
τη
διοίκηση
το
τρίτο
τρίμηνο
του
2025
οι
ζημιές
θα
έχουν
αποκατασταθεί
και
το
διυλιστήριο
θα
ανακτήσει
τη
χαμένη
δυναμικότητα
του.

Για
την
HELLENiQ
ENERGY
το
shut
down
στις
μονάδες
της
Ελευσίνας
στέρησε
αποδόσεις,
ωστόσο
στο
τρίτο
τρίμηνο
του
έτους,
σύμφωνα
με
τη
διοίκηση
του
Ομίλου
εκτιμάται
ότι
θα
έχει
επέλθει
η
κανονικότητα
στη
λειτουργία.
Όπως
και
να
χει,
οι
δύο
Όμιλοι
σε
ένα
περιβάλλον
(2024)
όπου
τα
χαμηλά
περιθώρια
διύλισης
κυριάρχησαν
επέδειξαν
ιδιαίτερη
ανθεκτικότητα.

Ανάκαμψη
περιθωρίων
και
νέες
πηγές
εσόδων

Οι
δύο
ενεργειακοί
όμιλοι
έχουν
ξεκινήσει
εδώ
και
περίπου
μία
πενταετία
μία
σαρωτική
φάση
μετασχηματισμού
τους.

Έχουν
δαπανήσει
συνολικά
4
δισ.
ευρώ
με
την
HELLENiQ
ENERGY
να
υλοποιεί
το
VISION
2025
και
την
Motor
Oil
το
«TARGET
2030».
Με
στόχους
που
καθετοποιούν
περαιτέρω
τις
δραστηριότητες
τους,
δίνοντας
τους
μεγαλύτερες
πηγές
εσόδων
από
την
είσοδο
τους
στις
ΑΠΕ
και
εφαρμόζοντας
σχέδια
ψηφιακού
μετασχηματισμού
αλλά
και
εξαγορών.

Στις
Γ.Σ.
των
μετόχων
οι
διοικήσεις
των
δύο
Ομίλων,
σύμφωνα
με
πληροφορίες,
αναμένεται
να
δώσουν
μία
πρόγευση
της
επικαιροποίησης
των
επενδυτικών
τους
πλάνων
αλλά
την
δρομολόγησης
επίτευξης
λειτουργικής
κερδοφορίας
το
2030
σε
ποσοστά
της
τάξης
του
30%
και
40%
από
τομείς
πλην
των
καυσίμων.

Συγκρατημένη
αισιοδοξία
για
το
2025

Όπως
φάνηκε
και
από
τις
παρουσιάσεις
που
έκαναν
στους
αναλυτές
ο
Ανδρέας
Σιάμισιης
CEO
του
Ομίλου
HELLENiQ
ENERGY
και
ο
Πέτρος
Τζαννετάκης
αναπληρωτής
CEO
του
Ομίλου
Motor
Oil
οι
πρώτες
εκτιμήσεις
τους
για
το
2025
κυριαρχούνται
από
τη
συγκρατημένη
αισιοδοξία.

Τόσο
το
διεθνές
περιβάλλον
με
τις
γεωπολιτικές
αναταράξεις
όσο
και
το
γεγονός
ότι
τα
διυλιστήρια
επανέρχονται
σε
καθεστώς
κανονικότητας
προς
το
δεύτερο
εξάμηνο
οδηγεί
τις
διοικήσεις
σε
guidance
με
συγκρατημένη
αισιοδοξία
για
το
σύνολο
της
τρέχουσας
χρονιάς.

Ισχυρή
μερισματική
πολιτική

Οι
πληροφορίες
θέλουν
επίσης
τις
διοικήσεις
των
δύο
ομίλων
να
επιβεβαιώνουν
τη
δέσμευση
τους
για
ισχυρή
μερισματική
πολιτική
και
το
2025.

Ήδη
για
τη
χρήση
του
2024
η
HELLENiQ
ENERGY
θα
διανείμει
μέρισμα
συνολικού
ύψους
229,2
εκατ.
ευρώ
ή
0,75
ευρώ
ανά
μετοχή,
ενώ
η
Motor
Oil
θα
διανείμει
μέρισμα
συνολικού
ύψους
155
εκατ.
ευρώ
ή
1,40
ευρώ
ανά
μετοχή.

Πηγή:

ΟΤ

Αφήστε μια απάντηση