Οι παιδικές ζωγραφιές δείχνουν τι νοημοσύνη του παιδιού σε μεγαλύτερη ηλικία.

Το πως ζωγραφίσει εικόνες  ένα παιδί τεσσάρων ετών , είναι ο δείκτης νοημοσύνης   του στην ηλικία των 14, αναφέρει νέα έρευνα, σύμφωνα με μια μελέτη από το Ινστιτούτο Ψυχιατρικής στο King College του Λονδίνου, που δημοσιεύτηκε  στο Psychological Science.

Γονείς ζήτησαν από τα 4χρονα παιδιά τους να ζωγραφίσουν μια εικόνα ενός παιδιού και οι ερευνητές βαθμολόγησαν κάθε σχέδιο σε κλίμακα από το 0 έως το 12.

Τα παιδιά επίσης έλαβαν μέρος σε λεκτικά και μη λεκτικά τεστ εξυπνάδας στην ηλικία των 4 και των 14 ετών.

Ανάλογα με την παρουσία και τη σωστή ποσότητα των χαρακτηριστικών, όπως το κεφάλι, τα μάτια, τη μύτη, το στόμα, τα αυτιά, τα μαλλιά, το σώμα, τα χέρια κλπ, Για παράδειγμα, ένα σχέδιο με δύο πόδια, δύο χέρια, ένα σώμα και το κεφάλι, αλλά χωρίς χαρακτηριστικά του προσώπου, θα πάρει 4. Τα παιδιά είχαν επίσης λεκτικό και μη λεκτικό τεστ νοημοσύνης στις ηλικίες 4 και 14.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι υψηλότερες βαθμολογίες στο τεστ Draw-a-παιδιού συνδέονται μέτρια με υψηλότερες βαθμολογίες της νοημοσύνης στις ηλικίες 4 και 14.  Η συσχέτιση μεταξύ σχέδιο και την ευφυΐα του ήταν μέτρια σε ηλικίες από 4 (0.33) και 14 (0,20).

Η Dr. Rosalind Arden, του King’s College London, ερευνήτρια, σημειώνει στο περιοδικό »Psychological Science»,ότι η σχέση είναι μέτριου βαθμού, επομένως τα ευρήματα είναι ενδιαφέροντα αλλά δεν σημαίνουν ότι οι γονείς θα πρέπει να ανησυχούν αν το παιδί τους ζωγραφίζει άσχημα.

Η έρευνα, που περιελάμβανε περισσότερα από 7.700 ζεύγη διδύμων, ανακάλυψε ότι γονίδια παίζουν ρόλο στη σχέση μεταξύ της ικανότητας ζωγραφικής σε μικρή ηλικία και στην μελλοντική εξυπνάδα. Ωστόσο, τα ευρήματα δεν σημαίνουν απαραίτητα ότι οι άσχημες ζωγραφιές αποτελούν αιτία ανησυχίας.
Τα μονοζυγωτικά δίδυμα μοιράζονται όλα τα γονίδιά τους, ενώ τα ετερόζυγα δίδυμα μοιράζονται μόνο το 50 τοις εκατό, αλλά κάθε ζεύγος θα έχει μια παρόμοια ανατροφή, οικογενειακό περιβάλλον καθώς και την πρόσβαση στα ίδια τα υλικά.
Συνολικά, στην ηλικία των 4, σχέδια από ομόζυγα δίδυμα  ήταν πιο παρόμοια σε σχέση μα τα  σχέδια από ετερόζυγα δίδυμα ζεύγη. Ως εκ τούτου, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι διαφορές στις παιδικές ζωγραφιές έχουν μια σημαντική γενετική σύνδεση.

Η ικανότητα να ζωγραφίζει ένα παιδί  δεν καθορίζει την ευφυΐα, υπάρχουν αμέτρητοι παράγοντες, τόσο γενετικοί όσο και περιβαλλοντικοί, οι οποίοι επηρεάζουν την ευφυΐα αργότερα στη ζωή.

«Η  Δρ Arden προσθέτει: «Η ζωγραφική είναι μια αρχαία συμπεριφορά, που χρονολογούνται πέραν των 15.000 χρόνων πριν. Μέσω του σχεδίου, προσπαθούμε να δείξουμε σε κάποιον άλλο τι είναι στο μυαλό μας. Αυτή η ικανότητα να αναπαράγει στοιχεία που είναι μοναδικά ανθρώπινη ικανότητα και ένα σημάδι της γνωστικής ικανότητας, κατά παρόμοιο τρόπο με το γράψιμο, που μετέτρεψε την ικανότητα του ανθρώπινου είδους »για την αποθήκευση πληροφοριών, και να οικοδομήσουμε έναν πολιτισμό.»

πηγή: iator.gr

Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση