ΗΠΑ: Αστρονόμοι ανακάλυψαν τον μικρότερο δορυφόρο του Ποσειδώνα

Τον μικρότερο δορυφόρο του Ποσειδώνα, τον Ιππόκαμπο όπως τον ονόμασαν, επιβεβαίωσαν ότι ανακάλυψαν Αμερικάνοι αστρονόμοι. Μετά τη νέα ανακάλυψη, τα φεγγάρια του Ποσειδώνα που έχουν ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα, με μεγαλύτερο τον Τρίτωνα, φτάνουν πλέον τα 14.

Το αμερικανικό διαστημικό σκάφος Voyager 2, που είχε περάσει κοντά από τον Ποσειδώνα το 1989, είχε εντοπίσει έξι μικρούς εσωτερικούς δορυφόρους σχετικά κοντά στον μεγάλο πλανήτη, κατά πάσα πιθανότητα νεότερους από τον ίδιο τον Ποσειδώνα.

Οι αστρονόμοι, με επικεφαλής τον Μαρκ Σοουγουόλτερ του Ινστιτούτου SETI της Καλιφόρνια, που δημοσίευσαν τα αποτελέσματα της μελέτης τους στο περιοδικό «Nature«, ανακάλυψαν -με τη βοήθεια του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble– έναν έβδομο εσωτερικό δορυφόρο, τον οποίο δεν είχε εντοπίσει παλαιότερα το Voyager 2.

Ο νέος δορυφόρος -το όνομα του οποίου παραπέμπει στο άλογο/ψάρι που συνοδεύει τον θεό Ποσειδώνα στην αρχαιοελληνική μυθολογία- έχει διάμετρο περίπου 34 χιλιομέτρων και κινείται σε τροχιά κοντινή στον Πρωτέα, τον μεγαλύτερο από τους εσωτερικούς δορυφόρους του μακρινού πλανήτη.

Κατά την εκτίμηση των επιστημόνων, ο Ιππόκαμπος είναι πιθανό να δημιουργήθηκε από μεγάλα θραύσματα του Πρωτέα, όταν κάποτε έπεσε πάνω του κάποιος κομήτης ή αστεροειδής.

Οι υπόλοιποι δορυφόροι του Ποσειδώνα φέρουν επίσης ελληνικά ονόματα (Νηρηίδα, Δέσποινα, Θάλασσα, Λάρισσα, Ναϊάδα και Γαλάτεια).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ