Κορονοϊός: 168 εκατ. παιδιά έχουν μείνει εκτός σχολείων για έναν χρόνο

Περισσότερα από 168 εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως δεν έχουν παρακολουθήσει μαθήματα στα σχολεία τους για έναν χρόνο εξαιτίας της περιοριστικών μέτρων κατά της πανδημίας, σύμφωνα με νέα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η UNICEF.

Επιπλέον, περίπου 214 εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως – ή 1 στα 7 – έχουν χάσει περισσότερα από τα τρία τέταρτα της δια ζώσης εκπαίδευσης.

Η έκθεση αναφέρει ότι τα σχολεία σε 14 χώρες παγκοσμίως παρέμειναν κλειστά από τον Μάρτιο του 2020 έως τον Φεβρουάριο του 2021. Τα δύο τρίτα αυτών των χωρών βρίσκονται στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική, και αφορούν σχεδόν 98 εκατομμύρια μαθητές. Από τις 14 χώρες, ο Παναμάς κράτησε τα σχολεία κλειστά τις περισσότερες ημέρες, και ακολουθούν το Ελ Σαλβαδόρ, το Μπαγκλαντές και η Βολιβία.

«Κάθε μέρα που περνά, τα παιδιά που δεν έχουν πρόσβαση στην δια ζώσης μάθηση, μένουν όλο και πιο πίσω, με τα πιο περιθωριοποιημένα να πληρώνουν το βαρύτερο τίμημα», δήλωσε η Εκτελεστική Διευθύντρια της UNICEF Ενριέτα Φόουρ. «Δεν έχουμε την πολυτέλεια να περάσουμε και δεύτερη χρονιά με περιορισμένη ή και καθόλου εκπαίδευση για αυτά τα παιδιά. Πρέπει να κάνουμε προσπάθειες για να διατηρήσουμε τα σχολεία ανοιχτά ή να δώσουμε προτεραιότητα στο άνοιγμά τους».

Το κλείσιμο των σχολείων έχει καταστροφικές συνέπειες για τη μάθηση και την ευημερία των παιδιών. Τα πιο ευάλωτα και εκείνα που δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στην εξ αποστάσεως μάθηση, διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να μην επιστρέψουν ποτέ στην τάξη, ακόμη και να αναγκαστούν να παντρευτούν σε μικρή ηλικία ή να δουλέψουν. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της UNESCO, περισσότερα από 888 εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν προβλήματα στην εκπαίδευσή τους λόγω πλήρους ή μερικού κλεισίματος των σχολείων.

Για τους περισσοτέρους μαθητές παγκοσμίως το σχολείο είναι ένα μέρος όπου μπορούν να αλληλεπιδράσουν με τους συνομηλίκους τους, να αναζητήσουν υποστήριξη, να αποκτήσουν πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας και να λάβουν ένα θρεπτικό γεύμα. Όσο παραμένουν κλειστά τα σχολεία, τα μεγαλύτερα παιδιά χάνουν αυτά τα κρίσιμα στοιχεία της παιδικής ηλικίας.

Όταν οι μαθητές επιστρέψουν στις τάξεις, θα χρειαστούν υποστήριξη για να προσαρμοστούν εκ νέου. Η UNICEF παροτρύνει τις κυβερνήσεις να δώσουν προτεραιότητα στις μοναδικές ανάγκες κάθε μαθητή, με ολοκληρωμένες υπηρεσίες που θα καλύπτουν τη μάθηση, την υγεία και τη διατροφή, και να θεσπίσουν μέτρα για την ψυχική υγεία των παιδιών και των εφήβων.

 

 

 

 

www.ertnews.gr

Εύη Τσιριγωτάκη

Αφήστε μια απάντηση