#snfccAtHome Διάλεξη: Η κρίση του κορωνοϊού στην κρίση της εφηβείας

Πώς μπορούν οι γονείς να επικοινωνήσουν με τα παιδιά τους ώστε να μετριάζονται τα άγχη της εφηβείας που σήμερα επικαθορίζονται από τις συνέπειες της πανδημίας και της κοινωνικής αποστασιοποίησης;

Η εφηβεία χαρακτηρίζεται από δραματικές αλλαγές, νέα άγχη και προβληματισμούς τόσο στο επίπεδο των εξωτερικών αλλαγών όσο και στην ψυχοσυναισθηματική ισορροπία των εφήβων. Είναι περίοδος κρίσης και ανακατατάξεων για τον έφηβο που σταδιακά αποκτά τη νέα του ταυτότητα ως ενηλίκου.

Ταυτόχρονα, όμως, οι γονείς περνούν μια δικιά τους κρίση που έχει αρκετά κοινά χαρακτηριστικά με την κρίση της εφηβείας γιατί χαρακτηρίζεται από άγχος και το φόβο που προκαλεί μια τελείως πρωτόγνωρη κατάσταση όπως η πανδημία με πολλά αναπάντητα ερωτηματικά, με πολλές αβεβαιότητες που επηρεάζουν και τις πιο απλές καθημερινές τους κινήσεις και συνήθειες.

Στη διάλεξη θα συζητηθούν οι φάσεις που διανύει ο έφηβος για να γίνει κατανοητός ο τρόπος που διαχειρίζεται τον εαυτό του, προκειμένου να μπορέσουν οι γονείς να «συνδεθούν» μαζί, ώστε να τον/την διευκολύνουν σ΄ αυτή την διπλή κρίση, τη δική του και αυτή των ενηλίκων.

Δημήτρης Αναγνωστόπουλος είναι Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Παιδικής και Εφηβικής Ψυχιατρικής. Είναι Ομότιμος Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και Επίτιμο Μέλος της Παγκόσμιας Ψυχιατρικής Εταιρείας.

Έχει διατελέσει μεταξύ άλλων Πρόεδρος του Δ.Σ. της Παιδοψυχιατρικής Εταιρείας Ελλάδας, Γενικός Γραμματέας του Δ.Σ. της Ελληνικής Ψυχιατρικής Εταιρείας και Πρόεδρος του Τομέα Παιδικής και Εφηβικής Ψυχιατρικής της Παγκόσμιας Ψυχιατρικής Εταιρείας.

Διδάσκει θέματα Παιδικής – Εφηβικής Ψυχιατρικής και Προληπτικής – Κοινοτικής Ψυχιατρικής σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο σε φοιτητές Ιατρικής, Ψυχολογίας και συναφών επαγγελματιών υγείας τόσο στο ΕΚΠΑ και τα άλλα ελληνικά πανεπιστήμια, όσο και σε διεθνή. Έχει μεγάλη συγγραφική επιστημονική δραστηριότητα, περισσότερες από 500 δημοσιεύσεις (βιβλία, άρθρα σε διεθνή κι ελληνικά περιοδικά και κεφάλαια σε εγχειρίδια).

Η ερευνητική του δραστηριότητα στρέφεται κυρίως στις ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές της μάθησης, στην ψυχοπαθολογία της εφηβείας, στη κακοποίηση – παραμέληση των παιδιών, στη ψυχική υγεία των παιδιών-προσφύγων, στην κοινοτική παιδοψυχιατρική, στην αγωγή υγείας σε θέματα ψυχικής υγείας σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης, στα ζητήματα δημόσιας ψυχικής υγείας και στην ψυχανάλυση.

Παρακολουθήστε τη διάλεξη ζωντανά στο snfcc.org/lectures καθώς και στη σελίδα του ΚΠΙΣΝ στο Facebook @SNFCC τη Δευτέρα 4 Μαΐου στις 18.30.

Όσοι παρακολουθήσουν θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν τις ερωτήσεις τους ηλεκτρονικά μέσω του snfcc.org/questions

Θα υπάρχει ταυτόχρονη διερμηνεία στην ελληνική νοηματική γλώσσα.


Αφήστε μια απάντηση