Τέμπη – Γεραπετρίτης στη συνεδρίαση του Συντονιστικού Κέντρου Ασφαλείας Σιδηροδρόμων: Την Τετάρτη το πλαίσιο για την εκκίνησή του

synedriash2

«Την Τετάρτη θα οριστεί το πλαίσιο για την εκκίνηση του σιδηροδρόμου» επισήμανε ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης σε δηλώσεις του κατά τη διακοπή της πρώτης συνεδρίασης του Συντονιστικού Κέντρου Ασφαλείας Σιδηροδρόμων, με τη συμμετοχή του ΟΣΕ, πυροσβεστικής, αστυνομίας, ΕΚΑΒ και Hellenic Train, στη σκιά του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

«Επανεκκίνηση με ασφάλεια, διερεύνηση μέχρι τέλους» υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο κ. Γεραπετρίτης.

«Κρίναμε σκόπιμο ως υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να υπάρξει ένα ενιαίο συντονιστικό κέντρο το οποίο και θα περιλαμβάνει όλους τους δημόσιους εκείνους φορείς που εμπλέκονται στη διαχείριση κρίσης –δηλαδή την ελληνική αστυνομία, την πυροσβεστική υπηρεσία και το ΕΚΑΒ, καθώς επίσης και τον λειτουργό του δικτύου, δηλαδή την Hellenic Train» είπε ο ίδιος.

Και προσθεσε: «Με τον τρόπο αυτό θεωρούμε ότι θα μπορέσουμε, αφενός να επιτηρήσουμε καλύτερα τα συστήματα ασφαλείας, και αφετέρου να προχωρήσουμε με πολύ γοργά βήματα στην αναβάθμιση όλων των προδιαγραφών ασφαλείας του σιδηροδρομικού μας δικτύου έτσι ώστε να βελτιώσουμε σημαντικά την εμπιστοσύνη του κοινού, απέναντι σε όλα τα θέματα που έχουν να κάνουν με το σιδηρόδρομο στην Ελλάδα».

Σημειώνεται ότι σκοπός του νεοσυσταθέντος Κέντρου είναι ο συντονισμός δράσεων που αφορούν σε συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών ασφαλείας των σιδηροδρόμων.

Στο μεταξύ, την έντονη αντίδραση του ΟΣΕ προκάλεσε η ανακοίνωση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, με την οποία κρίνει «ανεπαρκή»  την εκπαίδευση του 59χρονου σταθμάρχη και ζητά την απόσυρση από τα καθήκοντά τους, όσων εκπαιδεύτηκαν ως σταθμάρχες μέσω της ίδιας εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων αναφέρει συγκεκριμένα πως: «Δεν τεκμηριώνεται η σωστή και ολοκληρωμένη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των εκπαιδευόμενων του συγκεκριμένου κύκλου μαθητείας, προβλέπονταν 712 ώρες θεωρητικής σε δύο κύκλους μαθητείας και 75 ώρες πρακτικής εκπαίδευσης, ο δεύτερος κύκλος θεωρίας πραγματοποιήθηκε παράλληλα με την πρακτική εκπαίδευση».

Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων αφήνει αιχμές προς την Αρχή, αναφέροντας πως  γνώριζε την εκπαιδευτική διαδικασία από το 2022 και δεν διατύπωσε ενστάσεις, πυροδοτώντας την σύγκρουση Νέας Δημοκρατίας-ΣΥΡΙΖΑ, με τον ΟΣΕ να απαντά ότι η Αρχή είχε γνώση όλων των διαδικασιών, χωρίς να διατυπώσει ενστάσεις.

www.ertnews.gr

Συντακτική ομάδα ertnews.gr

Αφήστε μια απάντηση