Ρήτρα Αναπροσαρμογής: Στο πρώτο εξάμηνο του 2022 ο Συνήγορος του Καταναλωτή δέχθηκε 2.578 καταγγελίες (video)

Η Ρήτρα Αναπροσαρμογής είναι ένας αδιαφανής τρόπος τιμολογήσεως και κάθε εταιρία την υπολόγιζε με διαφορετικό τρόπο υποστήριξε μιλώντας στην ΕΡΤ ο Συνήγορος του Καταναλωτή Λευτέρης Ζαγορίτης.

Υπήρχε μεγάλη παραβατικότητα και μεγάλη αυθαιρεσία στην αγορά ενέργειας. Αποτέλεσμα ήταν να υπάρχουν υπέρογκες χρεώσεις, χρεώσεις που δεν αντιστοιχούσαν στην κατανάλωση του ηλεκτρικού ρεύματος, είπε.

Με βάση την τροπολογία που κατατέθηκε κάθε πάροχος είναι υποχρεωμένος να ανεβάζει στην ιστοσελίδα του το τι θα χρεώνει τους πελάτες του ανά κιλοβατώρα, καθώς και την προμήθεια που θα παίρνει.

Έτσι ο καταναλωτής θα μπορεί να διαλέγει την εταιρία που θα τον προμηθεύει ρεύμα και επίσης θα μπορεί να αλλάζει εταιρία χωρίς να πληρώνει ρήτρα «πρόωρης λύσης», σημείωσε.

Υπάρχουν δύο είδη συμβολαίων, τα σταθερά και τα κυμαινόμενα, είπε. Στα σταθερά δεν υπάρχει ρήτρα αναπροσαρμογής, όμως πολλές εταιρίες μετέτρεψαν τα σταθερά σε κυμαινόμενα για να επιβάλλουν την ρήτρα αναπροσαρμογής χωρίς την έγκριση του καταναλωτή, είπε.

Σύμφωνα με τον νόμο, πρέπει να περάσει τουλάχιστον ένα εξάμηνο για να μπορεί μια εταιρία να αλλάξει τους όρους του συμβολαίου, και πρέπει ο καταναλωτής να έχει ενημερωθεί εγγράφως τουλάχιστον 60 ήμερες πριν, κάτι που δεν συνέβαινε, είπε.

  • Μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2022 ο Συνήγορος του Καταναλωτή δέχθηκε 2.578 αναφορές για τη Ρήτρα Αναπροσαρμογής, είπε.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή ανάγκασε τις εταιρίες αυτές που παρανόμησαν να επαναφέρουν τα αρχικά συμβόλαια, και να επιστρέψουν τα παρανόμως εισπραχθέντα χρήματα στους καταναλωτές, είπε.

Το νομοθετικό πλαίσιο υπάρχει, υπάρχει και η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, αλλά υπάρχουν και οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές των παρόχων, είπε.

  • Τα υπέρογκα φορολογικά κέρδη των εταιριών φορολογήθηκαν κατά 90%, είπε.
  • Τα χρήματα αυτά θα έπρεπε να επιστραφούν στους καταναλωτές και η ΡΑΕ να επιβάλλει πρόστιμα στους παρόχους που παρανόμησαν, κάτι που δεν έχει γίνει ακόμα, είπε.

Σχετικά με τις απάτες που γίνονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, είπε ότι μετά από παρέμβαση του  Συνηγόρου του Καταναλωτή, ύστερα από πολλές καταγγελίες που έγινα είτε επιστράφηκαν τα χρήματα, είτε παραδόθηκαν τα σωστά εμπορεύματα.

www.ertnews.gr

Κυριάκος Καρυώτης

Αφήστε μια απάντηση