Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα

Έγραψε
ιστορία
στη
ναυτιλία
η
Capital
Clean
Energy
Carriers
συμφερόντων
του
Βαγγέλη
Μαρινάκη
με
την
πρόσφατη
καθέλκυση
του
πρώτου
πλοίου
της
μεταφοράς
υγροποιημένου
διοξειδίου
του
άνθρακα
(LCO₂)
μεταφορικής
ικανότητας
22.000
κυβικών
μέτρων
που
κατασκευάζεται
στα
Κορεάτικα
ναυπηγεία
HD
Hyundai
Mipo
Dockyard,
θυγατρική
της
HD
Hyundai
Shipbuilding,
η
οποία
πραγματοποίησε
πριν
λίγες
ημέρες
«με
υπηρεφάνεια»
όπως
χαρακτηριστικά
ανέφερε
σε
σχετική
ανακοίνωση,
εκδήλωση
στα
ναυπηγεία
του
Ulsan.

Είναι
το
πρώτο
από
τα
τέσσερα
πλοία
μεταφοράς
υγροποιημένου
διοξειδίου
του
άνθρακα
που
κατασκευάζουν
τα
Κορεάτικα
ναυπηγεία
για
λογαριασμό
της
Capital
Clean
Energy
Carriers
Corp.
Το
πλοίο
έχει
μήκος
159,9
μέτρα
μήκος,
27,4
μέτρα
πλάτος
και
17,8
μέτρα
ύψος
και
την
επίβλεψη
της
κατασκευής
του
που
αναμένεται
στο
τέλος
του
έτους
έχει
αναλάβει
η
Capital
Gas
Ship
Management
Corp.

Το
πλοίο
αυτό
είναι
το
μεγαλύτερο
του
τύπου
του
και
είναι
εξοπλισμένο
με
τεχνολογίες
που
του
επιτρέπουν,
να
μεταφέρει
αξιόπιστα
διάφορα
φορτία
υγροποιημένου
αερίου,
όπως
υγροποιημένο
διοξείδιο
του
άνθρακα,
υγραέριο
(LPG)
και
αμμωνία
(NH₃).
Εφαρμόζει
επίσης
τεχνολογία
ανθεκτική
στον
πάγο
(Ice
Class
1C)
η
οποία
επιτρέπει
την
ασφαλή
λειτουργία
σε
κρύες,
παγωμένες
θάλασσες.

Επιπλέον,
μπορεί
να
μειώσει
διάφορα
επιβλαβή
καυσαέρια
μέσω
της
συσκευής
παροχής
ρεύματος
από
την
ξηρά
(Alternative
Marine
Power)
και
της
συσκευής
μείωσης
των
οξειδίων
του
αζώτου
(Selective
Catalytic
Reduction)
και
να
χρησιμοποιηθεί
ως
πλοίο
με
καύσιμο
πρόωσης
αμμωνία,
χωρίς
εκπομπές
διοξειδίου
του
άνθρακα
μετά
από
μελλοντική
μετασκευή.

Η
αρχική
συμφωνία
για
την
ναυπήγηση
των
τεσσάρων
πλοίων
είχε
υπογραφεί
τον
Ιούλιο
του
2023
στα
γραφεία
της
Capital
στον
Πειραιά
παρουσία
του
πρόεδρου
και
ιδρυτή
της
Capital
Maritime
&
Trading
Corp
Βαγγέλη
Μαρινάκη
και
η
υπογραφή
της,
αποτελούσε
ένα
ιστορικό
ορόσημο
όχι
μόνο
για
τον
Ομιλο
Capital,
αλλά
και
για
τη
ναυτιλία
διεθνώς.

Τα
εν
λόγω
πλοία
ανταποκρίνονται
πλήρως
στην
ανάγκη
ανάπτυξης
νέων
τεχνολογιών
και
καινοτόμων
λύσεων
για
την
αντιμετώπιση
της
πρόκλησης
της
απαλλαγής
από
τον
άνθρακα.
Μελέτες
του
οίκου
Clarkson
προβλέπουν
ότι
για
να
επιτευχθεί
ουδετερότητα
ως
προς
τον
άνθρακα
πλανήτης
θα
πρέπει
να
δεσμεύει
και
να
αποθηκεύει
περισσότερους
από
6
γιγατόνους
(Gt)
άνθρακα
ετησίως
μέχρι
το
2050
και
ότι
περίπου
το
20%
αυτού
της
ποσότητας
θα
πρέπει
να
μεταφέρεται
δια
θαλάσσης,
απαιτώντας
περίπου
2.500
πλοία
μεταφοράς
υγρού
διοξειδίου
του
άνθρακα.

Ο
όμιλος
Capital
εκτιμά
ότι
η
θαλάσσια
μεταφορά
CO2
είναι
μια
ταχέως
αναπτυσσόμενη
αγορά,
στην
οποία
στοχεύει
να
κατακτήσει
την
πρώτη
θέση.
Οι
επενδύσεις
αυτές
εντάσσονται
στο
πλαίσιο
της
ευρύτερης
στόχευσης
του
Ομίλου
να
ακολουθήσει
στην
ανάπτυξη
του
στόλου
του
την
τελευταία
λέξη
της
τεχνολογίας
και
τη
συμμόρφωση
με
τους
ισχύοντες
και
μελλοντικούς
κανονισμούς
με
σημαντικά
αυξημένο
κόστος.

Αφήστε μια απάντηση