Ηράκλειο: Άνοιξε η πλατφόρμα για την πρώτη αρωγή όσων υπέστησαν ζημιές από την κακοκαιρία στις 15/10

Άνοιξε εκ νέου η πλατφόρμα arogi.gov.gr για τις επιχειρήσεις που επλήγησαν από τα ακραία καιρικά φαινόμενα της 15ης Οκτωβρίου στην Κρήτη και επιθυμούν να λάβουν πρώτη αρωγή έναντι επιχορήγησης, σε συνέχεια της έκδοσης σχετικής τροποποιητικής κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Επικρατείας.

Δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς – με την εξαίρεση των αγροτικών εκμεταλλεύσεων, δηλαδή όσων έχουν αποκλειστικά αγροτική δραστηριότητα – που βρίσκονται στις περιοχές του Δήμου Μαλεβιζίου που επλήγησαν σοβαρά από τις πλημμύρες της 15ης Οκτωβρίου.

Η πλατφόρμα arogi.gov.gr θα παραμείνει ανοιχτή για τις επιχειρήσεις μέχρι 9 Δεκεμβρίου.

Το σχετικό ΦΕΚ βρίσκεται στη διεύθυνση  https://arogi.gov.gr/sites/default/files/inline-files/b6011_anoigma_platformas_protis_arogis_26_11_2022.pdf

Για κάθε πληροφορία οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην Αυτοτελή Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας, τμήμα Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου, στα τηλέφωνα  2813410205 ή 2813410202.

Αιτήσεις αποζημίωσης

Επίσης μέχρι τις 2 Δεκεμβρίου έχουν το χρονικό περιθώριο να υποβάλουν αίτηση αποζημίωσης όσοι επιχειρηματίες υπέστησαν ζημιές από τις πλημμύρες της 15ης Οκτωβρίου και δεν έχουν προβεί ακόμη στις απαιτούμενες ενέργειες. Ήδη η Περιφέρεια Κρήτης, ολοκλήρωσε τις αυτοψίες στις επιχειρήσεις για τις οποίες έχουν υποβληθεί αιτήσεις και πλέον, όσοι από τους ιδιοκτήτες τους δεν έχουν ανταποκριθεί, καλούνται να καταθέσουν τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά το αργότερο ως τις 30 Δεκεμβρίου.

Όπως τονίζεται από την Περιφέρεια Κρήτης, χωρίς την εμπρόθεσμη υποβολή των δικαιολογητικών η αρμόδια επιτροπή δεν μπορεί να προχωρήσει στην απαιτούμενη εκτίμηση. Ως εκ τούτου, επιχειρήσεις που δεν θα υποβάλλουν δικαιολογητικά, δεν θα συμπεριληφθούν στην συγκεντρωτική κατάσταση που θα σταλεί στη Διεύθυνση Κρατικής Αρωγής.

Όπως είναι γνωστό, η επιχορήγηση επιχειρήσεων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, καλύπτει υλικές ζημιές που προκλήθηκαν από την πλημμύρα σε στοιχεία ενεργητικού, όπως εξοπλισμός, πρώτες ύλες, εμπορεύματα, φορτηγά αυτοκίνητα δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης, καθώς και αυτοκίνητα επαγγελματικής χρήσης, μέσα παραγωγής, συμπεριλαμβανομένου και του εγγείου κεφαλαίου και των αποθηκευμένων προϊόντων.

Οι ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει αίτηση μέχρι σήμερα καλούνται να αποστείλουν ηλεκτρονικά την αίτηση σύμφωνα με τις οδηγίες του παρακάτω συνδέσμου: https://www.crete.gov.gr/katagrafi-zimion-stis-epicheiriseis-apo-ta-plimmyrika-fainomena-tis-15is-oktovrioy-2022-stin-perifereiaki-enotita-irakleioy/ έως την Παρασκευή 02/12/2022

Οι πληγέντες στους οποίους έχει ολοκληρωθεί η αυτοψία, και δεν έχουν ήδη ανταποκριθεί, καλούνται έως την Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2022, να προσκομίσουν σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο που τους παραδόθηκε κατά την αυτοψία τα παρακάτω δικαιολογητικά :
– Στοιχεία μητρώου – επιχείρησης από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (πρόσφατη εκτύπωση από το myAADE)
– Φορολογική δήλωση επιχείρησης φορολογικού έτους 2021
– Δηλώσεις Φ.Π.Α. έτους 2022
– Απογραφή προηγούμενου έτους
– Τιμολόγια αγοράς πρώτων υλών, εμπορευμάτων και σε περίπτωση μη ύπαρξης να αναζητούνται από τους προμηθευτές
– Τιμολόγια αγοράς μηχανολογικού εξοπλισμού συνοδευόμενα από κατάσταση στην οποία θα αναγράφεται ο χρόνος απόσβεσης και η κατάσταση του μηχανήματος.
– Αν διαθέτει ιδιωτική ασφάλιση, ασφαλιστήριο συμβόλαιο κάλυψης της ζημίας και εκτίμηση του ύψους της αποζημίωσης που πρόκειται να λάβει. Σε περίπτωση μη ύπαρξης ιδιωτικής ασφάλισης, Υπεύθυνη Δήλωση του ν. 1599 περί μη ασφάλισης της μονάδας.
– IBAN επιχείρησης
– Εκτίμηση της ζημιάς (σε πίνακα τύπου excel) από τον νόμιμο εκπρόσωπο της επιχείρησης ή ιδιώτη εκτιμητή ή λογιστή βασιζόμενη στα προαναφερόμενα δικαιολογητικά
– Έγχρωμες φωτογραφίες είτε εκτυπωμένες είτε σε cd
– Επίσης θα ελέγχεται η νόμιμη λειτουργία της επιχείρησης (άδεια λειτουργίας ή λοιπές άδειες).»
– Επιπρόσθετα στα παραπάνω
– Προκειμένου για φορτηγό ή επαγγελματικό αυτοκίνητο:
– Άδεια κυκλοφορίας οχήματος και ασφαλιστήριο συμβόλαιο.
– Προκειμένου για αγροτική εκμετάλλευση:
– Δήλωση ΕΛΓΑ – ΟΣΔΕ – Μητρώο αγροτικών εκμεταλλεύσεων (ΜΑAΕ) και Ε9 με εμφανή το ΑΤΑΚ του ακινήτου που έχει υποστεί την ζημιά
– Προκειμένου για γεώτρηση – πηγάδι:
– Χορήγηση άδειας χρήσης νερού για υφιστάμενα δικαιώματα χρήσης από γεώτρηση/πηγάδι σε ισχύ
Ή τυχόν διευκρινήσεις – συμπληρωματικά στοιχεία που τους έχουν ζητηθεί από την αρμόδια επιτροπή.

Τα παραπάνω δικαιολογητικά θα αποσταλούν στην Αυτοτελή Δ/νση Πολιτικής Προστασίας, τμήμα Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου, Μ. Μουσούρου 15 ΤΚ 71201, τηλ. 2813410205 ή 2813410202, Ηράκλειο (γραφείο πρωτοκόλλου 311 3ος όροφος). Ο φάκελος πρέπει να περιέχει το σύνολο των δικαιολογητικών και να αναγράφει εξωτερικά την επωνυμία της επιχείρησης και τον αρ. πρωτ. της αρχικής αίτησης.

www.ertnews.gr

Κώστας Βασιλάκης

Αφήστε μια απάντηση