Ναυτιλία: Κρεσέντο αυξήσεων στους ναύλους των containers – Από 270% μέχρι και 450%

«Διατηρήστε
την
ψυχραιμία
σας,
μην
πανικοβάλλεστε
και
εξετάστε
εναλλακτικές»
είναι
το
μήνυμα
των
αναλυτών
προς
τους
φορτωτές
και
τους
εισαγωγείς
που
έρχονται
αντιμέτωποι
με
ένα
κρεσέντο
αυξήσεων
στους
ναύλους
spot
των

πλοίων
μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων

από
270%
μέχρι
και
450%
από
τα
μέσα
Δεκεμβρίου,
που
οι
πρώτες
οβίδες
των
Χούθι
έπληξαν
τη
διεθνή

ναυτιλία

στην
Ερυθρά
Θάλασσα.
Η
δραματική
άνοδος
στους
ναύλους
των
containers
που
μεταφέρουν
από
την
Ασία
στην
Ευρώπη
και
τις
ΗΠΑ
κάθε
είδους
καταναλωτικά
προϊόντα
συνεχίζεται
και
τον
Ιούλιο.

Η
μεταφορά
ενός

container

40
ποδών
(Feu)
κοστίζει
για
να
έρθει
από
την
Απω
Ανατολή
προς
τη
Βόρεια
Ευρώπη
7.897
δολάρια
(αρχές
Ιουλίου),
που
σημαίνει
λίγο
πάνω
από
το
μισό
του
ιστορικού
υψηλού
των
14.783
δολαρίων
του
Ιανουαρίου
του
2022,
την
περίοδο
της
πανδημίας,
σημειώνει
ο
Peter
Sand,
αναλυτής
της
Xeneta.
Οι
ναύλοι
στη
διαδρομή
αυτή
έχουν
αυξηθεί
σχεδόν
450%
από
τα
μέσα
Δεκεμβρίου
του
2023,
σύμφωνα
με
τον
Drewry.

Οι
μέσες
τιμές
spot
στη
διαδρομή
από
την
Απω
Ανατολή
προς
την
Ανατολική
Ακτή
των
ΗΠΑ
και
τη
Δυτική
Ακτή
των
ΗΠΑ
βρίσκονται
ακόμη
πιο
κοντά
στις
πανδημικές
κορυφές
τους
στις
αρχές
του
2022,
στο
72%
και
79%
αντίστοιχα.
Η
τρέχουσα
μέση
τιμή
spot
των
7.648
δολαρίων
από
την
Απω
Ανατολή
προς
τη
Δυτική
Ακτή
των
ΗΠΑ
είναι
αυξημένη
κατά
366%
από
τις
14
Δεκεμβρίου
του
περασμένου
έτους,
πριν
από
την
κλιμάκωση
των
συγκρούσεων
στην
Ερυθρά
Θάλασσα.

Το
κουμπί
πανικού

Προς
το
παρόν,
δεν
είναι
πιθανό
να
δούμε
την
αγορά
spot
να
φτάνει
στα
ύψη
της
πανδημίας
του
COVID-19,
αλλά
δεν
μπορεί
να
αποκλειστεί
εντελώς
αυτή
η
προοπτική
και
η
αντίδραση
τόσο
των
ναυλωτών
όσο
και
των
ναυτιλιακών
εταιρειών
(μεταφορέων)
τους
επόμενους
μήνες
θα
μπορούσε
να
είναι
καθοριστική,
σημειώνει
ο
αναλυτής
της
Xeneta.

Σε
ό,τι
αφορά
τους
φορτωτές,
συστήνει
να
διατηρήσουν
την
ψυχραιμία
τους
και
να
αποφύγουν
να
πατήσουν
το
κουμπί
του
πανικού.
Αυτή
η
αυξημένη
ζήτηση
πριν
από
την
παραδοσιακή
περίοδο
αιχμής
του
τρίτου
τριμήνου
είναι
ένας
από
τους
παράγοντες
που
οδηγούν
την
αγορά
προς
τα
πάνω,
εκτιμά.
Οσον
αφορά
τους
μεταφορείς,
πρέπει
να
κάνουν
ό,τι
μπορούν
για
να
μειώσουν
τη
συμφόρηση
των
λιμανιών
και
να
σταματήσουν
να
προσεγγίζουν
τους
ίδιους
κόμβους
μεταφόρτωσης
στην
Ασία
και
την
Ευρώπη.
Εάν
αυτό
δεν
συμβεί

και
δεν
υπάρξει
καμία
αλλαγή
στην
κατάσταση
στην
Ερυθρά
Θάλασσα
–,
τότε
οι
τιμές
spot
θα
συνεχίσουν
να
ανεβαίνουν,
προειδοποιεί
ο
Sand.

Η
συμφόρηση
στις

παγκόσμιες
αλυσίδες
εφοδιασμού

είναι
κατανοητή
από
πολλές
απόψεις,
επειδή
οι
μεταφορείς
έχουν
προσπαθήσει
να
μειώσουν
τις
επιπτώσεις
των
μεγαλύτερων
αποστάσεων
πλεύσης
γύρω
από
το
Ακρωτήριο
της
Καλής
Ελπίδας
σταματώντας
σε
λιγότερα
λιμάνια

αλλά
σχεδόν
όλοι
εξακολουθούν
να
σταματούν
στη
Σιγκαπούρη

σε
κοντινή
απόσταση).

Η
Σιγκαπούρη,
ο
μεγαλύτερος
κόμβος
μεταφόρτωσης
στον
κόσμο,
έχει
γίνει
το
επίκεντρο
της
αναστάτωσης
στην
Απω
Ανατολή,
αλλά
η
τοξικότητα
της
συμφόρησης
των
λιμανιών
έχει
πλέον
εξαπλωθεί
στους
γειτονικούς
κόμβους
της
Μαλαισίας,
με
το
λιμάνι
Κλανγκ
να
καταγράφει
την

Ιουλίου
το
υψηλότερο
επίπεδο
συμφόρησης
όλων
των
εποχών.

Πάντως
οι
μεταφορείς
αρχίζουν
να
βλέπουν
το
πρόβλημα
της
συμφόρησης
και
προσπαθούν
να
το
αντιμετωπίσουν.
Η
MSC
εγκαινίασε
στα
μέσα
Ιουνίου
μια
«premium
υπηρεσία»
με
την
ονομασία
«Britannia»
και
αρχικά
είχε
προγραμματιστεί
να
σταματήσει
στη
Σιγκαπούρη
στον
δρόμο
της
προς
την
Ευρώπη.
Ωστόσο,
από
τις
3
Ιουλίου
αυτό
δεν
ισχύει
πλέον,
με
την
υπηρεσία
να
ταξιδεύει
πλέον
απευθείας
στο
Λίβερπουλ
από
την
Κίνα/το
Βιετνάμ.

Σε
κάθε
περίπτωση,
σημειώνει
ο
Peter
Sand,
οι
ενέργειες
των
μεταφορέων
τις
επόμενες
εβδομάδες
και
μήνες
μπορεί
να
καθορίσουν
αν
το
σημερινό
επίπεδο
συμφόρησης
θα
διαρκέσει
μέχρι
το
τέλος
του
2024
ή
πέραν
αυτού,
μέχρι
το
2025

και
αν
οι
τιμές
των
ναύλων
θα
συνεχίσουν
να
ανεβαίνουν.

Τέλος,
όσον
αφορά
τους
ναυλωτές,
ο
Sand
συστήνει
να
αποκτήσουν
περισσότερες
επιλογές.
Χαρακτηριστικά
αναφέρει
ότι
μια
ευρωπαϊκή
επιχείρηση,
αν
έχει
τη
δυνατότητα
να
εισάγει
ορισμένα
αγαθά
από
προμηθευτές
στην
Απω
Ανατολή
ή
στη
Βόρεια
Αμερική,
τότε
θα
πρέπει
να
εξετάσει
και
τις
δυο
περιπτώσεις.

Πηγή:

ΤΑ
ΝΕΑ

Αφήστε μια απάντηση