Αστρονόμοι εντόπισαν τη μεγαλύτερη έκρηξη στο διάστημα μετά το Big Bang

Αστρονόμοι εντόπισαν κολοσσιαία έκρηξη στο διάστημα, πέντε φορές μεγαλύτερη από οποιαδήποτε άλλη έχει παρατηρηθεί στο παρελθόν. Αυτή η απελευθέρωση ενέργειας πιστεύεται ότι προήλθε από μια τεράστια μαύρη τρύπα 390 εκατομμύρια έτη φωτός μακριά από τη Γη, ενώ η έκρηξη φαίνεται  ότι έχει αφήσει ένα τεράστιο βαθούλωμα στο σύμπλεγμα γαλαξιών Ophiuchus.

Οι επιστήμονες από καιρό πίστευαν ότι κάτι παράξενο συνέβαινε με αυτό το σύμπλεγμα, το οποίο είναι ένα γιγαντιαίο συσσωμάτωμα που περιέχει χιλιάδες μεμονωμένους γαλαξίες αναμειγμένους με θερμό αέριο και σκοτεινή ύλη. Τα τηλεσκόπια ακτίνων-Χ είχαν καταγράψει ένα περίεργο καμπύλο άκρο σε αυτό. Η εκτίμησή τους ήταν ότι αυτό θα μπορούσε να είναι ο τοίχος μιας κοιλότητας που είχε σμιλευτεί μέσα στις εκπομπές αερίου μιας μαύρης τρύπας σε έναν από τους γαλαξίες.

Οι μαύρες τρύπες φημίζονται για την ικανότητά τους να καταβροχθίζουν ύλη, οποιοδήποτε φυσικό αέριο ή ακόμα και αστέρια που τυχαίνει να βρίσκονται κοντά. Αλλά μπορούν επίσης να αποβάλουν τεράστιες ποσότητες ύλης και ενέργειας με τη μορφή ραδιοκυμάτων. Οι επιστήμονες αμφισβήτησαν αρχικά την εξήγηση της μαύρης τρύπας, επειδή η κοιλότητα ήταν τόσο μεγάλη που θα μπορούσε να χωρέσει 15 γαλαξίες σαν τον δικό μας. Όμως τα δεδομένα που έχουν συλλέξει τα τηλεσκόπια, φαίνεται να επιβεβαιώνουν αυτήν την θεωρία.

«Υπό κάποια έννοια, η έκρηξη αυτή είναι παρόμοια με αυτή που συνέβη στο ηφαίστειο Όρος της Αγίας Ελένης το 1980», δήλωσε η Simona Giacintucci του Ναυτικού Ερευνητικού Εργαστηρίου στην Ουάσιγκτον και επικεφαλής της μελέτης.

Οι ερευνητές δημοσίευσαν τα ευρήματά τους στο περιοδικό The Astrophysical Journal.

ΠΗΓΗ: BBC