3 στις 4 εταιρείες τηλεπικοινωνιών επενδύουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό

Share this

Η πανδημία επιτάχυνε την ψηφιοποίηση στον κλάδο: οι πάροχοι αυξάνουν την ψηφιακή δαπάνη το 2021

Τη διαδικασία ψηφιοποίησης των τηλεπικοινωνιακών εταιρειών επιτάχυνε η πανδημία του COVID-19 και η άνευ προηγουμένου ζήτηση για συνδεσιμότητα σε παγκόσμιο επίπεδο. Ως αποτέλεσμα, το 2021, τρεις στις τέσσερις εταιρείες τηλεπικοινωνιών (το 75%) επενδύουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους το 2021.

Στο μεταξύ, σχεδόν το 65% των εταιρειών τηλεπικοινωνιών έχει αναπτύξει τον οδικό χάρτη για τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Οι πάροχοι σε όλες τις αγορές αναγνωρίζουν ως σημαντικότερα οφέλη από τον ψηφιακό μετασχηματισμό τη μείωση του κόστους (66%), τη βελτιωμένη εμπειρία καταναλωτή (59%) και την αύξηση των εσόδων (46%).

Σύμφωνα με διεθνή έρευνα, που εκπόνησε για λογαριασμό της Upstream το Technology Innovation Council (TIC), οι εταιρείες του κλάδου αναγνωρίζουν, ως σημαντικά οφέλη από τον μετασχηματισμό, την αποτελεσματικότητα μέσω των αυτοματισμών (39%) και το αποτελεσματικότερο marketing (27%).

Όπως, ωστόσο, δείχνει η έρευνα “The Road to Digital”, αν και οι πάροχοι αναγνωρίζουν την αξία που μπορούν να δημιουργήσουν οι ψηφιακές πωλήσεις, εξακολουθούν να στηρίζονται στα παραδοσιακά κανάλια για την πώληση των προϊόντων και των υπηρεσιών τους.

Μέσα σε μια χρονιά με συνεχή lockdown και κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών πράγματι μετέφεραν τις πωλήσεις τους στο online περιβάλλον. Ωστόσο, πάνω από το 70% των εταιρειών, διεθνώς, δηλώνει ότι τα έσοδα προέρχονται, κυρίως, από τα φυσικά καταστήματα και τα τηλεφωνικά κέντρα.

Ψηφιακά κανάλια

Στην Αμερική (ΗΠΑ και Καναδάς), οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών έχουν το υψηλότερο ποσοστό εσόδων στον κόσμο, προερχόμενο από τα ψηφιακά κανάλια (45%). Ακολουθούν χώρες της Ασίας/Ειρηνικού (39%), όπου κράτη, όπως η Ιαπωνία και η Σιγκαπούρη, πρωτοπορούν.

Στη Μέση Ανατολή και Αφρική, οι πωλήσεις μέσω των παραδοσιακών καναλιών κυριαρχούν (το 72% των εσόδων), ενώ στη Λατινική Αμερική το 100% των εταιρειών δηλώνει ότι τα έσοδα τους βασίζονται πρωτίστως στα φυσικά κανάλια πώλησης.

Από την πλευρά τους, οι Ευρωπαίοι πάροχοι βρίσκονται κάπου στη μέση: το 57% έχει μεταπηδήσει σε ψηφιακά κανάλια, με το 29% των εσόδων να προέρχεται από τις ψηφιακές πωλήσεις.

Ενισχύοντας το επιχείρημα υπέρ των ψηφιακών καναλιών, η έρευνα σημειώνει τη δυνατότητα των εταιρειών να χρησιμοποιούν πολλαπλά κανάλια, ώστε να προσεγγίσουν τους πελάτες τους: SMS, RCS, e-mail, push notifications.

Προκλήσεις ψηφιοποίησης

Η μεγαλύτερη πρόκληση, που αναγνωρίζουν οι εταιρείες του κλάδου στη διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού, είναι η ενσωμάτωση των νέων λύσεων με την υπάρχουσα τεχνολογία και τις υφιστάμενες πλατφόρμες (73%). Η δεύτερη μεγαλύτερη πρόκληση είναι η ψηφιακή ασφάλεια και τα δεδομένα (54%), ενώ ακολουθεί το κόστος των νέων λύσεων (46%).

Επιπλέον, οι επιχειρήσεις των τηλεπικοινωνιών αντιμετωπίζουν ως πρόκληση στην πορεία προς την ψηφιοποίηση, την απόδοση της επένδυσης -ROI (43%) και την τεχνογνωσία  των στελεχών τους (34%). “Αυτές οι ανησυχίες είναι απολύτως δικαιολογημένες. Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών θα πρέπει να ξεπεράσουν προβλήματα, όπως την αδράνεια που χαρακτηρίζει τους μεγάλους οργανισμούς και να περάσουν στη δράση, στοχεύοντας σε έξυπνες και γρήγορες λύσεις”, σημειώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Upstream, κ. Δημήτρης Μανιάτης.

Πηγή: www.sepe.gr

Share this

Αφήστε μια απάντηση