ΕΛΣΤΑΤ: Στοιχεία χρήσης του διαδικτύου στην Ελλάδα

ΕΛΣΤΑΤ: Στοιχεία χρήσης του διαδικτύου στην Ελλάδα

Στοιχεία για τον βαθμό χρήσης των τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας (ICT) από τα νοικοκυριά και τα μέλη τους ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).

Τα στοιχεία προέρχονται από τη δειγματοληπτική Έρευνα Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας από Νοικοκυριά και Άτομα, έτους 2020, στην οποία ερευνήθηκαν 5.111 ιδιωτικά νοικοκυριά και ισάριθμα μέλη αυτών, σε ολόκληρη την Ελλάδα, με προϋπόθεση την ύπαρξη ενός, τουλάχιστον, μέλους ηλικίας 16 – 74 ετών σε κάθε νοικοκυριό.

Σύνδεση στο διαδίκτυο από την κατοικία

Σε σύγκριση με το 2010 καταγράφεται αύξηση 73,3% στην πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία.

Τύπος σύνδεσης

Ευρυζωνική σύνδεση χρησιμοποιεί το 80,4% του συνόλου των νοικοκυριών, παρουσιάζοντας αύξηση 2,4% σε σύγκριση με το 2019 (78,1%).

Χρήση διαδικτύου

8 στους 10 (78,1%) έκαναν χρήση διαδικτύου κατά το α’ τρίμηνο του 2020 και καταγράφηκε αύξηση 3,2% σε σύγκριση με το 2019.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, χρήση του διαδικτύου σε τακτική βάση, δηλαδή τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, πραγματοποιείται από το 98% όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το α’ τρίμηνο του 2020. Περισσότερες από δύο φορές στη διάρκεια της ημέρας χρησιμοποίησε το διαδίκτυο το 88,7% των τακτικών χρηστών.

Λόγοι χρήσης του διαδικτύου

Αναφορικά με τους λόγους χρήσης του διαδικτύου, η αναζήτηση πληροφοριών και υπηρεσιών είναι η βασικότερη δραστηριότητα για τους 9 στους 10 (88,9%).

Ηλεκτρονική διακυβέρνηση

1 στους 2 (52,9%) έκανε χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης τη χρονική περίοδο Απριλίου 2019- Μαρτίου 2020, για προσωπικούς λόγους.

Ηλεκτρονικό εμπόριο

1 στους 2 (47,8%) που έχουν οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει έστω και μία φορά το διαδίκτυο, πραγματοποίησαν κατά το α’ τρίμηνο του 2020 κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου, για προσωπική χρήση.

Το 93,1% των καταναλωτών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές επέλεξε να κάνει ηλεκτρονικές αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις, ποσοστό που καταγράφει αύξηση 7,4% σε σύγκριση με το 2019 (86,7%).

Αναφορικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που αγόρασαν ή παράγγειλαν από το διαδίκτυο το α’ τρίμηνο του 2020, για προσωπική χρήση: Το 65% αγόρασαν είδη ένδυσης (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), είδη υπόδησης και αξεσουάρ (τσάντες, κοσμήματα κ.ά.), και το 30,4% αγόρασαν ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ταμπλέτες (tablets), κινητά τηλέφωνα ή αξεσουάρ αυτών (εκτυπωτές, καλώδια, θήκες, ακουστικά, κ.ά.).

Απόρρητο και προστασία προσωπικών δεδομένων

Το γεγονός ότι οι online δραστηριότητες στο διαδίκτυο καταγράφονται και χρησιμοποιούνται για την αποστολή διαφημίσεων, απασχολεί 7 στους 10 (68%).

Αύξηση, σε σύγκριση με το 2016, καταγράφεται για όλες τις προαναφερθείσες ενέργειες με μεγαλύτερη (98,3%) αυτήν που αφορά στον περιορισμό ή την άρνηση πρόσβασης στην γεωγραφική θέση. Πρόκειται για ενέργεια που πραγματοποιείται από κινητές συσκευές (κινητό τηλέφωνο, tablet, κ.ά.) εξοπλισμένες με GPS ή και από την IP address του Η/Υ.

Χρήση έξυπνων κινητών (smartphones)

9 στους 10 (88,9%) χρησιμοποιούν έξυπνο (smart) κινητό τηλέφωνο, για προσωπική χρήση. Καταγράφεται αύξηση 9,8% στους κατόχους έξυπνου κινητού τηλεφώνου σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2018 (81%).

Για 7 στους 10 (71,4%) από αυτούς που χρησιμοποιούν έξυπνο κινητό τηλέφωνο, το τηλέφωνό τους διαθέτει λογισμικό ασφαλείας (antivirus, antispam, firewall), ενώ 2 στους 10 (17,4%) δεν γνωρίζουν εάν το κινητό τους διαθέτει λογισμικό ασφαλείας.

Διαδίκτυο των πραγμάτων

Με την έρευνα συλλέχθηκαν, για πρώτη φορά, πληροφορίες αναφορικά με τη χρήση συσκευών και συστημάτων (π.χ. κλιματιστικά, φώτα, κάμερες, συστήματα ασφαλείας, «έξυπνα» ρολόγια, αυτοκίνητα) συνδεδεμένων στο διαδίκτυο ή και μεταξύ τους, προκειμένου, εξ αποστάσεως -από υπολογιστή ή κινητό τηλέφωνο- να μπορεί κάποιος να ελέγχει τη χρήση τους, να κάνει ρυθμίσεις κ.λπ.

@Image by Gerd Altmann from Pixabay

1 στους 10 (8,7%) ηλικίας 16 – 74 ετών, που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το Α’ τρίμηνο του 2020, έχει χρησιμοποιήσει κάποια από τις προαναφερθείσες τεχνολογικά προηγμένες, συνδεδεμένες στο διαδίκτυο, συσκευές ή συστήματα. Ποσοστό 5,7% αυτών έχουν χρησιμοποιήσει συσκευές και συστήματα για την ασφάλεια της κατοικίας τους (συστήματα συναγερμού, ανιχνευτές καπνού, κάμερα ασφαλείας, κλειδαριές πόρτας, κ.ά.), ποσοστό 2,9% οικιακές συσκευές όπως ηλεκτρική σκούπα, ρομπότ, φούρνο, καφετιέρα συνδεδεμένες στο διαδίκτυο και ποσοστό 2,2% συσκευές ή συστήματα για την ενεργειακή διαχείριση της κατοικίας όπως θερμοστάτες, λαμπτήρες, κ.ά.

Το 85,6% όσων δεν έχουν χρησιμοποιήσει κάποια συνδεδεμένη στο διαδίκτυο συσκευή, γνωρίζουν για την ύπαρξή τους, ωστόσο, από αυτούς, 7 στους 10 (66,3%) αναφέρει ότι δεν τις χρειάζεται και 2 στους 10 (22,2%) ότι το κόστος τους είναι υψηλό.

Τέλος, από όσους έχουν χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο το α’ τρίμηνο του 2020, ποσοστό 37,6% αναφέρει ότι έχει συνδεθεί στο διαδίκτυο από την τηλεόραση και ποσοστό 10% ότι έχει συνδεθεί από την κονσόλα παιχνιδιών. Το 9,1% έχει χρησιμοποιήσει για προσωπική χρήση έξυπνο ρολόι (smart watch), βραχιόλι άσκησης/υγείας, ακουστικά, ρούχα/υποδήματα ή άλλα αξεσουάρ που είναι συνδεδεμένα στο διαδίκτυο και το 1,7% έχει χρησιμοποιήσει αυτοκίνητο με ενσωματωμένη ασύρματη σύνδεση στο διαδίκτυο.

www.ert.gr

Δάφνη Σκαλιώνη
image}

Αφήστε μια απάντηση