Ρεβυθούσα: Ξεκίνησαν οι μεταφορές φορτίων LNG μέσω φορτηγών

Επιτυχώς ολοκληρώθηκε, χθες, η πρώτη δοκιμή καλής λειτουργίας του σταθμού φόρτωσης φορτηγών LNG (LNG Truck Loading) στη Ρεβυθούσα. Στη διαδικασία συμμετείχαν συνολικά τρεις εταιρείες: Η Blue Grid, η ΔΕΠΑ Εμπορίας και η Motor Oil Hellas, με βυτιοφόρα LNG.

Όπως αναφέρει ο ΔΕΣΦΑ, ο Σταθμός LNG Truck Loading στη Ρεβυθούσα προσφέρει «μια ευέλικτη λύση για την τροφοδοσία με φυσικό αέριο καταναλωτών ή δικτύων διανομής που δεν είναι συνδεδεμένα με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ), υλοποιώντας εικονικούς αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου, μέσω της φόρτωσης και μεταφοράς LNG με ειδικά σχεδιασμένα προς τον σκοπό αυτόν φορτηγά».

Η πρώτη εγκατάσταση στην χώρα

Πρόκειται «για την πρώτη σχετική εγκατάσταση στη χώρα, η οποία συμβάλλει στην ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού, παρέχοντας τη δυνατότητα ανεφοδιασμού περιοχών της Ελλάδας αλλά και γειτονικών χωρών των Βαλκάνια, που δεν διαθέτουν υποδομές LNG και δίκτυα μεταφοράς».

Το έργο του Σταθμού Φόρτωσης Φορτηγών LNG  (LNG Truck Loading) στη Ρεβυθούσα, συνολικού προϋπολογισμού 7,5 εκατ. ευρώ έχει συγχρηματοδοτηθεί με ποσό 3,16 εκατ. ευρώ από πόρους του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» (ΕΠΑνΕΚ) στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, καθώς και μέσω του Προγράμματος POSEIDON MED II.

Η ΔΕΠΑ Εμπορίας

Από τον σταθμό LNG Truck Loading του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα ανεφοδιάστηκε χθες το 1ο LNG trailer της ΔΕΠΑ Εμπορίας, μέγιστης φορτωτικής ικανότητας 21 τόνων LNG, το οποίο στη συνέχεια αναχώρησε με προορισμό τη Βόρεια Μακεδονία.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η ΔΕΠΑ Εμπορίας «έχει προμηθευτεί τρία οχήματα μεταφοράς και ανεφοδιασμού LNG (LNG Semi-Trailers), με στόχο να διευρύνει το δίκτυο του φυσικού αερίου εντός και εκτός συνόρων και να ενισχύσει την περαιτέρω διείσδυσή του στο ενεργειακό μίγμα της χώρας.

Η μεταφορά LNG μέσω ειδικά σχεδιασμένων βυτιοφόρων καθιστά δυνατή τη τροφοδοσία βιομηχανικών καταναλωτών, σταθμών ανεφοδιασμού οχημάτων φυσικού αερίου, καθώς και την τροφοδοσία περιοχών που δεν είναι συνδεδεμένες με το δίκτυο φυσικού αερίου τόσο εντός Ελλάδος, όσο και σε γειτονικές χώρες.

Τι ανέφερε ο κ. Ξιφαράς

«Η οδική μεταφορά σημαντικών ποσοτήτων υγροποιημένου φυσικού αερίου σε προορισμούς όπως η γειτονική Βόρεια Μακεδονία, είναι ένα σημαντικό βήμα για την ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας στην περιοχή», δήλωσε σχετικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ Εμπορίας, Κωνσταντίνος Ξιφαράς.

«Μέσω των LNG trailers η ΔΕΠΑ Εμπορίας μπορεί να τροφοδοτεί απρόσκοπτα και άλλους μεγάλους καταναλωτές φυσικού αερίου, εντός και εκτός συνόρων, διευκολύνοντας την πρόσβασή τους σε οικολογική και οικονομική ενέργεια. Ταυτόχρονα, η οδική μεταφορά LNG συμβάλλει καθοριστικά στη διαφοροποίηση πηγών εφοδιασμού φυσικού αερίου αλλά και στη διαφοροποίηση του ενεργειακού μίγματος της χώρας.»

Εφοδιασμός και για την Coral Gas

Σε ανακοίνωσή της αναφορικά με τον πρώτο εφοδιασμό βυτιοφόρου μεταφοράς υγροποιημένου αερίου, η Coral Gas σημειώνει ότι συνολικά 3 μεταφορικά μέσα (βυτιοφόρο και containers) της εταιρείας θα μεταφέρονται με πλωτά μέσα στη Ρεβυθούσα για τον εφοδιασμό τους με LNG.

«Η Coral Gas έχει πλέον τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει τους πελάτες της και με την ενεργειακή λύση του small scale LNG (SSLNG). Με αυτήν την εφαρμογή διανομής LNG, βυτιοφόρα οχήματα μεταφορτώνουν το υγροποιημένο φυσικό αέριο και το μεταφέρουν σε ειδικές δεξαμενές εγκατεστημένες στον χώρο βιομηχανιών (εντός και εκτός Ελλάδας), που δεν έχουν πρόσβαση στο δίκτυο φυσικού αερίου, προσφέροντάς τους όλα τα πλεονεκτήματα και την οικονομία που χρειάζονται.

Τέτοιου τύπου εγκαταστάσεις, έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουν ακόμα και ολόκληρες βιομηχανικές περιοχές ή πόλεις, λειτουργώντας ως σημεία εφοδιασμού σε δυσπρόσιτες περιοχές. Αυτή η πρακτική θα μπορεί να αξιοποιηθεί στη χώρα μας μετά από τη σχετική προσαρμογή του υφιστάμενου ρυθμιστικού πλαισίου», αναφέρει η εταιρεία.

«Ακόμη μία εφαρμογή του LNG, που είναι ιδιαίτερα ανερχόμενη στην Ευρώπη, είναι ως καύσιμο για βαρέα επαγγελματικά οχήματα. Οι κατασκευαστές φορτηγών έχουν ήδη παρουσιάσει οχήματα με κινητήρες LNG, όπου το σημαντικό τους πλεονέκτημα είναι η αυτονομία, καθώς το LNG καταλαμβάνει πολύ μικρότερο όγκο σε σύγκριση με το CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο)», τονίζεται σχετικά.

LNG φόρτωσε και η BLUEGRID

Υγροποιημένο φυσικό αέριο από τις εγκαταστάσεις του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα φόρτωσε όμως και η MYTILINEOS, σε συνεργασία με την BLUEGRID.

«Προσηλωμένη στο στρατηγικό στόχο της ανάπτυξης και βελτίωσης στον ευρύτερο τομέα της ενέργειας, αξιοποιώντας την θέση και εμπειρία της, η MYTILINEOS εξυπηρετεί έγκαιρα και με ασφάλεια μεγάλους πελάτες από το διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιό της με τους πλέον οικονομικούς όρους», σημειώνει σχετικά η εταιρεία, τονίζοντας ότι το εν λόγω φορτίο θα παραδοθεί σε τελικό καταναλωτή στο εξωτερικό.

«Ταυτόχρονα, με την υποστήριξη της MYTILINEOS, η Blue Grid, μέλος της Molgas Energy Holding του μεγαλύτερου ομίλου προμήθειας small Scale LNG στην Ευρώπη, ξεκινά εντός του 2023 να τροφοδοτεί τις πρώτες ελληνικές βιομηχανίες με LNG: την Κολιός στο Κιλκίς και την Elpack στη Φθιώτιδα.

Δύο νέα πρατήρια LNG

Επιπλέον, η εταιρεία, εντός του 2023 θέτει σε λειτουργία και τα πρώτα δύο πρατήρια LNG για την τροφοδοσία βαρέων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ανοίγοντας τον δρόμο για το «πρασίνισμα» των εμπορευματικών μεταφορών με ένα καθαρότερο και  πιο ανταγωνιστικό καύσιμο σε σχέση με αντίστοιχα πετρελαιοειδή. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Όμιλος Molgas ελέγχει σήμερα περίπου το 10% της πανευρωπαϊκής αγοράς πρατηρίων LNG», αναφέρεται ακόμα στην ανακοίνωση.

«Τέλος, η Blue Grid, με τον στόλο βυτιοφόρων που ήδη διαθέτει – και σύντομα και με δικά της πλωτά μέσα – μπορεί να προσφέρει ήδη από σήμερα LNG και ως ναυτιλιακό καύσιμο σε ελληνικά λιμάνια. Ήδη σε επίπεδο ομίλου διαθέτει και λειτουργεί 2 πλοία προμήθειας LNG», τονίζεται, ενώ εξηγείται ότι «η μεταφορά LNG με βυτιοφόρα γίνεται μετά από την υγροποίηση του φυσικού αερίου στην πηγή και την αποθήκευσή του σε ειδικά σχεδιασμένους χώρους και σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες.

Στη συνέχεια, τα ειδικά αυτά βυτιοφόρα μεταφέρουν το καύσιμο στον προορισμό του μέσω θαλάσσης ή οδικώς. Είναι εξοπλισμένα με ειδικά συστήματα ασφαλείας για την αποφυγή διαρροών και εκρήξεων, και απαιτούνται εκπαιδευμένοι και έμπειροι οδηγοί και πληρώματα για την ασφαλή μεταφορά του φορτίου.»

Αφήστε μια απάντηση