Βαρδής Βαρδινογιάννης: Πώς έχτισε τη Motor Oil

Μισό
αιώνα
ζωής
έκλεισε
το
2022
το
διυλιστήριο
της
Κορίνθου,
η
ναυαρχίδα
του
ομίλου
της

Motor
Oil
,
το
οποίο
από
το
1973
διοικούσε
ο
Βαρδής
Βαρδινογιάννης.

Για
την
ακρίβεια
διανύει
ήδη
το
δεύτερο
μισό
αιώνα
της
δραστηριότητας
του,
καθώς
φέτος
θα
κλείσει
τα
52
χρόνια
και
πρόεδρος
του
ομίλου
παρέμενε
μέχρι

πριν
φύγει
από
τη
ζωή

ο
Βαρδής
Βαρδινογιάννης.

Τον
όμιλο
ξεκίνησε
να
χτίζει
ο
Νίκος
Βαρδινογιάννης
το
1970.
Και
δύο
χρόνια
αργότερα
το
1972
στους
Αγίους
Θεοδώρους
τέθηκε
η
λειτουργία
του
τρίτου
διυλιστηρίου
εκ
των
συνολικά
τεσσάρων
στην
Ελλάδα.

Ήταν
μία
εποχή
που
η
πετρελαϊκή
κρίση
είχε
εκτοξεύσει
τις
τιμές
και
τα
κόστη
μεταφοράς.
Η
χώρα
χρειαζόταν
περισσότερα
δικά
της
καύσιμα.
Μέχρι
τότε
λειτουργούσαν
τα
κρατικά
διυλιστήρια
Ασπροπύργου
έχοντας
συμπληρώσει
14
χρόνια
ζωής
και
εκείνο
της
Θεσσαλονίκης
της
Esso
Pappas,
μόλις
10
χρόνια
λειτουργίας.

Το
διυλιστήριο
της
Κορίνθου
ξεκίνησε
να
χτίζεται
και
το
1972
μπαίνουν
σε
λειτουργία
οι
δύο
μονάδες
του.
Αυτή
της
διύλισης
αργού
πετρελαίου
κι
εκείνη
της
παραγωγής
βασικών
λιπαντικών.
Η
στρατηγική
του
θέση,
ακριβώς
στα
παράλια
του
Κορινθιακού
δίνει
τη
δυνατότητα
της
κατασκευής
προβλήτα
για
την
φόρτωση
κι
εκφόρτωση
των
τάνκερ

Το
διυλιστήριο
της
Κορίνθου
και
ο
Βαρδής
Βαρδινογιάννης

Οι
Έλληνες
εφοπλιστές
την
εποχή
εκείνη
μεσουρανούσαν.
Βρισκόντουσαν
στο
pick
της
επιχειρηματικής
τους
δραστηριότητας
αναζητώντας
τις
ευκαιρίες.
Ο
χώρος
των
πετρελαιοειδών
ήταν
γνωστός
για
αυτούς
λόγω
της
μεταφοράς
του
αργού
και
των
προϊόντων
του
με
τα
δεξαμενόπλοια
τους.

Η
ενασχόληση
τους
με
το
ακριβό
σπορ
της
διύλισης
και
της
εμπορίας
ήταν
θέμα
χρόνου.

Και
πράγματι
λίγο
μετά
το
1970
οι
δύο
ελληνικές
οικογένειες
των
εφοπλιστών
Βαρδινογιάννη
και
Λάτση
θα
έπαιρναν
σχεδόν
ταυτόχρονα
άδειες
για
την
κατασκευή
αντίστοιχων
βιομηχανικών
μονάδων
διύλισης
πετρελαίου.
Η
πρώτη
στην
Κόρινθο
και
η
δεύτερη
στην
Ελευσίνα
(PETROLA).

Το
διυλιστήριο
της
Κορίνθου
ξεκίνησε
να
χτίζεται
και
το
1972
μπαίνουν
σε
λειτουργία
οι
δύο
μονάδες
του.
Αυτή
της
διύλισης
αργού
πετρελαίου
κι
εκείνη
της
παραγωγής
βασικών
λιπαντικών.
Η
στρατηγική
του
θέση,
ακριβώς
στα
παράλια
του
Κορινθιακού
δίνει
τη
δυνατότητα
της
κατασκευής
προβλήτα
για
την
φόρτωση
κι
εκφόρτωση
των
τάνκερ.

Φωτογραφία
από
το
διυλιστήριο
της
Motor
Oil
το
1972

Ο
Νίκος
Βαρδινογιάννης
φεύγει
ξαφνικά
από
τη
ζωή
το
1973
και
θα
τον
διαδεχτεί
στη
διοίκηση
της
Motor
Oil
o
αδερφός
του
Βαρδής
Βαρδινογιάννης

Ο
Βαρδής
Βαρδινογιάννης
στο
τιμόνι

Ο
Νίκος
Βαρδινογιάννης
φεύγει
ξαφνικά
από
τη
ζωή
το
1973
και
θα
τον
διαδεχτεί
στη
διοίκηση
της
Motor
Oil
ο
αδερφός
του
Βαρδής
Βαρδινογιάννης.

Πάντα
με
τα
χέρια
στο
τιμόνι
και
με
μία
συνετή
και
νοικοκυρεμένη
διαχείριση
των
οικονομικών
η
Motor
Oil
για
μισό
αιώνα
σταδιακά
και
σταθερά
μεγάλωνε.
Ο
ίδιος
ο
Βαρδής
Βαρδινογιάννης
στελεχώνοντας
την
διοικητική
πυραμίδα
με
πιστούς
στις
αρχές
της
οικογένειας
τους
και
ικανούς
ανθρώπους,
τεχνοκράτες
και
με
ισχυρές
εμπορικές
αλλά
και
διαπραγματευτικές
ικανότητες,
ενέκρινε
ή
απέρριπτε
τα
σχέδια
ανάπτυξης
του
ομίλου,
που
του
εισηγούταν
η
δική
του
ομάδα.

Το
1975
κατασκευάζονται
το
συγκρότημα
ατμοσφαιρικής
απόσταξης
δυναμικότητας
100.000
βαρελιών
ημερησίως
και
δεξαμενές
χωρητικότητας
1,5
εκατ.
κυβικών
μέτρων

Μαζί
του,
στο
τιμόνι
της
αυτοκρατορίας
της
Motor
Oil
βρίσκεται
ο
πρωτότοκος
γιος
του,
ο
Γιάννης
Βαρδινογιάννης.
Κατέχει
τις
θέσεις
του
αντιπροέδρου
και
του
διευθύνοντος
συμβούλου.

Δεν
πρέπει
να
αγνοείτε
τον
διπλανό
σας
που
δεν
έχει
να
φάει
ψωμί,
είχε
πει
ο
Βαρδής
Βαρδινογιάννης
απευθυνόμενος
στους
μετόχους
στη
διάρκεια
της
γενικής
συνέλευσης
της
Motor
Oil
τον
Ιούνιο
του
2017

Βαρδής
Βαρδινογιάννης:
«Η
χώρα
μας
έχει
ανάγκη
όλους»

Ο
Βαρδής
Βαρδινογιάννης
ξεκινώντας
τη
ζωή
του
μέσα
στη
φτώχια
ποτέ
δεν
ξεχνούσε
τα
μακρινά
δύσκολα
χρόνια
της
οικογένειας
του.

Η
Motor
Oil
έχει
πλούσιο
κοινωνικό
έργο
και
ο
ίδιος
σεβόταν
πάντα
τους
εργαζόμενους
της.

Χαρακτηριστική
της
στάσης
που
τηρούσε
ήταν
η
παρέμβαση
του
τον
Ιούνιο
του
2017
στην
ετήσια
γενική
συνέλευση
των
μετόχων
της
εισηγμένης.
Μετόχους,
τους
οποίους
ποτέ
δεν
άφηνε
χωρίς
τη
διανομή
κερδών.

Το
2017,
η
Ελλάδα
βίωνε
τις
δύσκολες
συνέπειες
των
μνημονίων.

Ο
ηγέτης
της
Motor
Oil
Βαρδής
Βαρδινογιάννης
στη
διάρκεια
της
γενικής
συνέλευσης
και
απαντώντας
σε
ρωτήσεις
μετόχων
βρήκε
την
ευκαιρία
να
στείλει
μήνυμα
ενότητας:
«Τα
δικά
μας
προβλήματα
της
χώρας
πρέπει
να
τα
κοιτάξουμε
όλοι
μαζί»,
τόνισε
ο
Βαρδής
Βαρδινογιάννης
και
υπογράμμισε:
«Ο
καθένας
έχει
τη
δίκη
του
κομματική
τοποθέτηση.
Η
Motor
Oil
δεν
έχει,
δεν
κομματιζεται!
Η
εταιρία
έχει
να
σκέφτεται
τους
ανθρώπους
της,
τους
εργαζόμενους
της
και
τη
χώρα
μας»,
σημείωσε
χαρακτηριστικά.

Ο
Βαρδής
Βαρδινογιάννης
πήρε
κι
άλλη
ευκαιρία
για
να
στείλει
το
μήνυμα
αυτό
όταν
ρωτήθηκε
από
μετόχους
για
τον
αν
η
εταιρία
θα
μπει
στην
έρευνα
υδρογονανθράκων
όπως
τα
ΕΛΠΕ
με
τον
όμιλο
Λατση:
«Στα
χωριά
μας
δεν
κάνουμε
συγκρίσεις»,
είπε
χαριτολογώντας
και
επεσήμανε:
«Ο
καθένας
ανήκει
κάπου
πολιτικά.
Εμείς
δεν
πολιτευόμαστε.
Οι
εργαζόμενοι
σέβονται
την
εταιρία
και
η
εταιρία
σέβεται
τους
εργαζόμενους.
Η
εταιρία
δεν
αγνοεί
τους
εργαζόμενους
και
είναι
δύσκολο
να
ξέρουμε
ότι
ο
εργαζόμενος
μας
έχει
άρρωστο
τον
πατέρα
ή
τη
μάνα
του.
Η
χώρα
μας»,
συνέχισε
,
«έχει
ανάγκη
όλους.
Ο
ένας
έχει
ανάγκη
τον
άλλο.
Δεν
πρέπει
να
αγνοείτε
τον
διπλανό
σας
που
δεν
έχει
να
φάει
ψωμί…»,
περιέγραψε
με
το
γνωστό
του
τρόπο
για
να
καταλήξει:
«Να
μην
είστε
ευχαριστημένοι
όταν
έχετε
εσείς
ψωμί
κι
ο
διπλανός
σας
δεν
έχει».

Βαρδής Βαρδινογιάννης

Βαρδής Βαρδινογιάννης

Ο
όμιλος
της
Motor
Oil
το
2023
είχε
κύκλο
εργασιών
13,3
δισ.
ευρώ
και
χρηματιστηριακή
αξία
άνω
των
2,2
δισ.
ευρώ

Τα
assets

Η
Motor
Oil
που
διοικούσε
ο
Βαρδής
Βαρδινογιάννης
έχει
πια
ξεκινήσει
τη
διαδρομή
για
τα
επόμενα
50
χρόνια.
Είναι
πια
ένας
ενεργειακός
όμιλος
με
δραστηριότητες
στη
διύλιση
πετρελαίου
και
εμπορία
καυσίμων,
στην
ηλεκτροπαραγωγή
και
προμήθεια
ρεύματος
και
φυσικού
αερίου,
στις
ΑΠΕ,
το
υδρογόνο
αλλά
και
με
ισχυρές
συμμετοχές
στις
παραχωρήσεις.

Οι
επιδόσεις
της
Motor
Oil
που
διοικούσε
ο
Βαρδής
Βαρδινογιάννης
είναι
αξιοζήλευτες.

Πια
ο
όμιλος
της
Κορίνθου
στα
52
χρόνια
της
ζωής
του
μετρά:

  • Κύκλος
    εργασιών
    13,3
    δισ.
    ευρώ
    (χρήση
    2023).
  • Λειτουργική
    κερδοφορία

    EBITDA
    πάνω
    από
    1,3
    δισ.
    ευρώ
    και
    καθαρά
    κέρδη
    στα
    806,5
    εκατ.
    ευρώ
    (2023)
  • Χρηματιστηριακή
    αξία
    άνω
    των
    2,2
    δισ.
    ευρώ.
  • Διανομή
    μερισμάτων
    άνω
    του
    1,6
    δισ.
    ευρώ
  • Περίπου
    2.500
    εργαζόμενους
  • Στις
    92
    απαριθμούνται
    οι
    διασυνδεδεμένες
    εταιρείες
  • Εξαγωγές
    σε
    70
    χώρες
  • Πρατήρια
    υγρών
    καυσίμων
    που
    ανέρχονται
    σε
    Ελλάδα
    και
    εξωτερικό
    στα
    περίπου
    1.500
  • Παρουσία
    σε
    8
    χώρες
  • Ένα
    διυλιστήριο
    με
    ονομαστική
    ικανότητα
    διύλισης
    185.000
    βαρελιών
    ημερησίως
    αντιπροσωπεύοντας
    το
    34%
    της
    εγχώριας
    αγοράς
    και
    εξάγοντας
    πάνω
    από
    το
    70%
    των
    προϊόντων
    που
    παράγει.
    Θεωρείται
    ένα
    από
    τα
    πιο
    σύγχρονα
    διυλιστήρια
    της
    Ευρώπης
    µε
    βαθμό
    πολυπλοκότητας
    12,61
    (Nelson
    Complexity
    Index).
    Πρόσφατα
    ολοκληρώθηκε
    η
    κατασκευή
    του
    Συγκροτήματος
    κατεργασίας
    νάφθας
    και
    συντόμως
    ξεκινάει
    η
    επένδυση
    σε
    νέα
    μονάδα
    προπυλενίου.
  • Αποθηκευτικούς
    χώρους
    2,6
    εκατ.
    κυβικών
    μέτρων.
  • Μία
    μονάδα
    λιπαντικών
  • Ισχυρή
    παρουσία
    στις
    ΑΠΕ
    με
    συστήματα
    παραγωγής
    συνολικής
    ισχύος
    772
    MW
    και
    χαρτοφυλάκιο
    έργων
    άνω
    των
    2
    GW.
    Η
    MORE
    Energy
    είναι
    η
    θυγατρική
    του
    ομίλου
    στην
    καθαρή
    ενέργειας.
  • Μία
    εταιρεία
    προμήθειας
    ηλεκτρικής
    ενέργειας
    και
    φυσικού
    αερίου,
    την
    NRG.
  • Μία
    υπό
    κατασκευή
    μονάδα
    ηλεκτροπαραγωγής,
    εξ
    ημισείας
    με
    την
    ΓΕΚ
    ΤΕΡΝΑ,
    συνολικής
    ισχύος
    877
    MW
  • Μία
    ισχυρή
    συνεργασία
    με
    τη
    ΔΕΗ
    για
    τη
    δραστηριοποίηση
    στην
    αγορά
    του
    υδρογόνου,
    με
    την
    Hellenic
    Hydrogen.
  • Ένα
    αδειοδοτημένο
    FSRU
    υπό
    τη
    Διώρυγα
    GAS.

Το
1996
εισέρχεται
στο
50%
του
μετοχικού
κεφαλαίου
της
Motor
Oil
η
Saudi
Aramco
και
η
συμβίωση
με
την
οικογένεια
Βαρδινογιάννη
θα
κρατήσει
μία
δεκαετία

Οι
χρονιές
σταθμοί

Μία
από
τις
χρονιές
σταθμούς
της
Motor
Oil
όταν
στο
τιμόνι
της
βρισκόταν
ο
Βαρδής
Βαρδινογιάννης
ήταν
το
1996.

Τότε
εισέρχεται
στο
50%
του
μετοχικού
κεφαλαίου
ο
διεθνής
κολοσσός
της
Saudi
Aramco.
Η
συμβίωση
θα
διαρκέσει
σχεδόν
μία
δεκαετία
και
η
οικογένεια
Βαρδινογιάννη
το
2005
θα
ανακτήσει
το
ποσοστό
και
από
τότε
θα
ελέγχει
και
θα
διοικεί
μόνη
τον
όμιλο.

Άλλωστε,
ένα
από
τα
χαρακτηριστικά
της
επιχειρηματικής
συμπεριφοράς
της
οικογένειας
ήταν
να
πορεύεται
μόνη
με
τις
δικές
της
δυνάμεις.

Το
2001
είχε
προηγηθεί
η
εισαγωγή
της
Motor
Oil
στο
χρηματιστήριο.
Σήμερα
η
χρηματιστηριακή
της
αξία
ξεπερνά
τα
2,5
δις.
ευρώ,
ενώ
σχεδόν
το
43%
των
μετοχών
ανήκει
σε
εταιρείες
συμφερόντων
της
οικογένειας
Βαρδινογιάννη
και
το
57%
στο
επενδυτικό
κοινό.

Μέχρι
το
2000
η
έμφαση
που
έδωσε
ο
Βαρδής
Βαρδινογιάννης
και
η
διοίκηση
ήταν
στην
ανάπτυξη
των
δραστηριοτήτων
του
διυλιστηρίου
με
σκοπό
να
καλύπτει
όλες
τις
ανάγκες
καυσίμων.

Από
την
είσοδο
της
στο
χρηματιστήριο
και
για
παραπάνω
από
20
χρόνια
η
στρατηγική
που
ξεδιπλώνεται
είναι
η
εξαγορά
εταιρειών,
όπως
η
AVIN,
η
Shell,
η
Coral,
η
NRG
αλλά
και
η
επέκταση
της
στις
βαλκανικές
χώρες.

Η
Motor
Oil
το
2022
εξαγοράζει
το
χαρτοφυλάκιο
των
ΑΠΕ
από
την
Ελλάκτωρ
αποκτώντας
και
το
περίπου
30%
των
μετοχών
του
κατασκευαστικού
ομίλου

Η
είσοδος
στις
ΑΠΕ,
το
deal
με
Ελλάκτωρ
και
η
εξαγορά
της
Ηλέκτωρ

Δύο
μεγάλοι
επίσης
σταθμοί
στην
ιστορία
της
Motor
Oil
γράφονται
το
2021

2022.
Ιδρύεται
η
εταιρεία
MORE
Energy
με
αντικείμενο
δραστηριότητας
τις
ΑΠΕ
και
τις
καθαρές
μορφές
ενέργειας
και
το
2022
η
Motor
Oil
αποκτά
σχεδόν
το
30%
της
Ελλάκτωρ
και
ταυτόχρονα
το
75%
των
ΑΠΕ
του
κατασκευαστικού
του
ομίλου.
Το
deal
άγγιξε
το
1
δις.
ευρώ.

Το
2022
η
Motor
Oil
συμπληρώνοντας
τα
50
χρόνια
ζωής
ξεδιπλώνει
το
επενδυτικό
της
σχέδιο
ύψους
4
δις.
ευρώ
μέχρι
το
2030
προκειμένου
να
κάνει
την
πράσινη
μετάβαση.
Η
MORE
Energy
είναι
το
κύριο
μέσο
για
αυτή
τη
νέα
πρόκληση,
ενώ
στα
πλάνα
της
Motor
Oilείναι
ο
ψηφιακός
μετασχηματισμός
της,
η
είσοδος
στην
ηλεκτροκίνηση
με
1.000
σημεία
φόρτισης
έως
το
τέλος
του
2023
και
2.000
στην
πενταετία.

Τον
Ιούνιο
του
2024
η
Motor
Oil
κι
ενώ
ο
Βαρδής
Βαρδινογιάννης
είναι
στη
θέση
του
προέδρου
του
ομίλου
εξαγοράζει
την
«Ηλέκτωρ»
από
την
Ελλάκτωρ
σηματοδοτώντας
την
είσοδο
του
στον
τομέα
της
διαχείρισης
των
απορριμμάτων.

Βαρδής Βαρδινογιάννης

Βαρδής Βαρδινογιάννης

Μονάδα
διαχείρισης
απορριμμάτων
της
Ηλέκτωρ

Οι
βασικές
δραστηριότητες

Ο
όμιλος
της
Motor
Oil
δραστηριοποιείται
στην
πώληση
πετρελαιοειδών
τόσο
στη
χονδρική
αγορά
όσο
και
απευθείας
στους
τελικούς
καταναλωτές
μέσω
της
CORAL,
της
CORAL
GAS
και
της
AVIN
OIL.

Δραστηριοποιείται
επίσης
στην
παραγωγή
και
πώληση
λιπαντικών
μέσω
της
LPC,
την
πώληση
ηλεκτρικής
ενέργειας
και
φυσικού
αερίου
μέσω
της
NRG,
την
παραγωγή
ηλεκτρικής
ενέργειας
από
αιολική
και
ηλιακή
ενέργεια
μέσω
της
MORE
Energy
και
την
προμήθεια
αεροπορικών
καυσίμων
και
την
παροχή
υπηρεσιών
αποθήκευσης
και
ανεφοδιασμού
αεροσκαφών
μέσω
της
OFC.

Motor
Oil

Η
Motor
Oil
είναι
η
μοναδική
εταιρία
παραγωγός
βασικών
ελαίων
και
η
δεύτερη
μεγαλύτερη
και
πιο
σύνθετη
εταιρία
διύλισης
πετρελαίου
στην
Ελλάδα,
λειτουργώντας
ένα
διυλιστήριο
στην
Κόρινθο,
με
δείκτη
πολυπλοκότητας
Nelson
11,54.

Η
εταιρία
έχει
ονομαστική
ικανότητα
διύλισης
αργού
πετρελαίου
185
χιλιάδες
βαρέλια
ημερησίως
(kbpd)
αντιπροσωπεύοντας
το
34%
της
συνολικής
ονομαστικής
δυναμικότητας
διύλισης
και
αποθήκευσης
της
χώρας
με
2,5
εκατομμύρια
m3.
Το
διυλιστήριο
εκτείνεται
σε
έκταση
περίπου
1,6
εκ.
m2.

Διαθέτει
σύγχρονες
λιμενικές
εγκαταστάσεις
για
ελλιμενισμό
δεξαμενόπλοιων
κατάλληλες
για
δεξαμενόπλοια
έως
450.000
τόνους
DWT
και
υπερσύγχρονο
τερματικό
σταθμό
φόρτωσης
φορτηγών
που
μπορεί
να
εξυπηρετήσει
έως
και
220
οδικά
βυτιοφόρα
ημερησίως.
Το
διυλιστήριο
μπορεί
να
παράγει
διάφορα
προϊόντα
που
σχετίζονται
με
το
πετρέλαιο
προς
πώληση
τόσο
στην
εγχώρια
όσο
και
στη
διεθνή
αγορά,
όπως
υγραέριο,
βενζίνη,
καύσιμα
αεριωθουμένων,
ντίζελ,
λιπαντικά,
μαζούτ
και
άσφαλτο.

CORAL

Η
CORAL
διαθέτει
ένα
δίκτυο
795
πρατηρίων
λιανικής
που
λειτουργούν
με
το
εμπορικό
σήμα
Shell
αποτελεί
ηγέτιδα
εταιρία
στην
ελληνική
αγορά
και
είναι
η
πιο
προτιμώμενη
μάρκα
για
τα
ποιοτικά
της
καύσιμα
και
τα
καταστήματα.
Οι
κύριες
δραστηριότητες
της
CORAL
περιλαμβάνουν
τη
διανομή
και
την
εμπορία
ενός
ευρέος
φάσματος
προϊόντων
πετρελαίου,
συμπεριλαμβανομένων
βενζίνης,
μαζούτ,
ντίζελ
και
λιπαντικών
μέσω
του
δικτύου
πρατηρίων
της.

Οι
δραστηριότητές
της
καλύπτουν
επίσης
βιομηχανικούς
και
εμπορικούς
καθώς
και
ναυτιλιακούς
και
χημικούς
τομείς.
Έχει
επίσης
παρουσία
στην
αγορά
της
Κύπρου,
της
Σερβίας,
της
Κροατίας
και
της
Βόρειας
Μακεδονίας.

Η
AVIN
OIL

H
AVIN
OIL
είναι
σήμερα
μία
από
τις
κορυφαίες
εταιρίες
στην
εμπορία
καυσίμων
στην
Ελλάδα
με
ιδιόκτητες
εγκαταστάσεις
αποθήκευσης
λαδιών
στους
Αγίους
Θεοδώρους
Κορινθίας.
Η
AVIN
Oil
λειτουργεί
ένα
δίκτυο
531
πρατηρίων
(συμπεριλαμβανομένων
11
εθνικών
αυτοκινητοδρόμων)
με
το
εμπορικό
σήμα
AVIN
OIL
και
111
πρατήρια
με
την
επωνυμία
CYCLON
που
αντιπροσωπεύουν
ένα
ευρύ
φάσμα
προηγμένων
λύσεων
για
τον
σύγχρονο
οδηγό.

Η
CORAL
GAS

Η
CORAL
GAS
διαθέτει
4
εγκαταστάσεις
υγραερίου
σε
Αθήνα,
Θεσσαλονίκη,
Ιωάννινα
και
Κρήτη,
προμηθεύοντας
υγραέριο
χύμα,
φιάλες,
συσκευές
φιαλιδίων,
για
οικιακή
και
επαγγελματική
χρήση
καθώς
και
σε
οχήματα
ως
εναλλακτικό
καύσιμο.

H
LPC

Η
LPC
είναι
η
κορυφαία
ελληνική
εταιρία
στον
τομέα
της
αναγέννησης
μεταχειρισμένων
λιπαντικών
και
παραγωγής
λιπαντικών
τελικού
χρήστη.

Η
LPC
διαθέτει
ένα
από
τα
μεγαλύτερα
εργοστάσια
διύλισης
λιπαντικών
στη
Νοτιοανατολική
Ευρώπη
δυναμικότητας
διύλισης
42.500
MT
και
ένα
εργοστάσιο
ανάμειξης
τουλάχιστον
60.000
MT/
έτος.

Οι
κύριες
δραστηριότητες
είναι
η
παραγωγή
βασικών
ελαίων,
η
παραγωγή
και
εμπορία
συσκευασμένων
λιπαντικών
καθώς
και
η
εμπορία
παραφίνης
και
άλλων
προϊόντων
πετρελαίου.
Η
εταιρία
δραστηριοποιείται
στην
πώληση
λιπαντικών
και
άλλων
προϊόντων
στη
χονδρική
αγορά,
τόσο
στο
εσωτερικό
όσο
και
στο
εξωτερικό,
με
το
δίκτυο
εξαγωγών
της
να
εκτείνεται
σε
περισσότερες
από
60
χώρες.

H
MORE
Energy

Η
MORE
Energy
ασχολείται
με
τις
μη
πετρελαϊκές
δραστηριότητες
του
Ομίλου,
αναπτύσσοντας
ένα
χαρτοφυλάκιο
δραστηριοτήτων
σε
όλο
το
φάσμα
νέων,
καθαρότερων
μορφών
και
ανανεώσιμων
πηγών
ενέργειας.
Οι
δραστηριότητες
της
αγγίζουν
τους
πυλώνες
της
ηλεκτρικής
ενέργειας,
του
φυσικού
αερίου,
των
καθαρότερων
πηγών
ενέργειας,
των
καινοτόμων
λύσεων
και
των
υπηρεσιών
διαχείρισης
ενέργειας.

Βαρδής Βαρδινογιάννης

Βαρδής Βαρδινογιάννης

Αιολικό
πάρκο
της
More
Energy

Έχει
ισχυρή
παρουσία
στις
ΑΠΕ
με
συστήματα
παραγωγής
συνολικής
ισχύος
837
MW
και
χαρτοφυλάκιο
έργων
άνω
των
2
GW.

Η
Θερμοηλεκτρική
Κομοτηνής

Μία
από
τις
σημαντικές
επενδύσεις
της
Motor
Oil
είναι
και
αυτή
σε
συνεργασία
με
την
ΓΕΚ
ΤΕΡΝΑ.

Πριν
από
λιγους
μήνες
ολοκληρώθηκε
η
κατασκευή
της
πλέον
σύγχρονης
μονάδας
ηλεκτροπαραγωγής
με
καύσιμο
το
φυσικό
αέριο.
Η
«Θερμοηλεκτρική
Κομοτηνής»
ελέγχεται
εξ
ημισείας
από
τη
Motor
Oil
και
τη
ΓΕΚ
ΤΕΡΝΑ.

Βαρδής Βαρδινογιάννης

Βαρδής Βαρδινογιάννης

Πρόκειται
για
μία
επένδυση
ύψους
375
εκατ.
ευρώ
για
την
κατασκευή
και
λειτουργία
της
μονάδας
ισχύος
877
MW.

Το
CCGT
της
Κομοτηνής
σε
λίγους
μήνες
θα
τεθεί
σε
εμπορική
λειτουργία
και
η
παραγωγή
ηλεκτρικής
ενέργειας
θα
καλύπτει
και
τις
ανάγκες
σε
ρεύμα
των
γειτονικών
χωρών
της
Ελλάδας
στα
Βαλκάνια.

Η
OFC

H
OFC
λειτουργεί
ένα
υπερσύγχρονο
σύστημα
τροφοδοσίας
αεροδρομίων
στην
ευρωπαϊκή
ήπειρο,
βραβευμένο
το
1998,
από
τον
Διεθνή
Αερολιμένα
Αθηνών
για
το
σχεδιασμό,
τη
χρηματοδότηση,
την
κατασκευή
και
τη
λειτουργία
της
παραλαβής,
αποθήκευσης
και
διανομής
μέσω
Hydrant
System
εγκαταστάσεων
αεροπορικών
καυσίμων.
Κύριοι
μέτοχοι
της
OFC
είναι
η
ΜΟΤΟΡ
ΟΪΛ
και
η
AVIN
OIL,
με
συνολικό
μερίδιο
95%.
Η
εταιρία
λειτουργεί
μια
υπερσύγχρονη
εγκατάσταση
στην
περιοχή
του
Διεθνούς
Αερολιμένα
Αθηνών
(ΔΑΑ),
συνδεδεμένη
απευθείας
με
έναν
αγωγό
μήκους
53km,
JET
A-1
για
την
παραγωγή
διυλιστηρίων.
Επιπλέον,
υπάρχουν
τέσσερις
δεξαμενές
αποθήκευσης
24.000
m3
συνολικής
χωρητικότητας
που
μπορούν
να
αποθηκεύσουν
έως
και
1
εκατομμύριο
m3
καυσίμου
JET
ετησίως
και
125
pit
servings
καυσίμου
που
εξυπηρετούν
89
βάσεις
αεροσκαφών.

Πηγή

ΟΤ

Αφήστε μια απάντηση